سیاست / شناسه خبر: 128950 / تاریخ انتشار : 1401/10/11 22:18
|

تاکید رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران بر ضرورت ایجاد مرکز داده برای شرکت های دانش بنیان

معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: ایجاد و برپایی یک مرکز داده برای شرکت های دانش بنیان بسیار ضروری است. محمد خوانساری ۱۱ دی ماه در آیین افتتاح چهارمین نمایشگاه تخصصی فناوری اطلاعات، ارتباطات، امنیت و حراست صنعت نفت ایران در عسلویه اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه برای دوره چهارم نشا

بوشهری ها / اسماء بوستانی: معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: ایجاد و برپایی یک مرکز داده برای شرکت های دانش بنیان بسیار ضروری است.

 
محمد خوانساری ۱۱ دی ماه در آیین افتتاح چهارمین نمایشگاه تخصصی فناوری اطلاعات، ارتباطات، امنیت و حراست صنعت نفت ایران در عسلویه اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه برای دوره چهارم نشان از درایت و عملکرد مثبت و قابل قبول صنعتی است.
 
رئیس سازمان فناوری ایران با تشکر از  اقدامات مهم و مثبت مجموعه پارس جنوبی ادامه داد:  تولیدات اول و ساخت داخلی الگویی برای سایر فعالیت هایی است که در کشور شکل خواهد گرفت، اقدامات مجموعه پارس جنوبی نیز با حساسیت در عمل، عزم جدی مجموعه پرتوان خود را ثابت کرد.
 
وی با اعلام اینکه نقش شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی در تولیدات داخلی بسیار مهم است تاکید کرد: شورای راهبردی برای رشد در حوزه فناوری، اطلاعات و پارک علم و فناوری مدیران این حوزه ها را در جهت رشد و جهت گیری مرتبط سازد.
معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به  تولیدات داخل پارک علم و فناوری خلیج فارس و اقدامات آن عنوان کرد: در این خصوص نمود فعالیت های پارک علم و فناوری خلیج فارس به استان های همجوار رسیده است. اگر به تولیدات داخلی به صورت ویژه تر نگاه کرد می توان بازار سازی بسیار بزرگی در کشور ایجاد کرد.
 
وی افزود: غفلت از فناوری های مبتنی بر داده، خسارت بزرگی به صنعت وارد می کند، از این رو مستلزم توجه بیشتر به فناوری هستیم. سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد دلاری داخلی در منطقه ویژه اقتصادی پارس می طلبد تا شرکت های دانش بنیان با همت بیشتر مرکز داده را ایجاد کنند تا در آینده شاهد تولیداتی از طریق داده باشیم که بتوانند از طریق همان شرکت های دانش بنیان عرضه شوند و بازار عرضه رونق گیرد.

کلیدواژه

عسلویه

نمایشگاه فناوری اطلاعات

صنعت نفت

محمدخوانساری

استان بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی