سیاست / شناسه خبر: 73795 / تاریخ انتشار : 1400/8/13 21:37
|

درخشش ایرانی ها زیر سقف فستیوال بین المللی هنر قطر ۲۰۲۱

بوشهری ها/خبرنگار فستیوال بین المللی هنر قطر در ایران با اعلام این خبر اظهار داشت : هنرمندان ایرانی که موفق به حضور در این رویداد هنری شدند ۱۲ نفر بودند و چند نفر دیگر هم علیرغم دریافت ویزا،به دلیل اب

بوشهری ها/خبرنگار فستیوال بین المللی هنر قطر در ایران با اعلام این خبر اظهار داشت : هنرمندان ایرانی که موفق به حضور در این رویداد هنری شدند ۱۲ نفر بودند و چند نفر دیگر هم علیرغم دریافت ویزا،به دلیل ابتلا به کرونا امکان حضور در این فستیوال را  نیافتند.
حسین ایزدپناه افزود : باعث افتخار است که آثار ۷ نفر از هنرمندان ایرانی  به فروش رسید  و در مستر کلاس این رویداد که یک روز پیش از مرگ ایران درودی نقاش معاصر برگزار شد  از مدال هنری این بانوی هنرمند معاصر رونمایی شد و از تلاشهای او به عنوان زنان هنرمند تاثیر گذار در جهان تجلیل شد.
همچنین  در روز  آخر فستیوال  سفیر ایران در قطر  جناب دکتر حمید رضا دهقانی از فستیوال بازدید داشت و با هنرمندان  ایرانی شرکت کننده گفتگو کرد. 
خانم مینو کاظم خلج ،سفیر جهانی فستیوال بین المللی هنر قطر نیز ضمن با اهمیت خواندن این رویداد در سال ۲۰۲۱ بیان داشت : خدا را شکر میگویم که علیرغم همه مشکلاتی که بواسطه اپیدمی کرونا در مسیر اجرای این رویداد و مشارکت هنرمندان هموطن ایرانی وجود داشت ما موفق شدیم زمینه لازم را برای ارائه آثار هنرمندان ایرانی فراهم آوریم که در این خصوص باید از زحمات خانم راشمی اگروال ،مدیر این فستیوال تشکر فراوان داشته باشم.
این مدیر هنری که اثر هنری خودش نیز در میان آثار به فروش رسیده قرار دارد  در ادامه یادآور شد: در بخش ورکشاپ خانم زینت پارسا  اول شد همچنین برای طراحی لباس نیز خانم عاطفه محمد پور میر جایزه دریافت کرد و در مستر کلاس هم آقای مسیح احمدی از شاگردان برتر پرویز تناولی و خانم معصومه جهان بین از مجسمه سازان ایرانی حضور داشتند.
ایشان با بیان  اینکه هنر  ایرانی مورد توجه مسئولان فرهنگی قطر گرفت  تصریح کرد : آقای خالد السلیطی مدیر شهرک فرهنگی کتارا از حضور آثار هنری در فستیوال بسیار استقبال کرد و مورد تمجید قرار داد.
خانم کاظم خلج در پایان تاکید کرد : امیدوارم در سال ۲۰۲۲ شرایط حضور در فستیوال برای هنرمندان بیشتر از ایران فراهم گردد و ما بتوانیم ارزش های خلاقانه هنرمندان کشورمان در میان دیگر کشورهای جهان را به صورت گسترده تری عرضه نماییم.
فستیوال بین المللی قطر از سال ۲۰۱۸ در شهرک فرهنگی کتارا میزبان هنرهای تجسمی از سراسر جهان است و امسال نیز از۲۴ تا ۲۸ اکتبر  به مدت ۵ روز در شهر دوحه برگزار شد.

کلیدواژه

بوشهر

فستیوال بین المللی هنر

قطر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی