سیاست / شناسه خبر: 41214 / تاریخ انتشار : 1397/8/28 10:51
|

فوتبال 120 ؛ روایت عاشقانه فوتبال

بوشهری ها | در هفته گذشته "مروان فلینی" هافبک تیم ملی بلژیک و باشگاه منچستریونایتد که بعد از باخت در برابر منچستر سیتی موهایش را کوتاه کرد، بخشی در برنامه فوتبال 120 پخش شد که به مقایسه نوع مدل مو و آ

بوشهری ها / کاوه معین‌فر - در میان برنامه های مختلف ورزشی تلویزیون برنامه "فوتبال 120" شبکه ورزش یک اتفاق جذاب و نادر است، برنامه‌ای که تمرکزش بر بررسی اتفاقات و حواشی پیرامون فوتبال جهان به‌خصوص فوتبال اروپا است.

اگر علاقه‌مند فوتبال هستید 120 دقیقه برنامه جذاب و حرفه‌ای را شاهد خواهید بود و حتی اگر علاقمند فوتبال هم نباشید باز جذابیت بخش‌های مختلف برنامه شما را پای آن نگه می دارد.

این برنامه با تهیه‌کنندگی عادل فردوسی‌پور و اجرای محمد حسین میثاقی 5شنبه ها به صورت زنده بر روی آنتن شبکه ورزش می‌رود و در روزهای جمعه و شنبه پخش مجدد دارد.

کوئنتین تارانتینو کارگردان معروف سینما در مصاحبه‌ای بیان می‌کرد: اگر شما واقعا عاشق سینما باشید نمی‌توانید فیلم بد بسازید، این جمله مصداق بارز عادل فردوسی‌پور در عشق به فوتبال است قطعا این دلبستگی باعث می‌شود هر فعالیتی در زمینه فوتبال انجام می‌دهد دلنشین، حرفه‌ای و تاثیرگذار است.

مهمترین نکته برنامه تولید حرفه‌ای آن است جدای از دکور و فضای قابل قبول استودیو، برنامه اصطلاحا زمان پرتی ندارد و همه بخش‌ها و آیتم‌های آن با ریتم خوبی پشت سر هم پخش می شود و مخاطب ارتباطش را با برنامه از دست نمی دهد.

فوتبال 120 ؛ روایت عاشقانه فوتبال

اگرچه شباهت‌هایی بین فوتیال 120 و برنامه Match of the Day (بی بی سی) که مجری آن گری لینکر است وجود دارد ولی بهرحال شاکله تمام برنامه های فوتبالی دنیا چنین ساختاری را دارند و اتفاقا به همین دلیل برنامه فوتبال 120 بسیار حرفه ای و در حد استانداردهای جهانی تولید می‌شود.

میثاقی مجری برنامه جدای از اجرای مسلط و پر انرژِی در طول برنامه پیام‌های مخاطبان را هم خوانده و به درخواست‌ها یا انتقادات و پیشنهادات آنان جواب می‌دهد.

بدنه اصلی این برنامه پخش گل‌ها و صحنه‌های حساس بازی‌های مهم لیگ‌های معتبر اروپایی در هفته گذشته‌است، از جمله رقابت‌هایی که این برنامه پوشش می‌دهد لیگ برتر فوتبال انگلیس، لالیگا (اسپانیا)، بوندس‌لیگا (آلمان) و سری آ (ایتالیا) است. این بخش معمولاً با صدای اصلی گزارشگر یا موسیقی ورزشی پخش می‌شود و پس از آن وضعیت جدول مسابقات و آقای گلی بررسی می‌شود.

در این برنامه به تناسب اتفاقات هفته گذشته (یا آینده) مستندهایی کوتاه و با متنی ادبی پخش می‌شود که معمولاً عادل فردوسی‌پور، محمدحسین میثاقی، محمد فرهپور یا حمید محمدی گوینده‌های آن هستند. معمولاً این مستندها علاوه بر موضوعات فوتبالی، دربرگیرنده موضوعات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هم می‌شوند.

مثلا در هفته گذشته "مروان فلینی" هافبک تیم ملی بلژیک و باشگاه منچستریونایتد که بعد از باخت در برابر منچستر سیتی موهایش را کوتاه کرد، بخشی در برنامه فوتبال 120 پخش شد که به مقایسه نوع مدل مو و آرایش عجیب و غریب بازیکنان مختلف از سالهای گذشته تا به حال، از کارلوس والدراما تا دیوید بکام، جبرئیل سیسه و ... را بررسی کرده بودند.

فوتبال 120 ؛ روایت عاشقانه فوتبال

متن بخش‌هایی ویدیویی برنامه فکر شده است و نویسنده دارد، معمولا در توضیح مطلب مورد نظرشان از مثال‌های مختلفی در حوزه کتاب و سینما بهره می گیرند که علاوه بر فهم بهتر موضوع، کنجکاوی مخاطبان به آن کتاب یا فیلم را به همراه دارد.

بخش بامزه‌های دنیا فوتبال که با نام فان (به انگلیسی: FUN) هم شناخته می‌شود یکی از محبوبترین بخش‌های این برنامه است که به حواشی و اتفاقات طنزگونه? فوتبال می‌پردازد و معمولاً در 2 یا 3 نوبت در هر برنامه و با صدای محمدحسین میثاقی پخش می‌شود. مضمون این بخش براساس بداهه پردازی گوینده است.

از نکات مثبت دیگر برنامه مصاحبه های تخصصی با فوبالیست‌ها و روزنامه نگاران خارجی و مطرح به فراخور موضوعات روز است یا در قسمت عکس‌های هفته تصاویری مرتبط با فوتبال و بازیکنان فوتبال خارجی که معمولاً در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند به نمایش در می‌آید و مجری برنامه در رابطه با آن‌ها توضیح مختصری می‌دهد.

در زمانه‌ای که اکثر برنامه‌های تلویزیونی معمولا به دلایل مختلف از نگاه یک سو نگرانه تا ساختار تولیدی یا شکل اجرای آن نقد برانگیز است و مخاطب بیشتر از خود برنامه درگیر حاشیه‌ها یا اتفاقات ناخوشایند قبل و بعد از آن است برنامه فوتبال 120 مغتنم است تا 2 ساعت خود را دریای فوتبال غرق کنیم و ذهن خود را از شر هر چه هست و نیست راحت بگذاریم.

فوتبال 120 ؛ روایت عاشقانه فوتبال

منبع: عصر ایران

کلیدواژه

فوتبال 120

لیگ برتر

میثاقی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی