سیاست / شناسه خبر: 171359 / تاریخ انتشار : 1402/12/19 14:23
|

بوشهر در مسیر توسعه است/ ساخت ترن هوایی ساحلی و ایجاد دریاچه

استاندار بوشهر از ساخت ترن هوایی ساحلی، تکمیل فانوس دریایی و ایجاد دریاچه خلیج فارس در بوشهر خبر داد و گفت: مرکز استان روند توسعه را در پیش گرفته است.

بوشهری ها /احمد محمدی‌زاده صبح شنبه در آئین افتتاح طرح‌های عمرانی شهرداری بوشهر اظهار کرد: در سال جاری تاکنون سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ارزش افزوده به شهرداری‌های استان برای توسعه طرح‌های عمرانی و خدمات شهری پرداخت شده که تا پایان سال این میزان به چهار هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه از اعتبارات ارزش افزوده یاد شده ۷۰۰ میلیارد تومان به شهرداری بوشهر تخصیص یافته است خاطرنشان کرد: این اعتبارات فرصت مهمی برای توسعه عمران و خدمات شهری را فراهم کرده است.

محمدی‌زاده با تأکید بر بهره جستن از بخش خصوصی برای اجرا پروژه‌های عمرانی اضافه کرد: باید زمینه مشارکت بخش خصوصی در طرح‌های مختلف عمرانی، خدماتی، درمانی و دیگر عرصه‌ها فراهم شود و مشکلات پیش‌روی آنها برداشته شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه موانع سر راه بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری طرح‌های مختلف باید برداشته شود، گفت: باید شرایط حضور بخش خصوصی در طرح‌های عمرانی و خدماتی بیش از پیش فراهم شود.

محمدی‌زاده بیان کرد: همه مشکلات و موانع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باید برطرف شود و در این راستا با حل مشکلات سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه درمان، به‌زودی مجتمع درمانی آرامی در شهر بوشهر افتتاح می‌شود.

ایجاد خروجی دوم بوشهر

وی توسعه عمران شهری در بوشهر را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: ترن هوایی ساحلی از پارک سیادت، ایجاد دریاچه خلیج‌فارس، فانوس دریایی از پروژه‌های مهم شاخص شهر بوشهر محسوب می‌شود.

استاندار بوشهر با تأکید بر اجرایی شدن و افتتاح پروژه‌های مهم و شاخص در شهرها ادامه داد: باید هر سال دو پروژه شاخص در شهر بوشهر اجرا و افتتاح شود.

محمدی‌زاده ایجاد خروجی دوم بوشهر را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: اکنون شهر بوشهر دارای یک مسیر ورودی و خروجی است که یکی از کارهای مهم و اساسی ایجاد خروجی و ورودی دوم با مشارکت شهرداری بوشهر است.

وی با اشاره به تکمیل طراحی ساخت خروجی دوم بوشهر تصریح کرد: این طرح به مرحله اجرا نزدیک شده است.

استاندار بوشهر توجه به مطالبات مردم را مورد تأکید قرار داد و افزود: فقط برای خدمت مطلوب به مردم توجه و فکر شود تا زندگانی مطلوب همراه با رفاه و آسایش برای مردم فراهم شود.

نصف شهر در اختیار پایگاه‌های نظامی است

وی با بیان اینکه استان بوشهر از ظرفیت‌های مهم در عرصه توسعه و پیشرفت برخوردار است، گفت: بوشهر ظرفیت‌ها و مزیت‌های زیادی دارد که هنوز به نتیجه نرسیده است که با اجرایی شدن برخی طرح‌ها و افتتاح آنها به‌زودی شاهد تحولات مهمی در نقاط مختلف استان به‌ویژه شهر بوشهر هستیم.

استاندار بوشهر با بیان اینکه مرکز استان روند توسعه در پیش گرفته است، خاطرنشان کرد: الحاق ۴۵۰ هکتار اراضی جدید به شهر بوشهر ظرفیت‌های مهمی برای توسعه این شهر با قدمت بالا فراهم کرده است.

محمدی‌زاده مساحت شبه جزیره بوشهر را ۸ هزار هکتار دانست و با بیان اینکه بیش از نیمی از وسعت بوشهر در اختیار پایگاه‌های نظامی است، اضافه کرد: ۴ هزار هکتار اراضی بوشهر خارج از محدوده نظامی است که الحاق ۴۵۰ هکتار بیش از ۱۰ درصد از مساحت شهر بوشهر ظرفیت مهمی برای توسعه فراهم کرده است.

وی با اشاره به اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای استان بوشهر تصریح کرد: امسال کل منابع اعتباری استان بوشهر از محل تملک دارایی و سرمایه‌ای یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که با افزوده شدن اعتبارات دیگر به یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان می‌رسد و در مجموع امسال تاکنون ۴۰ درصد آن پرداخت شده است.

کلیدواژه

احمد محمدی‌زاده

استاندار بوشهر

ساخت ترن هوایی ساحلی بوشهر

استانداری بوشهر

مدیرکل بانوان استانداری بوشهر

بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی