فرهنگ / شناسه خبر: 20564 / تاریخ انتشار : 1396/8/29 12:04
|

اجرای طرح «یک شناسنامه یک کتاب» در بوشهر

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر از اجرایی شدن طرح «یک شناسنامه یک کتاب» در بوشهر خبر داده و گفت: در هفته کتاب و کتاب خوانی 10هزار جلد کتاب وارد کرده ایم که موضوع آن ها فرزندپرور

بوشهری ها /

زهره عالی نسب با بیان اینکه محور فعالیت های کانون بر پایه کتاب و ترویج کتاب خوانی است، گفت: باتوجه به رسالت اصلی کانون و اینکه در هفته کتاب خوانی فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نمود بیشتری پیدا می کند، فرصت مناسبی را پیدا می کنیم که فعالیت های خود را به جامعه و مردم ارائه کنیم.

 عالی نسب در ادامه افزود: ما در کانون طرح های مختلف خلاقانه ای را جهت ترویج کتابخوانی اجرا می کنیم. طرح «هر دانش آموز یک کتاب» از جمله طرح هایی است که توسط خیّرین انجام می شود . هدف از اجرای آن، ورود به مدارس و اهدا کتاب به دانش آموزان است. در این طرح از دانش آموزان خواسته می شود خلاصه ای از کتاب را به مسئولان مدرسه خود تحویل بدهند و از طرفی نیز به بهترین خلاصه نویسی و نوشتار یک کتاب دیگر هدیه می شود. این مساله باعث می شود که کتاب خوانی به صورت پیوسته ادامه پیدا کرده و دانش آموزان به مطالعه بیشتر ترغیب می شوند.

وی همچنین به طرح «میلاد کتاب» اشاره کرده و بیان کرد: این طرح نیز یکی دیگر از برنامه های کانون است. در این طرح که با همکاری بیمارستان خلیج فارس اجرا می شود، کتاب هایی را به نوزادان تازه متولد شده اهدا می کنیم که قابل شستشو است تا از کودکی با کتاب در ارتباط باشند. در کنار این طرح، کتابخانه ای را نیز در بیمارستان خلیج فارس دایر کرده‌ایم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش دیگری از این گفتگو اظهار کرد: همچنین در هفته کتاب و کتاب خوانی 10هزار جلد کتاب وارد کرده ایم که موضوع آن ها فرزندپروری است که شیوه های تربیت فرزند را به مادران آموزش می دهد و در قالب طرح «یک شناسنامه یک کتاب» اجرا و در اختیار مادرانی قرار می‌گیرد که برای اخذ شناسنامه فرزند خود به ثبت احوال مراجعه می کنند.

زهره عالی نسب در ادامه گفت: یکی دیگر از برنامه های کانون در زمینه ترویج کتاب خوانی، اتوبوس سیار شهری است که علاوه بر کتاب، بازی های فکری هم به کودکان و نوجوانان حاشیه شهر بوشهر و جزیره شیف و به طور کلی مناطقی از شهر که دسترسی کمتری به کتاب دارند ارائه می کنند. مربی های سیار شهری کانون نیز اتوبوس سیار را همراهی می کنند تا با اجرای نمایش‌های عروسکی، قصه گویی، ایستگاه نقاشی و ... بچه ها را به این طرح جذب کنند. در این طرح هم کتاب اهدا می شود و هم در مناطقی که اتوبوس کانون به طور مستمر، مستقر است، کتاب به صورت امانت در اختیار بچه ها قرار می گیرد. حتی قرار است که اتوبوس های سیار شهری در برخی پارک ها نیز مستقر شده و به بچه هایی که به همراه خانواده برای تفریح در پارک حضور دارند، کتاب ارائه دهیم. این طرح تنها در هفته کتاب و کتاب خوانی اجرا نمی شود و تا پایان سال تحصیلی و تا زمانی که هوا مطبوع است، ادامه خواهد داشت.

عالی نسب در پایان یادآور شد: کانون پرورش فکری قصد دارد مسابقاتی را در مدارس برگزار کند که در آن دانش آموزان با تحقیق و پژوهش درباره قصه های عامیانه و بومی و فولکلور و نوشتن ماحصل تحقیقات خود از ما جایزه می گیرند. از جمله برنامه های دیگر کانون با توجه به تفاهم نامه ای که با آموزش و پرورش بسته ایم و طی آن مربیان کانون وارد مدارس می شوند(هر مربی چهار مدرسه را می تواند پوشش دهد) طرح استعداد یابی دانش آموزانی است که ذوق داستان نویسی و شعر دارند و توسط مربیان ما شناسایی، هدایت و جذب کانون پرورشی می شوند.

کلیدواژه

زهره عالی نسب

سرانه مطالعه

کتاب خوانی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی