سیاست / شناسه خبر: 20771 / تاریخ انتشار : 1397/3/29 11:40
|
درد دل های منصور کاوه ئیان ، پیشکسوت تیم شاهین بوشهر

رئیس شورا حرمت موی سپید ما را نگه نداشت

بوشهری ها | منصور کاوه ئیان این مو سپید ومرد همیشه خندان شاهینی ها پیرامون حواشی و اتفاقات رخ داده باشگاه شاهین شهرداری بوشهر مسائل مختلفی را باز کرد

بوشهری ها / منصور کاوه ئیان پیشکسوت با سابقه و خوشنام باشگاه شاهین بوشهر که اهالی قدیمی فوتبال وی را با نام خودمانی {صوری}می شناسند طی سه سال گذشته یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه شاهین شهرداری بوشهر بوده که به نظر می رسد با فعل و انفعالات اخیر همه آنها کنار گذاشته شده اند.

منصور کاوه ئیان این مرد موی سپید و همیشه خندان شاهینی ها در گفتگو با روزنامه پیام عسلویه پیرامون حواشی و اتفاقات رخ داده باشگاه شاهین شهرداری بوشهر مسائل مختلفی را باز کرد . از رفتارهای صورت گرفته تا نحوه برخوردها و اینکه با لحن و بغضی خاص می گوید شاهین محل کاسبی من و امثال من نیست و هر چه داریم از نام و مکتب بزرگ شاهین است اما هواداران بدانند که پیرامون  تیم محبوبشان چه میگذرد !

 

پروژه برکناری ما!

عضو هیات مدیره باشگاه شاهین شهرداری بوشهر ابتدای صحبتهایش گفت:نمی خواستم حرفی بزنم ،من در دوران بازیگری و حتی بعد از آن هیچگاه به دنبال مصاحبه و دیده شدن نبودم اما واقعیت این است که نمی توانم سکوت کنم و هواداران شاهین باید واقعیت ها را بدانند.من از طرف خودم که عمری را در کنار نام بزرگ شاهین سپری کرده ام باید حرفهایم را بزنم. روزی کلید این کودتای فوتبالی یا همان برکناری  ما از عمارت امیریه بوشهر یا همان شورای شهر استارت خورد که البته این اتفاق علیه مردم رقم خورد و طراحی آن نیز از بیرون خط داده شد.

به سرپرست وقت شهرداری فشار آوردند که پاشازاده نباشد اما او گفت تصمیم با هیات مدیره است

منصور کاوه ئیان ادامه داد:بگذارید تا واقعیت را شفاف بگویم.کلید همه این اتفاقات از روزی  زده شد که بعد از صعود تیم به مرحله نهایی ماجرای برکناری سرمربی تیم مطرح گردید .هیات مدیره تصمیم گرفت تغییراتی را انجام دهد که بعد از تغییر سرمربی تیم، فشار بر روی مدیر عامل و سرپرست شهرداری وقت بیشتر شد.

 سرمربی جدید آمد و شاهین شهرداری با اقتدار راهی لیگ یک شد.طبیعی بود که سرمربی تیم را که موفق بوده حفظ کنیم و برای آینده تصمیم گیری نماییم،به آقای قاسمی سرپرست وقت شهرداری فشار آوردند که پاشازاده نباشد اما این مرد محترم اعلام کرد که اگر تصمیمی باشد بر عهده هیات مدیره است و من به تنهایی تصمیمی نخواهم گرفت. دوستان فشارهای خود را بیشتر کردند تا جاییکه به شخص محمد دمشقی پیشنهاد کردند یکی از اعضای شورا که طبق قانون نمی تواند عضو هیات مدیره شود را به هیات مدیره بیاورید تا در روزهای جلسه کنار شما باشد که ما این پیشنهاد  را نپذیرفتیم که در کارمان دخالت شود.سابقه 40 ساله حضور من در فوتبال و دیگر دوستان متشخص حاضر در هیات مدیره نمی پذیرفت تا از بیرون دخالتی را بپذیریم! آقای دشتیاری با 73 سال سن که به عنوان یکی از بزرگان شاهین بشمار می رود و در دهه 30 برای شاهین بازی کرده نیز به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره در کنار دیگر اعضا زیر بار نرفتند.

 

تیر خلاص بر پیکره فوتبال بوشهر زدند! نباید از نام شاهین بهره برداری سیاسی کنند

این پیشکسوت تیم شاهین بوشهر  تصریح کرد:این قضیه را که مطرح کردم ،نپذیرفتیم تا دوستان به عبارتی شمشیر را از رو ببندند و مخالفت خود را علنی کنند! ما حکم ثبت شده داشتیم که تا پایان مرداد سال 98 عضو هیات مدیره باشیم که به امضای شهردار وقت آقای میگلی نژاد رسیده بود.دوستان ما قاسمی را برداشتند تا آقای خورشیدیان به جای وی بیاید و به آنچه می خواهند برسند.اینکارشان یک تیر خلاص بر پیکره فوتبال بوشهر بود و جای تاسف دارد! نباید از نام شاهین بهره برداری سیاسی و اجتماعی کنند ،دنبال شهرت اجتماعی و منافع اقتصادی هستند و این را مردم باید بدانند.

http://payameasalooye.ir/content/newspaper/Version953/0/Page1/Block57323/newspaperb_57323.jpg

ما را حذف کردند ناراحت نیستم  ، اما از بی حرمتی ها به شدت گلایه دارم!

این پیشکسوت فوتبال گفت:ما را حذف کردند ایرادی ندارد.  اما اگر دوستان شورای شهر دیپلماسی اداری را رعایت می کردند در این یک سال اخیر یک جلسه با اعضای هیات مدیره برگزار می کردند.هیچ وقت نخواستند ما را ببینند و یا حتی بشناسند.ادعایی نداریم اما همین افراد هیات مدیره که روزگاری بازیکنان شاهین بوده اند ذره ذره آبرو و اعتبار میان این مردم جمع کردند.

قلب ما با نام شاهین پیوند خورده وهیچ کس نمی تواند ما را از شاهین جدا کند.روزی که وارد هیات مدیره شدیم اینگونه نبود که برویم التماس کنیم ،از ما خواستند که ورود کنیم و من و امثال من نماینده پیشکسوتان بزرگ شاهین هستند .بزرگ ما در شاهین آقای پوربهی عزیز در کنار سایر شاهینی ها در جلسه سه سال پیش این وظیفه را بر عهده ما گذاشتند تا راهی هیات مدیره شویم.

هنوز خوب به خاطر دارم که در جلسه معارفه ما که با حضور شهردار وقت آقای میگلی نژاد برگزار شد گفت : بدنه این تیم و هیات مدیره شاهین شهرداری باید از شاهینی ها باشد. اما اکنون برخی منفعت طلبان خود را شاهینی میدانند ! اگر من بچه شاهین بودم که بیش از یک دهه برای تیم بزرگ شهر بازی کردم. همینجا می گویم اینها شاهینی نیستند.به هواداران شاهین بزرگ می گویم من و امثال من اگر در هیات مدیره بودیم هیچگاه طلب سهم و پول برای خودمان یا نزدیکانمان نداشتیم! ما هر چه داریم از نام شاهین است اما نباید برای خودمان سهم خواهی داشته باشیم.

 

هر چه داریم از شاهین است اما قرار نیست سهم خواهی کنیم

منصور کاوه ئیان در مورد حضور خودش و برادرش با لباس شاهین توضیح داد:حمل بر خودستایی نیست. من و برادرم روی هم بیش از دو دهه برای شاهین بازی کردیم و این سند افتخار ماست. من زننده گل صعود شاهین در زمانی بودم که برای اولین بار رقابتهای کلنی کشور تمام شده بود و شاهین خودش در لیگ ایران جام آزادگان شرکت کرده بود.منتی نداریم و هر چه داریم از نام بزرگ شاهین است اما نه سهم می خواهیم و نه حقی داریم که جسارتی بنام بزرگ شاهین داشته باشیم.فقط این تیم را دوست داریم با جان و دل همین!

عضو هیات مدیره شاهین شهرداری تاکید کرد:من و خانواده ام شاهینی هستیم که افتخار ماست.شاهینی یعنی جوانی  که بی ادعا بازیکن آینده دار برای شاهین تربیت می کند و یک ریال هم دریافت نکرده است! شاهین مکتبی دارد که مقدس است.برخی از این دوستانی که در شورا برای نام شاهین تصمیم گیری می کنند از شاهین شناختی ندارند و حالا که دیده اند این تیم و این نام، هواداران زیادی دارند می خواهند به منافع شخصی برسند که باز هم تاکید می کنم این کار اگر صورت گیرد عاقبت خوشی نخواهد داشت!

 

صحبتی با رییس شورای شهر بوشهر دارم:آقای دهدار حرمت موی سپید ما را نگه نداشتید

وی  در ادامه گفت:صحبتی با رییس شورای شهر بوشهر دارم! آقای دهدار عزیز من خاک این فوتبال را خورده ام و سالها در این فوتبال آبرو جمع کرده ام اما این بی حرمتی شما را نمی بخشم .روزی که در جلسه هیات مدیره با حضور آقای خورشدیان سرپرست جدید شرکت کردیم قرار بود شما هم شرکت کنید تا حداقل حرفهای ما را برای آخرین بار بشنوی اما حرمت موی سپید من و آقای دشتیاری و دیگر اعضا را حفظ نکردید و عنوان کردید در جلسه هستید که خورشیدیان هم متعجب و ناراحت بود.

من می گویم هیات مدیره جدید چه کسانی هستند و کجای فوتبال بوشهر مدیریت داشته اند؟ مگر مدیر یک تیم کوچک و تازه تاسیس شهری بودن می تواند برای شاهین بزرگ تصمیم گیری کند؟ در همان جلسه از آقای دمشقی درخواست کردیم که ما باید رییس شورا را ببینیم و با وی حرف بزنیم مگر می شود حرمت موی سپید ما را نگذارند! بنده خدا خورشیدیان در همان جلسه به ما  خیلی احترام گذاشت اما از رییس شورای شهر انتظار داشتیم حرمت بزرگ و کوچکی را بگذارد.اصلا بیاید مقابل ما و بگوید به این دلایل همه شماها برکنار هستید ما حرفی نداشتیم و می رفتیم کنج خانه خود فقط برای شاهین شهرداری آرزوی موفقیت می کردیم.

در همان جلسه آخر خورشیدیان گفت :  تحت فشار است

این پیشکسوت باشگاه شاهین اقزود:در همان جلسه شخص دمشقی رو به خورشیدیان گفت : که همه چیز دست شماست و این نامه را به شورا نبرید .خود را مقابل مردم قرار ندهید ،شورا قانونا نمی تواند اعضا را تغییر دهد و تنها نامه شما می تواند اعضای جدید را معرفی کند.در همان جلسه بنده خدا خورشیدیان هم ناراحت شد و حتی ابراز تاسف کرد که شرمنده ماست.بارها عنوان کرد تحت فشار هستم و به من گفته اند شما ها را باید عوض کنم! شخصا به خورشیدیان گفتم :  برو به دهدار بگو بازی خوبی را آغاز نکردی و مطمن باش عاقبت خوبی نخواهد داشت.
 

افتخارم این است در دورن فوتبالم کارت زرد نگرفتم،هیچگاه عقده عکس و حکم نداشته ام

وی ادامه داد:من در دوران فوتبالم کارت زرد هم نداشتم و همواره از بی اخلاقی فرار کرده ام.علی رضا سعیدی،مجید مشایخ و دیگر داوران قدیمی شاهد بازی های من بوده اند و می توانند گواهی برای ادعای من باشند.من عقده عکس و حکم ندارم ،من فریادها و تشویق های هواداران را شنیده ام و همین افتخارم است.قصد تعریف ندارم اما امروز باید واقعیت ها را بگویم.وقتی زنده یاد زنگویی در رختکن تیم به دیگر بازیکنان می گفت اخلاق و مرامتان باید مانند برادران کاوئیان باشد که همین مایه مباهات ما بود که یکی از اسطوره های باشگاه شاهین بزرگ از ما به نیکی یاد می کند.آیا حق ما این بود که اینگونه بی حرمتی کنند!؟
 

یادمان باشد شاهینی اصیل سهمی نمی خواهد

منصور کاوئیان با بیان اینکه از این رفتارها به شدت ناراحتم گفت:مردم و شاهینی ها من را میشناسند اما رییس شورای شهر بوشهر من را نمیشناسد که حتی یک جلسه با من برگزار کند.پس حرمت ما کجا رفت؟! این توهین را نمی توانم درک کنم و امیدوارم هواداران شاهین در این روزهای حساس خیلی از واقعیت ها را بفهمند.من اگر حرفی زدم برای خودم نبود و اهل جار و جنجال نیستم.اگر قرار بر برکناری من بود خیلی محترمانه با من و دیگران برخورد میکردید. نمیدانم این دوستانی که خود را شاهینی می نامند چه فکری با خود کرده اند،من این ها را شاهینی نمیدانم ،اصلا شاهینی واقعی سهمی نمی خواهد.سه سال در هیات مدیره بودیم یک ریال نخواستیم تنها عزت و اعتبار شاهین برایمان مهم بود.امثال حمید ارشدی {حمید جگرکی} یا خدا بیامرز شاغلام که در استادیوم به رحمت خدا رفت شاهینی اصیل بودند که شاهین را با جان و دل می خواستند. سه سال در هیات مدیره با کمترین تنش کار کردیم و رو به جلو حرکت کردیم اما شادی را از هواداران گرفتند!

وی در خاتمه گفت:شاهین همیشه بزرگ است ،اصلا قرار نیست همیشه ما باشیم و طبیعی بود که یک روز هم برویم اما حرف آخرم این است که دوستانی که با رای مردم و شعاد دموکراسی وارد شورا شدند برای چنین اتفاقاتی که رقم زدند چه پاسخی دارند!

 

منبع : پیام عسلویه

کلیدواژه

شاهین بوشهر

منصور کاوه ئیان

ابوذر دهدار

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی