سیاست / شناسه خبر: 86653 / تاریخ انتشار : 1401/2/12 12:34
|

سوراخ دیواره قلب بدون عمل باز در بوشهر ترمیم می‌شود

بوشهریها| متخصص قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: عمل‌ترمیم سوراخ دیواره قلب بدون عمل جراحی باز در بیمارستان تخصصی قلب بوشهر انجام می‌شود.

بوشهری ها /

سوراخ دیواره قلب بدون عمل باز در بوشهر ترمیم می‌شود

دکتر محمدرضا پوربهی درباره انجام این عمل اظهار داشت: سوراخ قلب می‌تواند به‌صورت ژنتیک در بین دهلیزها و یا بین بطن‌ها و یا در بین شریان‌های بزرگ باشد و با انجام عمل جراحی می‌توان این سوراخ‌ها را ترمیم کرده و جلوی عوارض غیرقابل برگشت از جمله افزایش کشنده فشار ریوی و مرگ را گرفت.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت ترمیم سوراخ دیواره قلب افزود: جلوگیری از انجام عمل باز قلب یکی از مهم‌ترین مزایای عمل‌ترمیم سوراخ قلب است.

پوربهی ادامه داد: خوشبختانه با فراهم بودن زیرساخت‌های لازم و حضور کادر تخصصی در بیمارستان قلب بوشهر، عمل‌ترمیم سوراخ دیواره قلب بدون نیاز به جراحی باز و با عمل آنژیوگرافی صورت می‌گیرد.

فلوشیپ قلب و عروق در بیمارستان قلب بوشهر در مورد نحوه انجام این عمل بیان داشت: از طریق کشاله ران یک لوله ظریف وارد رگ و سپس از طریق ورید اصلی تحتانی وارد دهلیز راست شده و با عبور از سوراخ دهلیزی وارد دهلیز چپ می‌شود و با وسیله مورد نظر سوراخ بین دو دهلیز بسته می‌شود.

پوربهی ادامه داد: تمامی این مراحل در اتاق آنژیوگرافی (کت لب) به‌وسیله اشعه X مشاهده شده و هم‌زمان پزشک از اکو مری (TEE) نیز استفاده می‌کند.

وی درباره مدت‌زمان انجام این عمل نیز چنین گفت: این عمل حدود دو ساعت طول می‌کشد که معمولاً در کودکان و برخی بزرگ‌سالان به‌صورت بیهوشی عمومی انجام می‌شود.

پوربهی در مورد مراقبت‌های بعد از ترمیم سوراخ دیواره قلب گفت: بیمار برای ۲۴ ساعت در بیمارستان تحت نظر خواهد بود و در این مدت با کمک نوار قلب و اکوکاردیوگرافی محل قرار گرفتن وسیله و اختلالات احتمالی ریتم قلبی و مشکلات احتمالی دیگر بررسی می‌شود.

متخصص قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: پس از ترخیص، بیمار باید تا یک ماه طبق دستور پزشک داروهایی را به‌منظور رقیق شدن خون و پیشگیری از ایجاد لخته‌های کوچک درون قلب دریافت نماید.

 انجام عمل‌ترمیم سوراخ دیواره قلب در بیمارستان بوشهر با آنژیوگرافی موجب کاهش سفرهای درمانی به خارج از استان شده و از تحمیل هزینه‌های اقتصادی زیاد به خانواده بیماران جلوگیری می‌کند.

منبع: مهر

کلیدواژه

متخصص قلب و عروق

دانشگاه علوم پزشکی

سوراخ دیواره قلب

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی