سیاست / شناسه خبر: 31077 / تاریخ انتشار : 1397/7/9 11:10
|

زیرساخت‌های اقتصادی در سواحل استان بوشهر گسترش یابد

بوشهری ها |امام جمعه بوشهر با تاکید بر بهره جستن از سواحل خلیج فارس در حوزه اقتصادی گقت: ظرفیت‌های استفاده از اقتصاد دریا باید در استان بوشهر گسترش پیدا کند که یکی از آنها، توسعه زیرساختی است.

بوشهری ها / آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح امروز در نشست با مسئولان اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با تبریک هفته ملی دریانوردی، جغرافیای کرانه‌ای را یکی از ظرفیت‌های مهم هر کشور و منطقه دانست و اظهار داشت:یکی از بزرگ‌ترین شاخصه‌های توسعه و پیشرفت از حیث سرزمینی، جغرافیای کرانه‌ای است به همین سبب همیشه تمدن‌ها، آبادانی‌ها و توسعه و پیشرفت‌ها در کنار دریاها و رودخانه‌ها ایجاد شده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهربه اقتصاد کرانه‌ای پرداخت و با اشاره به اینکه یکی از عوامل مهم رشد اقتصادی یک جامعه، اقتصاد کرانه‌ای است افزود: اقتصاد دریایی مربوط به فضای سواحل و حضور در دریاهاست ولی اقتصاد کرانه‌ای، اقتصادی تلفیقی از آب و پیش‌کرانه و پس‌کرانه است.

امام جمعه بوشهربا تاکید بر بهره جستن از اقتصاد کرانه‌ای برای افزایش تولید ناخالص ملی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بسیاری از کشورهایی که دارای کرانه و ساحل هستند درصد بالایی از آمار تولید ناخالص ملی آنها، مرتبط بر اقتصاد کرانه‌ای است.

آیت‌الله صفایی بوشهری، آبراه‌ها را برای سرزمین‌ها یک نعمت بسیار بزرگ برای توسعه و پیشرفت اقتصادی، قدرت رقابت بین‌المللی و ارتباط در حوزه‌های مختلف با محیط پیرامونی دانست و تصریح کرد:در استان بوشهر برای تولید ناخالص ملی بسیار کم از دریا و سواحل استفاده می‌شود و آمار بسیار پایینی دارد و این نیازمند برنامه‌ریزی برای استفاده بیشتری از دریا است.

امام جمعه بوشهر با تاکیدبر این نکته که بیشترین ساحل خلیج فارس در استان بوشهر قرار دارد گفت: در استان بوشهر با دارا بودن طول ساحل بسیار زیاد، باید از این نعمت استفاده بیشتری شود و در این رابطه باید برنامه‌ریزی‌های بسیار مدونی صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر توسعه زیرساخت‌ها برای بهره جستن از اقتصاد دریا اظهار داشت: ظرفیت‌های استفاده از اقتصاد دریا باید در استان بوشهر گسترش پیدا کند که یکی از آنها، توسعه زیرساختی است.

منبع:تسنیم

کلیدواژه

آیت الله صفایی بوشهری

هفته ملی دریانوردی

اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی