سیاست / شناسه خبر: 85111 / تاریخ انتشار : 1400/11/27 14:55
|
هنرمند دشتستانی در آئین افتتاح دهمین نمایشگاه کاریکاتورش در گفتگو با روزنامه پیام عسلویه ؛

تاکنون یک برگه تقدیر از اداره ارشاد دریافت نکرده ام/این همه بی تفاوتی نسبت به هنرمندان زیبنده نیست/خسته ایم ....خیلی خسته/امیدوارم این نمایشگاه آخرین نمایشگاهم باشد

بوشهری ها / اسماء بوستانی: علی زیارتی، هنرمند و کاریکاتوریست دشتستانی در آئین افتتاح دهمین نمایشگاه خود در گفتگو با روزنامه پیام عسلویه می گوید: تاکنون کمکی از اداره ارشاد طلب نکردم، فقط در خصوص مجوز

بوشهری ها / اسماء بوستانی: علی زیارتی، هنرمند و کاریکاتوریست دشتستانی در آئین افتتاح دهمین نمایشگاه خود در گفتگو با روزنامه پیام عسلویه می گوید: تاکنون کمکی از اداره ارشاد طلب نکردم، فقط در خصوص مجوز انتظار همکاری داشتم. آری اینگونه هنرمندان را بار آورده اند که هیچگونه انتظار حمایت و کمکی از آن ها  نداشته باشند. بابت برپایی تمامی نمایشگاه هایم از مردم و ارگان های دیگر غیر از اداره ارشاد تقدیر نامه دریافت کرده ام. تاکنون یک برگه تقدیر از اداره ارشاد به علی زیارتی تعلق نگرفته، تاکنون یکبار اداره ارشاد از من دعوتی نکرده است. پیشنهادی که به اداره ارشاد میدهم این است که اگر بودجه ندارند از جیب خود هزینه کنند و 10 تا 20 بسته مداد رنگی خریداری کنند تا زمانی که در نمایشگاه  چند دختر و پسر کم سن و سال شرکت می کنند چیزی برای هدیه دادن داشته باشند تا در دست آن کودک  چیزی وجود داشته باشد که ردی از اداره ارشاد در آن است.

وی گلایه های خود از مسئولین مربوطه را اینگونه بیان کرد: با اینکه مسئولین اداره ارشاد دشتستان به مراسم افتتاحیه من دعوت بودند هیچ یک از آن ها را در روز افتتاحیه ندیدم، حتی جناب رهسپار را که هدیه ای برای او به دلیل بازنشستگی اش در سال جاری در نظر گرفته بودم را ندیدم، البته این چنین فعالیت ها وظیفه ما نبوده اما چون همیشه در نمایشگاهایم  حضور داشته منتظرش بودم. بله .....عدم حضور مسئولین مربوطه به ما هنرمندان می فهماند که مسئول هنرمندان خود هنرمندان هستند و نباید از مسئولین ارشاد انتظاری داشت، هنرمندان اگر می توانند با این دیدگاه فعالیت هنری انجام دهند، بسم الله، ادامه دهند؛ اگر نمی توانند منتظر هیچ کس برای حمایت نباشند.

زیارتی ادامه داد: این همه انفعال قشنگ نیست، این همه بی تفاوتی نسبت به هنرمندان زیبنده اداره ارشاد نیست، ما هنرمندان انتظار تقدیر یا هدیه از سوی اداره ارشاد نداریم اما در چنین مراسماتی حضور داشته باشند تا مردم آن ها را ببینند، نمایشگاه قبل از من، نمایشگاه شید با 130 شرکت کننده بوده، چند مسئول و مدیر در این نمایشگاه شرکت کردند؟ هر چند گفتن ما هیچ سودی ندارد و شاید وظیفه اداره ارشاد ترویج فرهنگ و هنر نباشد و ما اشتباه گرفته ایم. خسته شده ایم خیلی خسته. امیدوارم این نمایشگاه آخرین نمایشگاهم باشد.

وی افزود: عدم حضور مسئولین در آیین افتتاح نمایشگاهم به دلیل  دیر گرفتن سالن و اینکه تا پنج دقیقه قبل از افتتاحیه شخصا درگیر کارهایم بودم و فرصت ارسال دعوت کتبی برای هیچ مسئولی را نداشتم، و شایدم  سه سال لغو نمایشگاهم باعث تردید استقبالشان شد و  شاید.... و شاید......

زیارتی از مشکلات گرفتن مجوز و برگزاری دهمین نمایشگاهش نیز گفت: مشکل اصلی من سوء برداشت از کاریکاتورهایم است. شاید خیلی ها معنی واقعی کاریکاتور را نمی دانند و نقد کردن را امری ناپسند و مخرب می دانند اما امیدوارم روزی رسد که همه از نقد استقبال کنند.

این هنرمند کاریکاتوریست در توضیح انتخاب نام ظن برای نمایشگاهش عنوان کرد: در این سه سال علت لغو و عدم برگزاری نمایشگاهم برداشت اشتباه  و سوء ظن برخی افراد و مسئولین از آثارم بود، نام ظن از سوءظن و سوء برداشت آمده، کاریکاتور روحش این است که هنرمند با روح و استدلال خود آن را تفسیر کند، اما احتمال دارد بعضی ها آن را انتقاد سیاسی بدانند در صورتی که چنین نیست، سوءظن و سوء برداشت است.

زیارتی تعداد آثار این نمایشگاه را 36 اثر با موضوعات مختلف از جمله مشکلات و معضلات اجتماعی و دغدغه زندگی مردم اعلام کرد و ادامه داد: بعد از دوسال لغو مجوز  اینبار از چهار ماه پیش تاکنون درگیر کشیدن آثار، ادیت، مجوز و مشکلات اخذ مجوز بودم، که خوشبختانه با حمایت جناب افروغ مدیرکل ارشاد استان و تلاش مدیر ارشاد دشتستان و چند دوست باغیرت هنرمندم توانستم مجوز دهمین نمایشگاهم را بگیرم.

این هنرمند محبوب حس و حال خود از برگزاری دهمین نمایشگاهش را چنین بیان می کند: حسم فقط خوشحال بودن از دیدار دوباره با مردم و تکرار اینکه مخاطبان خودشان را میزبان این مراسم می دانند است، بهترین حسی است که همیشه از برگزاری نمایشگاهایم دریافت می کنم.

علی زیارتی با ابراز خوشحالی از افتتاح نمایشگاه خود و دیدار با دوستان و مردم در نمایشگاهش ادامه می دهد: خوشحالم از حضور مردم و دوستانم در نمایشگاه، اگر بدانم مردم عادی تمایلی به نمایشگاهم ندارند هیچوقت برگزار نخواهم کرد. همین ذوق و استقبال مردم دلگرمم می کند.

در پایان صمیمانه از کانون تبلیغات شهر با مدیریت اقای قدوسی و همکارانش که همگی از دوستان ارزشمند و عزیز من هستند سپاس دارم که برای چندمین بار دستم ر ا گرفتند برای برگزاری این نمایشگاه. تشکر می کنم از تمامی دوستان هنرمندم و جامعه محبوب تئاتر.

 


 

کلیدواژه

برازجان

دشتستان

کاریکاتوریست

نمایشگاه

علی زیارتی

هنرمند

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی