جامعه / شناسه خبر: 62327 / تاریخ انتشار : 1399/8/11 17:55
|
واکنش نایب رئیس شورای اسلامی استان بوشهربه مصوبه جدید هیئت دولت

با توسل به دیوان عدالت اداری لغو این مصوبه را دنبال می کنیم

بوشهری ها | حسن رمضانی سخنگو و نایب رئیس شورای اسلامی استان بوشهردر خصوص مصوبه جدید هیات دولت مبنی بر احداث و تجهیز بیمارستان جدید 110 تختخوابی عسلویه واکنش نشان داد.

بوشهری ها / حسن رمضانی سخنگو و نایب رئیس شورای اسلامی استان بوشهردر خصوص مصوبه جدید هیات دولت مبنی بر احداث و تجهیز بیمارستان جدید 110 تختخوابی عسلویه واکنش نشان داد.

سخنگوی شورای اسلامی استان بوشهر گفت: در جلسه چهارشنبه گذشته هیات دولت مصوبه ای به تصویب رساند که به استانداری بوشهر اجازه داده می شود تا از محل درآمد های عوارض آلایندگی منطقه (پارس جنوبی)  با مشارکت وزارت نفت و وزارت بهداشت و درمان نسبت به احداث و تجهیز بیمارستان جدید ۱۱۰ تختخوابی عسلویه طی مدت دو سال اقدام نماید.

حسن رمضانی اظهار داشت: دولت چگونه به خود اجازه می دهد با مصوبه‌ای غیر قانونی درامد های عوارض آلایندگی که حداقل امتیازی  برای بهبود خدمات شهری و رفاهی یک منطقه است و در قانون ششم توسعه نحوه توزیع آن مشخص شده است را به امری اختصاص دهد که  که از وظایف ذاتی و تعهدات لازم الاجراء خود در بخش بهداشت و درمان منطقه است .

نایب رئیس شورای اسلامی استان بوشهر افزود: نزدیک به دوسال از وعده دولت برای کاهش آلایندگی های عسلویه با تشکیل کار گروه ملی می گذرد ولی در عمل نه تنها آن وعده ها به شکل مطلوب عملیاتی نشده است بلکه  امروز شاهد جبران کمبودها و خدمات درمانی منطقه از درآمدهایی هستیم که طبق قانون متعلق به دهیاری وشهرداری های منطقه است

رمضانی افزود : نمی شود با یک دست نفس مردم عسلویه را با آلایندگی بند بیاوریم و با دست دیگر دست در جیب مردم عسلویه کنیم.

سخنگوی شورای استان بوشهر اجرای این مصوبه را بسیار اشتباه دانست و بیان داشت : از نمایندگان استان می خواهیم  مانع این اجحاف شوند چرا که این مصوبه مغایر قوانین برنامه ششم توسعه است و دولت نمی اند سلیقه ای و مطابق میل خود رفتار کند.

رمضانی در پایان  با بیان اینکه مصوبه اخیر دولت با ماده های قانونی عوارض آلایندگی که در برنامه های  پنج ساله توسعه  ذکر شده است مغایرت دارد بیان داشت: تا مادامی که به عنوان نماینده مردم در شورای اسلامی حضور داریم اجازه اجرای مصوبه ای که پا را فراتر از قانون گذاشته نخواهیم داد و برای دفاع از حق مردم از ظرفیت دستگاههای نظارتی و قضایی استفاده می کنیم و با توسل به دیوان عدالت اداری لغو این مصوبه را دنبال می کنیم.

کلیدواژه

حسن رمضانی

بیمارستان عسلویه

آلایندگی منطقه

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی