سیاست / شناسه خبر: 118150 / تاریخ انتشار : 1401/5/8 22:12
|

سیل این بار مدیریت شد

بوشهری ها /اسماء بوستانی:در روزهای گذشته اگر پیگیر اخبار بودید همه جا پر بود از پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی مونسون به استان بوشهر و هشدار سیل و آبگرفتگی.

بوشهری ها /اسماء بوستانی: در روزهای گذشته اگر پیگیر اخبار بودید همه جا پر بود از پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی مونسون به استان بوشهر و هشدار سیل و آبگرفتگی.  

از همین رو و بنا بر اعلام آماده باش مدیریت بحران استان، تمامی شهرداری ها و دهیاری های استان بوشهر به صورت آماده باش درآمدند تا شاهد خسارت های جانی و مالی کمتری باشیم.

در نتیجه همین آمادگی، با وجود اینکه شهر برازجان رکورددار بارش‌های سامانه «مونسون» در استان بوشهر بود، شاهد خسارت های بسیار اندکی در این شهر بودیم. خسارت هایی که البته همان هم صرفاً مالی بود و خوشبختانه هیچکدام از شهروندان صدمه جانی ندیدند.

 پس از اعلام ورود این سامانه به استان بوشهر، به دستور شهردار برازجان، تمامی دره های فصلی در کوتاه ترین زمان ممکن لایروبی شد.

بعد از ظهر پنجشنبه 6 مردادماه بود که پس از سر و صداهای عجیب رعد و برق، شاهد بارش سیل آسای باران و جاری شدن سیلاب در برازجان بودیم.

مرتضی قدوسی شهردار این شهر بلافاصله پس از تشکیل ستاد مدیریت بحران شهرداری، به همراه مدیران و معاونین به چند تیم تقسیم شدند و در نقاط حادثه خیز شهر در کنار مردم حضور یافتند.

 همزمان، تمامی ماشین آلات این مجموعه نیز برای امداد رسانی به شهروندان سیل زده به صورت آماده باش بودند.

در پی تمام سیل های چند سال اخیر، محلات پایین دست به دلیل قرارگیری در شیب و ارتفاع پایینتر نسبت به محلات و دامنه کوه‌های شرق برازجان، بیشتر مورد هجوم سیلاب و رسوب گل و لای ناشی از آن قرار گرفته اند.

همچنین در محلات بالادستی نیز بارش شدید باران موجب آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها شد که بعضاً روند عبور و مرور به کلی مختل شد.

 اما خوشبختانه این بار پس از قطع بارش ها شاهد حضور نیروهای خدماتی شهرداری در محلات و نقاط مختلف شهر جهت پاکسازی معابر، بازگشایی گذرگاه‌های مسدود شده و کمک رسانی به خانواده های خسارت دیده بودیم.

 وقوع بارش‌های شدید همواره خطرات بسیاری درپی دارد، چنانچه اقدامات لازم پیش از وقوع سیل انجام نشود باعث ایجاد خسارت های زیادی در سطح شهر خواهد شد.

بنا بر هشدارهای سازمان هواشناسی تمام نیروهای اجرایی و عملیاتی شهرداری برازجان در آماده‌باش کامل قرار گرفتند و اقدامات پیشگیرانه و آمادگی‌های لازم انجام شد.

این نیروهای پس از وقوع سیل فعالیت هایی از جمله لایروبی و پاکسازی اکثر معابر شهر،  امداد رسانی به شهروندان در معرض سیل ، رفع آب گرفتگی معابر، پاکسازی و بازگشایی دهانه پل های سطح شهر و پاکسازی بیشتر محلات پایین دست را انجام دادند.

 گفتنی است تا لحظه تنظیم این گزارش به دلیل رسوب حجم  بالای گل و لای در نقاط مختلف شهر، نیروهای خدماتی شهرداری برازجان مشغول به خدمت رسانی به شهروندان هستند.

کلیدواژه

برازجان

دشتستان

شهرداری برازجان

مرتضی قدوسی

سیلاب

سامانه بارشی

سامانه مونسون

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی