سیاست / شناسه خبر: 73952 / تاریخ انتشار : 1400/9/11 11:58
|

بوشهر آمادگی همکاری اقتصادی و تجاری با سرمایه‌گذاران بنگلادش است

بوشهریها| استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های مهم اقتصادی، کشاورزی، آبزی‌پروری و تولید محصولات پتروشیمی در استان گفت: بوشهر، آمادگی همکاری اقتصادی و تجاری با سرمایه‌گذاران بنگلادش است

بوشهری ها / احمد محمدی‌‌زاده در نشست با سفیر بنگلادش در جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های این استان در بخش‌های مختلف را برشمرد و اظهار داشت: بوشهر از دیرباز با کشورهای شرق آسیا از جمله بنگلادش روابط تجاری و اقتصادی داشته است.

وی با بیان اینکه 50 درصد جمعیت استان بوشهر در کنار ساحل خلیج‌فارس سکونت دارند خاطر نشان کرد: بوشهر بیشتر مرز دریایی با خلیج‌فارس دارد و دارای 700 کیلومتر ساحل است.

استاندار بوشهر ظرفیت‌های این استان در عرصه‌های تولیدی محصولات پتروشیمی فعالیت تجاری، آبزیپروری، کشاورزی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: شش میلیون اصله نخل ظرفیت‌های مهمی در تولید خرما و محصولات جانبی فراهم کرده و در حوزه صنعت بیش از 70 درصد انرژی گاز کشور از استان بوشهر تولید و تأمین می‌شود.

استاندار:بوشهر آماده همکاری با سرمایه گذاران بنگلادشی است

محمدی‌زاده صادرات 90 درصد نفت خام کشور از استان بوشهر را از دیگر ظرفیت‌های این استان دانست و خاطر نشان کرد: 30 پالایشگاه گاز در استان بوشهر وجود دارد که 24 پالایشگاه آن در منطقه پارس جنوبی است.

وی تولید میگو پرورشی، خرما و دیگر محصولات صنعتی را از دیگر توانمندی استان بوشهر دانست و بیان کرد: با این ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها، بوشهر، آمادگی همکاری اقتصادی و تجاری با سرمایه‌گذاران بنگلادش است.

کلیدواژه

سفیر بنگلادش

احمد محمدی‌‌زاده

استاندار بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی