جامعه / شناسه خبر: 128942 / تاریخ انتشار : 1401/10/7 11:10
|

نجات ۴۰ توریست در پارک ملی دریایی دیر - نخیلو استان بوشهر

بوشهری ها۴۰ توریست و گردشگر اعزامی از استان تهران و یزد در منطقه گردشگری و پارک ملی دریایی دیر - نخیلو استان بوشهر به سبب شدت باران و تگرگ با آنان امدادرسانی شد و نجات یافتند.

یونس باربرز روز چهارشنبه در گفتگویی با اشاره به وضعیت آب و هوایی این بندر در 24 ساعت گذشته، اظهار داشت: بارش باران همراه با تگرگ از هشدارهای اداره کل هواشناسی استان بوشهر بود.
فرماندار شهرستان دیر با اشاره به منطقه توریستی ام‌الگرم و نخیلو در بخش بردخون شهرستان دیر به اعزام 40 گردشگر به این منطقه خبر داد و بیان کرد: در این وضعیت آب و هوایی 40 گردشگر از تهران و یزد به پارک ملی دریایی دیر - نخیلو سفر کردند که به سبب وضعیت نامساعد آب و هوایی دچار مخاطره شدند.

nakhiloo
وی از اعزام امدادگر برای نجات این گردشگران از بحران سیل و تگرگ در پارک ملی دریایی و منطقه گردشگری دیر - نخیلو خبر داد و افزود: امدادگران پایگاه دریایی بسیج شهید غلامی مل‌گنزه این توریست‌ها را از جزیره این پارک ملی دریایی به خشکی منتقل کرد.
باربرز ادامه داد: عملیات نجات توریست‌ها از ساعت 2 بامداد تا ساعت 7 و 30 دقیقه صبح امروز ادامه داشت.
فرماندار دیر اظهار داشت: متأسفانه با وجود هشدار هواشناسی مبنی بر وضعیت نامساعد آب و هوای شهرستان دیر این توریست‌ها به جزیره نخیلو مسافرت کردند.
باربرز ضمن قدردانی از همکاری اورژانس، هلال احمر، پایگاه دریایی انصارالحسین، دریابانی، آتش‌نشانی، منطقه دوم نیروی دریایی سپاه استان و پایگاه بسیج شهید غلامی توضیح داد: همگی توریست‌ها در سلامت کامل به سر می‌برند.
به گزارش تسنیم، پارک ملی دریایی دیر - نخیلو و جزایر ام‌الگرم و نخیلو خالی از سکنه و در منطقه بردخون شهرستان دیر در سواحل جنوبی استان بوشهر، در فاصله کمی نسبت به یکدیگر قرار گرفته‌اند.
جزیره نخیلو در حال حاضر محل
زیست و زاد و ولد لاک‌پشت و پرندگان متعدد مهاجر و ساحلی در خلیج فارس است و اهمیت زیست محیطی قابل توجهی دارد./ تسنیم

کلیدواژه

نخیلو

ام الگرم

بندر دیر

بردخون

منطقه گردشگری

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی