سیاست / شناسه خبر: 149787 / تاریخ انتشار : 1402/4/19 13:28
|

لایروبی رودخانه «حله» آغاز شد/ احیای زمین‌های زراعی

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر از اجرای طرح لایروبی رودخانه حله شمالی به طول ۶۵ کیلومتر خبر داد.

بوشهری ها /سرهنگ خلیل رفعتی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رودخانه حله سهم عمده‌ای در اشتغال دارد گفت: رودخانه حله با طول ۶۵ کیلومتر بیش از ۲۰ هزار هکتار از زمین‌های زراعی و باغی سه شهرستان دشتستان، گناوه و بوشهر را زیر کشت برده و سهم عمده‌ای در اشتغال این مناطق دارد.

وی با اشاره به اینکه این رود برای اولین بار لایروبی می‌شود بیان کرد: رودخانه حله برای اولین بار در راستای روان شدن آب و استفاده بهتر کشاورزان از این نعمت خدادادی با استفاده از ۱۰ دستگاه بیل مکانیکی لایروبی می‌شود که انتظار می‌رود تا قبل از فصل بارش‌ها در استان این طرح به اتمام برسد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر ضمن قدردانی و تشکر از اداراتی که در اجرای این طرح نقش داشتند تصریح کرد: اداره آب منطقه‌ای استان بوشهر، استانداری، اداره راهداری و سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان بوشهر نقشی اساسی را در اجرای طرح لایروبی رودخانه حله دارا هستند.

سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر در راستای روان شدن آب رودخانه حله اقداماتی را در راستای بهرمند شدن کشاورزان از آب این رودخانه با اجرای طرح لایروبی انجام می‌دهد و انتظار می‌رود که در ماه‌های آینده نیز کشاورزان با جاری شدن آب رودخانه حله از این نعمت برای زمین‌های خود برخوردار شوند.

 

---

کلیدواژه

سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر

دشتستان

بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی