جامعه / شناسه خبر: 181463 / تاریخ انتشار : 1403/2/26 13:49
|
یادداشت | ناصر بوهندی

انتظارات از فرماندار جدید شهرستان عسلویه و ارزیابی عملکرد

ناصر بوهندی | عسلویه با سواحل ماسه ایش، لوله ها و دکل های آتش افروزش، خلیج ساکت و آرام نایبندش، کوه سرافراز و سر به فلک کشیده اش، جنگل حرای زیبا و مامن پرندگان

بوشهری ها / ناصر بوهندی |  عسلویه با سواحل ماسه ایش، لوله ها و دکل های آتش افروزش، خلیج ساکت و آرام نایبندش، کوه سرافراز و سر به فلک کشیده اش،  جنگل حرای زیبا و مامن پرندگان نادر و کمیابش ، مردم مهربان و باذکاوتش شایسته توسعه و نگاه ویژه ای است.

عسلویه ای هر کدام از فازهای گازی اش یک درصد به تولید ناخالص ملی می افزاید، ۸۰ درصد گاز کارخانجات ، شهرها و روستاهای ایران را تامین می کنند

عسلویه ای که پتروشیمی هایش بازار چین و ماچین و کارخانجات جهانی را تسخیر خود کرده است.

شهرستان عسلویه در منتهی‌الیه جنوب استان بوشهر و ابتدای دو استان فارس و هرمزگان با ثروت‌های خدادادی اکنون نقش فراملی و بین‌المللی دارد.

درخواست دکتر احمد پور فرماندار جدید شهرستان عسلویه در مراسم معارفه خود برای همراهی و ارسال پیشنهادات از سوی رسانه ها و نخبگان شهرستان مرا بر آن داشت تا دعوت وی را امیدوارانه لبیک گفته و محورهایی که این شهرستانِ دارای دو بخش مرکزی و چاه‌مبارک با ۲۱ روستا و ۴ شهر و مردم مرزنشین استوار، پاک، عاشق میهن و همیشه حاضر در صحنه  روستاها و شهرهای عسلویه نیاز دارد مطرح کنم.

مهمترین انتظارات برای توسعه و کسب رضایت مردم شهرستان عسلویه را در چند محور کلی می توان برشمرد:

تلاش در راستای اشتغال جوانان دختر و پسر شهرستان در شغل های پایدار و رسمی در شرکتهای مستقر در حوزه شهرستان با سرعت بیشتری ادامه یابد.

اشتغال پایدار و مناسب در حوزه شرکت ها با آموزش از پایه رشته ای فنی با ایجاد مراکز مجهز و پیشرفته آموزش فنی و حرفه ای استمرار یافته و همچنین به سوی ادارات دولتی و بخصوص در حوزه استخدام آموزش و پرورش گسترش یابد.

بیش از ۷۰۰ فارغ التحصیل زن در سطح شهرستان عسلویه که بدلیل شرایط فرهنگی و تخصصی تاکنون امکان حضور در شرکت های نفت و گاز و پتروشیمی منطقه نیافته اند منتظر تلاش مسئولین برای اختصاص سهمیه خاص جذب در آموزش و پرورش و پزشکی سایر ادارات دولتی و بیمارستان هستند.

ارتقاء نخبگان شهرستان به پست های مدیریتی و افزایش مدیران بومی شهرستان عسلویه و استفاده از این نیروها در سطح استانی و ملی دادند.

درک مشکل آلایندگی محیط زیست در شهرستان و آلودگی هوا و آب و خاک توسط صنایع مستقر در شهرستان بوده و پیگیری اجرای مصوبات کمیته ملی رفع آلودگی عسلویه ( انجام آزمایش های ادواری رایگان برای پایش سلامت ساکنان شهرستان عسلویه، ساخت بیمارستان مجهز تحت نظر وزارت بهداشت و درمان،   گزارش وضعیت و برنامه های اجرایی حذف فلرینگ و آلاینده های دریا و خاک..)

دیگر محورها به اختصار و تیتر وار اینگونه بر می شماریم  که در مجال های بعدی و مقالات آینده به تشریح بیشتر این موارد بپردازیم:

بیمه تامین اجتماعی اهالی شهرستان عسلویه ؛ با توجه به وضعیت آلودگی محیط زیست و شیوع بیماری های زیاد در بین اهالی شهرستان انتظار می رود سازمان تامین اجتماعی با همکاری وزارت نفت همه مردم ساکن در شهرستان عسلویه را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دهد.

توسعه و بهسازی جاده های آسفالت شهرستان بخصوص محور چاه مبارک به نایبند و رفع نقاط حادثه خیز (سه راه پتروشیمی، ورودی بندو،محور اخند و ..)

نگاه ویژه به ورزش و حمایت از تیم های ورزشی دختران و پسران شهرستان برای حضور در رقابت های استانی ،ملی و جهانی و امکانات تفریحی و فرهنگی و ایجاد سالن‌های ورزشی

اجرای فاز دوم بیمارستان تامین اجتماعی عسلویه و استقرار تجهیزات سونوگرافی و رادیولوژی و MRI

 ایجاد پژوهشکده دانش‌آموزی

استقرار ادارات خدماتی مانند ثبت اسناد ، پزشکی قانونی ، میراث فرهنگی ،بنیاد مسکن و ...

تقویت اداره محیط زیست عسلویه با کارشناسان حوزه‌های مختلف 

توجه ویژه به آسیب های اجتماعی ناشی از حضور خرده فرهنگ ها و افراد مختلف شاغل در پارس جنوبی

دیگر محورها در مجالی دیگر تکمیل خواهد شد.

امید که رسانه ها عملکرد فرماندار محترم و مسئولین را در مراحل و زمان های مختلف پایش و نمایش دهند./   

منبع : روزنامه پیام عسلویه

کلیدواژه

عسلویه

پارس جنوبی

ناصر بوهندی

ارسال نظرات

captcha