سیاست / شناسه خبر: 74082 / تاریخ انتشار : 1400/9/24 10:51
|

افتتاح مرکز طرح غربالگری کودکان و خیابان در برازجان با حضور مدیر کل بهزیستی+ تصاویر

بوشهری ها / اسماء بوستانی: فرماندار دشتستان در افتتاح مرکز طرح غربالگری کودکان وخیابان گفت:یکی از اولویت های مهم کشور ما سلامت است، بهزیستی طرح ساماندهی و تفاهم نامه در خصوص کودکان کار را عملیاتی کند

بوشهری ها / اسماء بوستانی: فرماندار دشتستان 23 آذرما در افتتاح مرکز طرح غربالگری کودکان و خیابان  گفت: یکی از اولویت های مهم کشور ما سلامت است، بهزیستی طرح ساماندهی و تفاهم نامه در خصوص ساماندهی کودکان کار را عملیاتی کند.

فتح اله نوروزی با بیان اینکه اگر 15 دستگاه اجرایی مربوطه در این خصوص پای کار باشند اما همراهی بهزیستی نباشد ساماندهی این کودکان به سرانجام نخواهد رسید، اظهار کرد: علل و عوامل ترغیب و ورود کودکان به کار در خبابان ها باید شناسایی شود و  اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.

نوروزی با تاکید بر هماهنگی و انسجام درون شهرستانی برای رفع این مشکل عنوان کرد: اتحاد و همدلی اداره بهزیستی و 15 دستگاه اجرایی مربوطه بدون تزریق بودجه از سمت وزارت امکان پذیر نیست، از این رو وزارت باید این مهم را در مد نظر داشته باشد.

مدیر کل بهزیستی استان با بیان اینکه کودک کار پدیده ای است که ساماندهی آن از عهده تنها یک سازمان خارج است اذعان داشت: کودک کار یک اتفاق بسیار ناخوشایند در جامعه است که علاوه بر بازماندگی از تحصیل بسیاری از آسیب های اجتماعی را نیز برای خود در پی خواهد داشت.

علیرضا حاجیونی افزود: در سال جاری 13 استان در کشور در این خصوص پایولت شدند، با توجه به افزایش کودکان کار در استان سال آینده استان بوشهر نیز جزء این استان ها خواهد بود.

حاجیونی با تاکید بر همراهی دستگاه های اجرایی در خصوص رفع این معضل ادامه داد: با اسکن عنبیه  این کوکان قابلیت شنایی هستند و نمیتوانند با تغییر هویت خود به نام اتباع بیگانه برای چندمین بار شناسایی شوند.

رئیس بهزیستی شهرستان دشتستان آمار کودکان کار در سطح شهرستان را 195 نفر اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد 95 کودک کار ایرانی و مابقی اتباع خارجی هستند.

حمیدانصاری ازتوانمندشدن 80 نفراز کودکان کار در دشتستان خبرداد و اظهارکرد:  برخی از این کودکان کار را توانمند و از لحاظ اقتصادی و بقیه حوزه ها سرو سامان دادیم. کودک علاوه بر شادمانی و آرامش نیاز به رضایت روحی و جسمی دارد. تمام تلاش مجموعه بهزیستی نیز کاهش کودکان کار در خیابان است.

انصاری افزود: جلسات مختلفی در خصوص رفع این مشکل با اداراتی چون شهرداری، شورای شهر و آموزش و پرورش گرفته شد.

وی افزود: برخی از کیس ها در زمان ها و مکان های مختلف به بهزیستی تحویل داده می شوند که بیشتر این کیس ها در زمانی خارج از تایم اداری به این اداره منتقل می شوند و اداره بهزیستی مکانی برای نگهداری این کیس ها تا زمان شناسایی ندارد. از ادارات مربوطه و فرمانداری  خواستاریم در صورت امکان یک مکان در اختیار ما قرار دهند تا در این خصوص مشکلی نداشته باشیم.

لیلاسلامت مسوول مرکز حمایتی آموزشی کودک وخانواده در این مراسم گفت:  طرح غربالگری کودکان و خیابان در 13 استان بعنوان محل پایلوت انتخاب گردید که استان بوشهر وشهرستان دشستان جزو این طرح می باشد.این طرح با  رویکرد دستیار کودک است، این طرح غربالگری راه اندازی گردید و کودکانی که نیازمند خدمات مراقبتی و معیشتی هستند به این مرکز منتقل می شوند.

سلامت افزود:  اگر کودک ایرانی باشد بلافاصله مددکاران اقدام به شناسایی خانواده این کودک کرده و مسیر توانمندسازی خانواده شروع می شود.

وی ادامه داد: چنانچه کودک از اتباع خارجه باشد به مراکزی که به این منظور در نظر گرفته شده منتقل می‌شوند و با هماهنگی اداره، اتباع برای تعیین تکلیف این کودکان اقدام خواهیم کرد.

سلامت با بیان اینکه در این مرکز تمام اطلاعات روانشناختی، پزشکی و مددکاری کودکان ثبت می‌شود ادامه داد: دستگاه های اسکن عنبیه نیزدر این مراکز برای ثبت عنبیه کودکان قرار داده شده است، اطلاعات همه کودکان نیز به صورت سیستماتیک ثبت می شود  تا چنانچه دفعات بعد این کودکان دوباره وارد چرخه شدند به راحتی شناسی شوند.

 

کلیدواژه

برازجان

دشتستان

فرماندار دشتستان

اداره بهزیستی

حمید انصاری

مرکز غربالگری

افتتاح

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی