سیاست / شناسه خبر: 41372 / تاریخ انتشار : 1397/10/9 11:01
|
نماینده بوشهر در مجلس:

منطقه آزاد بوشهر به زودی نهایی می شود

بوشهری ها | رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در خصوص برخی شایعات مطرح شده پیرامون دیدار مخفیانه وی با یکی از سران فتنه گفت: همه این شایعات را رد و تکذیب می کنم، بنده هیچگونه دیداری نداشتم.

بوشهری ها / حجت الاسلام عبدالحمید خدری بعدازظهر شنبه در نشست خبری پیرامون حرف و حدیث های مطرح شده در فضای مجازی درباره تغییر استاندار بوشهر اظهار داشت: از زمان انتصاب آقای گراوند به عنوان استاندار بوشهر شاهد تعامل و وحدت خوبی در بین مسئولان استان بودیم. وی فردی پرتلاش است و صدر در صد از ایشان حمایت می کنم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت کالاهای ملوانی و کمبود آن در سطح بازار گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی برای ترخیص کالای ملوانی نداریم و این کالاها در گمرکات استان در حال ترخیص می باشد و رکودی که در بازار حاکم است به دلیل بی ثباتی بازار ارز است.

پیگیر ارز دولتی برای ملوانان هستیم/ مشکل ترخیص نداریم

وی افزود: بازرگانان کمتر برای خرید ریسک می کنند، در حال حاضر نزدیک به 60 شناور در بندر گناوه در نوبت ترخیص کالاهای خود قرار دارند. پیگیر هستیم تا ارز دولتی به ملوانان اختصاص داده شود که در صورت انجام این کار شاهد رونق خوبی در بازار خواهیم بود.

خدری در پاسخ به سوالی پیرامون علت ترک جلسه وزیر کشور توسط سه نماینده مجلس استان گفت: تقریباً با پنج دقیقه تاخیر وارد جلسه شدم و دیدم سه نماینده دیگر استان از جلسه بیرون آمدن. اعتراض آنها به عدم رعایت پروتکل های اداری در چیدمان صندلی ها و جایگاه ها بود که بنده وساطت کردم و از آنها خواستم که به نشست برگردند که فقط خانم الماسی با بنده همراه شد؛ این جلسه فرصتی برای مطرح کردن مشکلات استان بود به همین دلیل اصرار داشتم که مابقی نمایندگان هم باشند.

رئیس مجمع نمایندگان استان در خصوص برخی شایعات مطرح شده پیرامون دیدار مخفیانه وی با یکی از سران فتنه گفت: همه این شایعات را رد و تکذیب می کنم، بنده هیچگونه دیداری نداشتم.

وی در پاسخ به سال خبرنگاری که گفته بود موضع خود را پیرامون نهم دی بیان کنید گفت: نهم دی روز وحدت ملت ایران و برای مبارزه با استکبارستیزی است و نباید آن را به حزب و جریان خاصی مصادره کنیم چراکه مصادره آن خیانت به رهبری و نظام است.

خدری درپاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که عنوان کرده بود حرف حدیث های مطرح شده مبنی بر دریافت مبلغی توسط این نماینده مجلس به ازای حمایت از معاونت درمان تامین اجتماعی گفت: بنده عملکرد خانم دارابی را بررسی کردم و به جرات می توانم عنوان کنم که در مدت هفت باری که به بیمارستان سلمان فارسی به صورت سرزده مراجعه کردم فقط یک بار رضایت کامل را داشتم آن هم در زمان مدیریت خانم دارابی بود که اختلاف فاحشی با دیگر بازدیدها داشت.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با رد حرف و حدیث های مطرح شده پیرامون دریافت مبلغی به ازای حمایت از دارابی اظهار داشت: اگر کسی بتواند این ادعا را ثابت کند که بنده چنین کاری را انجام داده ام من استعفا خواهم داد.

وی افزود: نهادهای نظارتی و امنیتی کارنامه عملکرد ما را ریز ذره بین دارند؛ خانم دارابی در زمان مدیریتش بسیاری از تخلفات را بررسی و با آنها مبارزه و اصلاح کرد و قطعا اگر عملکرد ایشان مطلوب نبود حتما استاندار آن را جابجا می کرد.

قول بخش شدن چغادک تا سال آینده

خدری با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته درجهت بخش شدن شهر چغادک، گفت: در زمان ورود من به مجلس برخلاف اینکه سابقین قول داده بودند کار تمام  شده است ولی هیچ اقدامی در وزارت کشور انجام نشده بود و من از ب بسم الله  شروع کرده و پیگری بخش شدن چغادک شده ام .

این نماینده مجلس افزود: با پیگیری صورت گرفته توسط استاندار، من با قاطعیت اعلام می کنم در زمان نمایندگی من بخشداری در شهر چغادک ایجاد و این امر در سال آینده محقق خواهد شد.

علل فاصله گرفتن بسیاری از نزدیکان این نماینده مجلس بعد از انتخابات

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره علل فاصله گرفتن بسیاری از نزدیکان این نماینده مجلس بعد از انتخابات گذشته گفت: خیلی ها جدا شدند و بسیاری دیگر هم جدا خواهند شد. کسانی که جدا شدن خواسته شخصی غیرمنطقی و نامعقول داشتند.

خدری همچنین در پاسخ به سوال دیگری پیرامون سران فتنه و اینکه آیا حاضر به حمایت از آنها در جهت رفع حصر هستید ابراز داشت: اولین شرط برای من اعتقاد به قانون اساسی است. رفع حصر در حیطه اختیارات من و مجلس نیست و تابع نظر حاکمیتی هستیم و به آن تمکین می کنم.

آخرین وضعیت راه اهن بوشهر شیراز

رئیس مجمع نمایندگان استان درباره وضعیت راه آهن بوشهر شیراز گفت: مناقصه این پروژه برگزار و پیمانکار آن هم مشخص شده و قرار بود در سفری آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به استان این پروژه کلنگ زنی شود اما به دلیل عدم حضور معاون اول رئیس جمهور این کار عقب افتاد. تجهیز کارگاه این پروژه انجام شده و امیدواریم در سفر هیئت دولت به استان که احتمالا بهمن ماه خواهد بود کلنگ زنی این پروژه صورت بگیرد.

وی افزود: علاوه بر پروژه راه آهن شیراز به بوشهر پیگیر پروژه راه آهن اهواز به بوشهر هم هستیم.

مسئولان فکری به حال تغییر مدیرکل آموزش و پرورش استان کنند

خدری در پاسخ به سوالی پیرامون رایزنی های وی برای عزل مدیرکل آموزش و پرورش استان به سبب نارضایتی از عملکرد وی ابراز داشت: شخصاً به وزارت آموزش و پرورش رفتم و عملکرد آموزش و پرورش استان را در شاخص های مختلف بررسی کردم که رتبه استان را در بین رتبه های کشور در بسیاری از شاخص ها 28 یا 29 بوده است و این برای استان بوشهر با این ظرفیت قابل قبول نیست.

این نماینده مجلس عنوان کرد: در پخش عمده بسته‌های حمایتی مدارس غیر انتفاعی به درستی در بین شهرستان های استان توزیع نشده و نگاه تبعیض آمیز حاکم بوده است. در موضوع تقسیم پست ها آقای کرمی اعتقادی به صلاحیت و توانایی فرهنگیان بوشهر ندارد و عنوان می داشتند که حتی برای پست معاونت نمی توانم از بین فرهنگیان بوشهر کسی را انتخاب کنم.

وی ادامه داد: از عملکرد مدیر کل آموزش و پرورش به شدت ناراضی هستم و آموزش و پرورش استان لطمه زیادی خورده است و باید مسئولان به فکر تغییر و تحول باشند.

منطقه آزاد بوشهر به زودی نهایی می شود

خدری با اشاره به موضوع وضعیت منطقه آزاد بوشهر گفت: لایحه دولت در ابتدا هشت منطقه آزاد و 13 منطقه ویژه اقتصادی بود که در جلسه کمیسیون تعداد 70 منطقه ویژه به آن اضافه شد به همین دلیل شورای نگهبان با اضافه شدن این تعداد منطقه ویژه مخالفت کرده اما مخالفتی با منطقه آزاد نداشته است و به زودی در آینده نزدیک نهایی می‌شود.

نظر خدری درباره استانی شدن انتخابات مجلس

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه در صورتیکه انتخابات آینده مجلس به تصویب برسد چه اندازه شانس خود را برای پیروزی و انتخاب می دانید اظهار داشت: استانی شدن انتخابات مجلس یعنی یک قدم نزدیک شدن به دموکراسی است و بنده به شدن دنبال این مساله بودم و موافق این طرح هستم. راجع شانسم نظری ندارم و مردم باید بگویند.

یک نماینده به نمایندگان استان افزوده می شود

وی افزود: این حرکت بسیار خوبی است که در آینده به تصویب خواهد رسید. به هرحال چه انتخابات استانی شود یا نشود برای بنده ذره ای تفاوت نخواهد داشت. همچنین قانون اضافه شدن 40 نماینده به نمایندگان مجلس هم حتمی است که با این وضعیت یک نماینده به نمایندگان استان افزوده می شود که ما پیشنهاد دادیم که بوشهر به تنهایی یک نماینده داشته باشد و حوزه گناوه و دیلم نیز جدا شوند که با این پیشنهاد موافقت شده است.

خدری همچنین پیرامون موضوع مشکلات مردم درباره نفت سفید گفت: در حال حاضر 99 درصد استان گازکشی شده و این اتفاق خوبی است که افتاده و طبیعتا به جاهایی که گازکشی شده و انشعاب رفته نفت سفید تعلق نمی گیرد. در حال حاضر چهار الی پنج میلیون لیتر نفت سفید در استان داریم و با رایزنی هایی که با وزیر نفت داشتم قرار است سامانه مجددا برای مردم جهت ثبت نام باز شود.

کلیدواژه

حجت الاسلام عبدالحمید خدری

ارز دولتی ملوانان

منطقه آزاد بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی