سیاست / شناسه خبر: 96842 / تاریخ انتشار : 1401/2/29 09:50
|

افشای حقوق بشر آمریکایی در دستور کار قرار گیرد

بوشهریها| مشاور رئیس دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب گفت: افشای حقوق بشر آمریکایی به عنوان اقدامی سیستماتیک باید در دستور کار قرار گیرد.

بوشهری ها /

افشای حقوق بشر آمریکایی در دستور کار قرار گیرد
محسن پاک آئین ظهر چهارشنبه در هشتمین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب در عسلویه اظهار داشت: افشای حقوق بشر آمریکایی به عنوان اقدامی سیستماتیک باید در دستور کار قرار گیرد.

مشاور رئیس دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب افزود: هدف رهبر معظم انقلاب از طرح حقوق بشر آمریکایی یک نگاه راهبردی همراه با آینده نگری است که در این آینده استکبار تضعیف و در مسیر افول قرار گیرد و انسان و در کنار آن اسلام، تمدن و ایدئولوژی انسان ساز اسلامی رشد کند.

وی با اشاره به اینکه افشای حقوق بشر آمریکایی افشای جنایت‌های آنها در افغانستان، یمن و راه انداختن جنگ در کشوری مانند لیبی که نمونه بارز نقض حقوق بشر در جهان است ادامه داد: وقایع زندان‌هایی مانند بگرام افغانستان، عراق و کوبا رخ داده نشان دهنده حقوق بشر آمریکایی است تا آمریکا در مسیر افول قرار گیرد.

پاک آئین ادامه داد: این افول به معنی سقوط نیست و برخی خرده نگیرند که آمریکا هنوز قدرت برتر جهان است چراکه آنها ۲۰ سال پیش به راحتی افکار عمومی دنیا را قانع و به افغانستان حمله کردند وی امروز در جریان جنگ اوکراین، آمریکا در سازمان ملل و قطعنامه اخراج روسیه از کمیسیون حقوق بشر موفقیت حداقلی داشت طوری که در این رأی گیری از ۱۹۳ کشور جهان تنها ۹۳ کشور به این قطعنامه رأی مثبت دادند و مابقی به شکل‌های مختلفی از جمله شرکت نکردن در نشست به آمریکا رأی منفی دادند.

پاک آئین با تاکید بر اینکه ایدئولوژی حاکم بر غرب و آمریکا که مشوق این حکمرانی است ایدئولوژی لیبرال دموکراسی است اضافه کرد: لیبرال دموکراسی سال‌ها است که به اسم آزادی و اصالت دادن به انسان، به دنبال نابودی انسان و از بین بردن حقوق انسانی است.

پاک آئین بیان کرد: لیبرال دموکراسی مقوله‌ای به نام انسان را پاک و وقتی ازدواج هم‌جنس را تشویق می‌کند بدین معنی است که تولید مثل نخواهد شد و بشری به دنیا نخواهد آمد که از آن حمایت شود و وقتی نهضت عقیم سازی انسان‌ها در اروپا مطرح، تشویق و جایزه می‌گیرد و انسان عقیم شود دیگر بشری به دنیا نخواهد آمد که حق و حقوقی داشته باشد.

پاک آئین ادامه داد: این‌ها دارند مقوله بشر را از بین می‌برند و این چه دفاع از حقوق بشری است که بشر حذف و سپس ادعای حقوق بشر مطرح شود.

وی اظهار کرد: لیبرال دموکراسی ایدئولوژی مقابل تمدن نوین اسلامی است و باید اسلام را به جهان معرفی کرد که به دنبال رستگاری است.

وی ادامه داد: امروز حاکمیت ملی کشورها اصالت پیدا کرده و آنها به راحتی از خود دفاع می‌کنند که این به دلیل افشای حقوق بشر آمریکایی و چهره کریه آمریکا است.

پاک آئین ادامه داد: در بیانیه گام دوم انقلاب تمدن نوین اسلامی طلیعه ظهور بوده و در اسلام بر خلاف ایدئولوژی مطرح شده که پایان تاریخ را همراه با جنگ و نابودی شمار زیادی از انسان‌ها دانسته، پایان تاریخ مبنی بر عدل، عدالت، دوستی و با هم بودن است.

وی گفت: وقتی لیبرال دموکراسی افشا شود همه دنیا به ایدئولوژی جدیدی نگاه می‌کنند که بتواند با ایدئولوژی سابق رقابت کند و در چنین شرایطی وظیفه ما است حقوق بشر اسلامی را معرفی و بتوانیم در این مسیر حرکت کنیم.

وی بیان کرد: تفکر لیبرال دموکراسی با همه ادعاهایی که مشخص شده ناموفق بوده و باید از بین برود و به انحطاط کشیده شود.

وی با اشاره به اینکه نژاد پرستی یکی از انواع تفکر لیبرال دموکراسی است یادآور شد: امروز این تفکر نه تنها در آمریکا بلکه در رژیم صهیونیستی نیز مشهود است و باید دید آنها چطور به عرب‌ها نگاه می‌کنند یا قضیه اوکراین نیز حین فرار مردم، به آسیاتبارها و عرب تبارها اجازه سوار شدن به قطار نمی‌دادند و سفیدپوستان را اولویت می‌دادند که این خود نژاد پرستی است.

پاک آئین تاکید کرد: یکی دیگر از ملزومات تمدن نوین اسلامی، وحدت اسلامی است که نشست امروز برادران اهل سنت و شیعه در عسلویه نیز نمادی بر اندیشه رهبری برای وحدت اسلامی و با رویکرد ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

کلیدواژه

مشاور رئیس دفتر حفظ و نشر آثار رهبر

افشای حقوق بشر

حقوق بشر آمریکایی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی