سیاست / شناسه خبر: 84613 / تاریخ انتشار : 1400/10/24 11:31
|
رئیس بازرسی شوراها و شهرداری های وزارت کشور نشست با شهردار و مدیران شهرداری برازجان؛

سازمان اداری شهرداری برازجان نیاز به اصلاح دارد/اعضاء شورا حق دخالت در کار شهرداری و مکاتبه ودستور به کارکنان را ندارند

بوشهری ها / رئیس بازرسی شوراها و شهرداری‌های وزارت کشوردر دیدار با شهردار و مدیران شهرداری برازجان گفت: یکی از راههای اساسی و مهم رشد و رونق بیشتر برازجان بازگشت این شهر به شاهراه ارتباطی بوشهر- شیرا

بوشهری ها / رئیس بازرسی شوراها و شهرداری‌های وزارت کشوردر دیدار با شهردار و مدیران شهرداری برازجان گفت:  یکی از راههای اساسی و مهم رشد و رونق بیشتر برازجان بازگشت این شهر به شاهراه ارتباطی بوشهر- شیراز است.
حشمت الله جعفری یکی از ریشه های ارگانیک و پایه ای شهر برازجان از سالیان کهن تاکنون را شاهراهی بودن این شهر و سود بری اقتصادی از «راه»  دانست و عنوان کرد: شوربختانه در مطالعات و مصوبه محدوده شهری که ۱۵ سال پیش انجام شد این بنیان به کنار گذاشته شد. امروزه با توجه به اینکه بیش از ده سال از زمان آخرین مصوبه محدوده شهری می گذرد، راه زنده کردن اقتصاد شهر برازجان و حتی افزایش اشتغال، اصلاح محدوده شهری به سوی میدان شهید غضنفر السلطنه و پایانه مسافربری و نیز بزرگراه و بیمارستان شهید گنجی است.

جعفری افزود: اصلاح محدوده شهر با نگرش افزایش ظرفیت اقتصادی برای شهر و شهرداری بی‌گمان شوکی به تن نیمه جان شهری است که سرعت کاهش جمعیت آن بر سرعت افزایش جمعیت افزونی یافته است.
رییس بازرسی شوراها و شهرداری‌های وزارت کشور با تاکید بر نقش مهم بانوان متخصص در توسعه‌ی نظام اداری اظهار کرد: در شهرداری، زنان کاردان و متخصص کم نیستند اما متاسفانه سهم آن ها در مدیریت شهری همواره ناچیز بوده که امیدوارم با نگاه مثبت آقای قدوسی شهردار جوان برازجان از توانمندی های مدیریتی زنان متخصص  در کارآمدی بیشتر مدیریت شهری، شهر تاریخی برازجان بهره بیشتری برده شود.
دکتر جعفری افزود: وضعیت اداری که در شهرداری برازجان درست کرده اند، نمونه بارز سخن و پند آن حکیم بزرگ ایرانی است، زیرا می بینیم یک تن همزمان دو تا چند مسئولیت دارد و یا یک کار در دو مدیریت جدا از هم جانمایی شده است. بنابراین یکی از کارهایی که شهردار بایست به فوریت پیگیر باشد اصلاح ساختار اداری شهرداری است. که بخشی از آن در دست خود شهردار است و بخشی هم در دست استانداری و وزارت کشور است. که با پیگیری منطقی و رایزنی آن هم درست خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: شوراها نهاد برخواسته از رای مردم هستند، و از جایگاه بلندی برخوردارند، اعضاء شورا موظفند شئونات شورایی و قانون را رعایت کنند، کارکنان شهرداری مستخدم اعضاء شوراها نیستند، افتخار همه ماها بایست خدمتگراری مردم باشد. اعضاء شورا طبق قانون حق دخالت در کار شهرداری، و دستور و مکاتبه با شهردار و کارکنان شهرداری را ندارند. مکاتبات تنها با امضاء رییس شورا و در صورت نبودن رییس شورا با امضاء نایب رییس شورا می تواند انجام شود.
وی با تاکید بر اینکه شهردار باید نظارت کند تا لایحه های پر اشکالی که شهرداری از گذشته تاکنون برای شورا می فرستاده در چارچوب قانون اصلاح رویه شود ادامه داد:  اینگونه نباشد که شهرداری موضوع یا هزینه ای را برای گرفتن مصوبه به شورا بفرستد ولی ردیف بودجه ای آن را مشخص نکرده باشد. بودجه بستر همکاری شهرداری و شوراست و هر دو بایست در این چارچوب کار کنند. اینگونه نباشد که شورا بدون توجه به بودجه برای شهرداری هزینه تراشی کنند.
دکتر جعفری در گفتگوهای تخصصی با مسئولین واحدهای شهرداری، راهنمایی های لازم را ارائه کرد و در پایان خواستار همکاری بهتر و بیشتر شهرداری و شورا با همدیگر در راستای پیشرفت شهر شد.
مرتضی قدوسی شهردار برازجان نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور رئیس بازرسی شوراها و شهرداری‌های وزارت کشور در شهرداری برازجان و برگزاری چنین نشست ارزشمندی اظهار کرد: حضور نخبگان مدیریتی دشتستانی در سطح کشور از یک سو مایه‌ی مباهات همه‌ی دشتستانی‌ها و از دیگر سو فرصت مغتنمی است برای رسیدگی و پیگیری هرچه بهتر امور که امیدواریم حضور عزیزانی همچون دکتر جعفری که از مدیران شایسته‌ی دشتستانی در وزارت کشور هستند امکان رسیدگی بهتر و پیگیری مشکلات شهرمان را فراهم کند.

مرتضی قدوسی افزود: یکی از موارد مهم مورد نظر، تغییر چارت اداری شهرداری است که امیدواریم با همکاری وزارت کشور این مهم با سرعت بیشتری اجرا شود و شاهد تبدیل شدن واحد پسماند شهرداری برازجان به سازمان باشیم زیرا چنین تغییراتی زمینه را برای ارتقای کیفی و اداری شهرداری فراهم خواهد نمود و پیشرفتهای فراوانی را در ارائه‌ی خدمات هرچه بهتر به شهر و شهروندان در پی خواهد داشت.

کلیدواژه

برازجان

شهرداری برازجان

مرتضی قدوسی

حشمت الله جعفری

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی