سیاست / شناسه خبر: 171048 / تاریخ انتشار : 1402/8/22 11:48
|

کاهش ۳۳ درصدی تماس‌های مردمی ناشی از افت فشار و بی‌آبی در بوشهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون، به ۳۰ هزار درخواست مشترکان در حوزه‌های مختلف آب و فاضلاب پاسخ داده شده که نکته بارز آن کاهش ۳۳ درصدی تماس‌های مردمی در شاخص افت فشار و بی آبی است.

بوشهری ها /ابوالحسن عالی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع درخواست‌های ارائه شده به شرکت آبفا استان بوشهر شکستگی شبکه با ۶ هزار و ۸۳۲ مورد و سرقت کنتور در ۳۲ موتور به ترتیب بیشترین و کمترین درخواست‌های مشترکان را در حوزه شبکه به خود اختصاص داده است.

 

وی بیان کرد: در گزارش‌های مرتبط با افت فشار و بی آبی نیز گزارش‌های مردمی نشان از کاهش ۳۳ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل بوده که این روند امیدبخش نشان از بهبود قابل توزیع آب شرب در استان توجه بوشهر به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: شمار درخواست‌های مرتبط با آبرسانی تانکری نیز از سه هزار و ۳۳۲ مورد در سال قبل به یک هزار و ۷۸۱ مورد کاهش پیدا کرده که این آمار نشان دهنده بهبود نسبی آبرسانی در مناطق دارای تنش آبی است‌.

وی اضافه کرد: در سنوات گذشته، استان در مقطعی در تابستان‌ها شاهد موج گسترده‌ای از نارضایتی‌ها نسبت به کم آبی بود که در سایه اقدام‌های جهادی دولت سیزدهم اکنون استان در حال عبور از این شرایط است.

عالی یادآور شد: پیش بینی می‌شود با اتمام طرح‌های در دست احداث شاهد افزایش قابل ملاحظه پایداری آب شرب در مناطق مختلف شهری و روستایی استان باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر عنوان کرد: به موازات تمامی طرح‌های عملیاتی و افتتاح شده در حوزه آب استان، انتظار داریم مردم فهیم هم استانی نیز نهایت اهتمام خود را در مصرف بهینه آب شرب بعمل آورند.

وی بیان کرد: تا وقتی که مصرف آب شرب کنترل نشده و بدون درک شرایط موجود باشد بدون تردید تامین آب شرب پایدار تحقق پیدا نخواهد کرد.

عالی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در حوزه فاضلاب نیز بررسی‌ها نشان می‌دهد آمار حوادث این شبکه از ۹۱۲ مورداز ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مسابه در سال گذشته، ۷۳۷ مورد کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: این شرایط نشان از ارتقا عملکرد در این حوزه بوده و تلاش داریم این روند کاهشی حوادث شبکه فاضلاب با شیب بیشتری محقق شود.

کلیدواژه

بوشهر

شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر

وزارت نیرو

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی