سیاست / شناسه خبر: 20722 / تاریخ انتشار : 1397/3/6 17:31
|

کمبود سیمان در بوشهر صحت ندارد

بوشهری ها | رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: با تولید روزانه بیش از شش‌هزار تن سیمان در استان بوشهر ضمن تامین نیاز استان، بخش عمده‌ای از آن صادر می‌شود.

بوشهری ها / سید محمد حسینی محمدی  با بیان اینکه این استان در تولید سیمان از ظرفیت بالایی برخوردار است اظهار داشت: سه کارخانه سیمان در دشتستان، کنگان و دشتی راه‌اندازی شده که ضمن تامین نیاز استان بخش عمده‌ای از آن به استان‌‌های دیگر و خارج از کشور صادر می‌شود.

وی، به ظرفیت تولید سیمان در استان پرداخت و با اشاره به تولید روزانه شش‌هزار تن سیمان خاطر نشان کرد: کارخانه‌های سیمان دشتستان، کنگان و دشتی از ظرفیت بالایی برخوردار هستند که با تولید سالانه سه میلیون تن سیمان ضمن تامین نیاز کشور و استان بوشهر، مابقی صادر می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، نیاز سیمان استان بوشهر را روزانه حدود 1500 تن دانست و تصریح کرد: با برطرف شدن مشکل ناوگان حمل و نقل، زمینه حمل مصالح ساختمانی به نقاط مختلف استان فراهم می‌شود.

حسینی محمدی، با اشاره به افتتاح سومین کارخانه سیمان استان بوشهر در دشتی گفت: کارخانه سیمان دشتی با ظرفیت سالانه یک میلیون تن راه اندازی شده که نقش مهمی در صادرات و ایجاد اشتغال دارد.

وی به صادرات محصولات صنایع سیمانی استان بوشهر پرداخت و  تصریح کرد: برای تحقق این مهم پایانه صادراتی مواد معدنی در بندر دیر با مشارکت بخش خصوصی راه‌اندازی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر افزود: علاوه بر صادرات سیمان بیش از 98 درصد ساروج  محصول تولیدی کارخانه‌های سیمان استان بوشهر صادر می‌شود.

بر اساس این گزارش، اعتراض کامیون‌داران در نقاط مختلف کشور در حمل و نقل کالاها و محصولات مختلف مشکلاتی ایجاد کرده است که این مهم سبب عدم جابه‌جایی محصولات در استان بوشهر از جمله تولیدات مصالح ساختمانی و سیمان شده است.| تسنیم |

کلیدواژه

سیمان

بوشهر

سازمان صنعت و معدن

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی