سیاست / شناسه خبر: 86834 / تاریخ انتشار : 1401/2/27 10:14
|

آلودگی هوا در شهرهای بوشهر، گناوه و دیلم خطرناک اعلام شد

بوشهریها| کارشناس اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: با توجه به غلظت ریزگردها در بوشهر، گناوه و دیلم شرایط جوی در این شهرستان ها خطرناک اعلام شد.

بوشهری ها /

آلودگی هوا در شهرهای بوشهر، گناوه و دیلم خطرناک اعلام شد

 

علیرضا مصلحیان افزود: بر اساس داده های آماری ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا میزان ریزگردها در شهر بوشهر تا ساعت ۶  صبح امروز یکهزار و۷۰، گناوه ۲ هزار و ۸۳۹ و دیلم ۲هزار و۶ میکروگرم برمترمکعب گزارش شده است.

وی اظهار کرد: همچنین در شهر برازجان نیز با توجه به غلظت ۳۶۶ میکروگرم بر مترمکعب شرایط جوی در این شهرستان نیز بسیار ناسالم گزارش شده است.

مصلحیان ادامه داد: براساس داده های آماری ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا میزان ریزگردها در شهر بوشهر۱۱، گناوه ۱۹، دیلم ۱۳ و برازجان ۲ برابر استاندارد جهانی اعلام شده است.

وی اضافه کرد: همچنین براساس داده‌های آماری ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در شهرهای کنگان و عسلویه به ترتیب ۸۶ و ۶۰ میکرو گرم بر مترمکعب گزارش و شرایط جوی قابل قبول اعلام شده است.

مصلحیان گفت: کانون گرد و غبار فرامرزی و  از کشورهای عراق و عربستان و  در استان بوشهر از طرف استان خوزستان گزارش شده است.

براساس تصمیم کارگروه اضطرار و آلودگی هوای استان بوشهر امروز ۲۷ اردیبهشت شهرستانهای دیلم، گناوه، بوشهر، تنگستان ،دشتی و دشتستان به دلیل غلظت گرد و غبار تعطیل اعلام شد.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان بوشهر از اواخر وقت روز گذشته تا بعد از ظهر روز پنجشنبه هفته جاری وزش بادهای شدید شمال غربی و احتمال نفوذ گرد و غبار فرا منطقه ای و هشدار سطح زرد (آگاهی و اقدام در صورت نیاز) اعلام شده بود.

کلیدواژه

کارشناس اداره

اداره کل حفاظت محیط زیست

گناوه و دیلم

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی