سیاست / شناسه خبر: 129023 / تاریخ انتشار : 1401/11/19 16:34
|
مدیرعامل مجتمع صنعتی گاز پارس جنوبی؛

تامین ۷۵ درصد گاز مورد نیاز کشور توسط مجتمع صنعتی گاز پارس جنوبی

اسماء بوستانی: عامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: ۷۵ درصد گاز مورد نیاز کشور از این شرکت تامین می شود. احمد باهوش ۱۹ بهمن ماه در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه از ابتدای امسال ۶.۵ درصد افزایش تزریق گاز از این مجتمع گازی به خطوط سراسری انجام شده است، اظهار کرد: مجتمع پارس جنوبی نخستین تولید

بوشهری ها /اسماء بوستانی: مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: ۷۵ درصد گاز مورد نیاز کشور از این شرکت تامین می شود.

 
احمد باهوش ۱۹ بهمن ماه در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه  از ابتدای امسال ۶.۵ درصد افزایش تزریق گاز از این مجتمع گازی به خطوط سراسری انجام شده است، اظهار کرد: 
 مجتمع پارس جنوبی نخستین تولید خود را با حداقل ۱۰ میلیون مترمکعب در روز در ابتدای دهه ۸۰ با تولید در فازهای ۲ و ۳ آغاز کرده است، اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۳ پالایشگاه این مجموعه در ۲۲ فاز حدود ۷۵ درصدگاز کشور را تولید می‌کنند.
 
باهوش افزود: با توجه به نقش اصلی گاز در سبد انرژی کشور و روند رو به رشد مصرف گاز در کشور در همه بخش ها باید ارتباط با صنعت و دانشگاه و علمی کردن فرآیند تولید افزایش یابد.
 
 
مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه امسال موفق به واحد مرکاپتان با کیفیت جهانی بالا در فاز ۲ و ۳  شده ایم ادامه داد: از این رو  ۶۰  هزار بشکه تولید از دستاوردهای مهم سال جاری بوده است.
 
 وی با بیان اینکه گوگرد یکی از محصولات این مجتمع است، افزود: گوگرد علاوه بر مصرف داخلی، صادر هم می‌شود.
 
 
 باهوش ادامه داد: باتوجه به شعار سال، این مجتمع در هر سه زمینه تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی روند مطلوبی داشته است، و امسال موفق به کسب رتبه نخست برای ساخت بار اول در کشور شدیم.
 
 
وی از اشتغال بیش از ۱۷ هزار نیروی انسانی در زمینه‌های مختلف در این مجتمع خبر داد و افزود: به صورت مستقیم و غیر مستقیم در صنایع دیگر نیز اشتغال بالایی ایجاد شده است.
 
مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی همچنین با بیان اینکه وابستگی ما به خارج از کشور بسیار کاهش یافته است، ادامه داد: البته هنوز وابستگی‌هایی هست. ما در سال‌های اخیر دستاوردهای زیادی در ساخت داخل و دانش‌بنیان داشته‌ایم.
 
 
باهوش از افزایش ۶.۵ درصدی تولید و تزریق گاز شیرین از مجتمع گاز پارس جنوبی به خطوط سراسری خبر داد و افزود: این مجموعه روزانه حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیون مترمکعب بالغ بر تعهد افزایش تولید داشته و سکوها نیز با حداکثر توان در مدار بودند.
 
وی با اعلام اهینکه فاز ۱۴ پالایشگاه ۱۳ در حال راه اندازی رسمی است، افزود: در ابتای بهره برداری از مخاذن برداشت غیرقابل مقایسه ای نسبت به کشورهای همسایه داشته ایم و نسبت به سال گذشته حدود ۴.۶ افزایش تولید داشته ایم.
 
خبرنگار: اسماء بوستانی
 

کلیدواژه

عسلویه

احمد باهوش

پارس جنوبی

مدیر عامل شرکت گاز

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی