بوشهری ها / عبدالامیر حبشی | مجمع عمومی شرکت پتروشیمی پارس با خبر افزایش ۱۴ درصدی فروش محصولات برای اولین بار در سطح منطقه پارس جنوبی، کنگان، برگزار شد. افزایش ۱۴ درصدی فروش مقداری پروپان، ۲۱ درصدی پنتان پلاس و ۲ درصدی بوتان که از نظر ارزش ریالی فروش به ترتیب موجب افزایش ۴۵ درصدی، ۴۰ درصدی و ۳۱ درصدی این محصولات شد، از دستاوردهای شرکت پارس در سال ۱۴۰۱ بود
. مدیر مالی شرکت پارس در نشست مجمع عمومی این شرکت که با حضور اکثر سهامداران برگزار شد گفت: در سال مالی ۱۴۰۱، پتروشیمی پارس با ۱۴ درصد عملکرد فروش توانست به فروش ۵۱ هزار و ۵۹۲ میلیارد تومان محصول دست یابد، که تاکنون در این مجتمع بیسابقه بوده است.
پتروشیمی پارس به عنوان یکی از بیحاشیهترین شرکتهای پتروشیمی در کنار عملکرد مطلوب خود در حوزه تولید، همواره در عمل به ایفای مسئولیتهای اجتماعی و کمک به جامعه محلی کارنامه درخشانی از خود بجا گذاشته است.
اختصاص مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال از سوی این شرکت به حوزه مسئولیتهای اجتماعی در سال ۱۴۰۲ و مقایسه این عدد با سایر مبالغ اختصاص یافته از سوی سایر شرکتهای پتروشیمی فعال در منطقه، نشان از درایت و تدبیر مدیر با تجربه این شرکت میدهد.
مهندس مسعود حسنی با کولهباری از تجربه در منطقه پارس جنوبی این بار با تشکیل یک کلاس آموزشی به همکاران خود (مدیران عامل نوری، مبین و…) گفت می توان در این منطقه فعالیت اقتصادی و صنعتی داشت و در کنار آن مردم این منطقه نیز جزیی از خود تلقی کرد. دعوت و حضور خبرنگاران جامعه محلی در این مجمع از دیگر نکات آموزشی برگزاری مجمع پارس بود که این درس را به مهندسان صانعی و فرزانه داد که بیش از پیش توجه خود را به جامعه محلی معطوف کنند و به جای فاصله گرفتن از آنها، با این مردم همراهی کنند.
کارنامه درخشان حسنی در مدت زمان حضور در شورای راهبردی و کسب رضایت حداکثری جامعه محلی از او مدیری محبوب در نزد جنوبیها ساخته است. مدیری که علاوه بر کسب موفقیت در حوزه صنعت و تولید، در حوزه مسئولیتهای اجتماعی نیز از او فردی صاحب نام ساخته است
. امری که شاید مهندس صانعی مدیرعامل نوری اینروزها بیش از پیش به آن پی ببرد و شاید جرقهای در او نیز ایجاد شود و به مدیران و جوانان بومی بیشتر اعتماد کند، که مهمترین تفاوت حسنی و صانعی شاید همین توجه به محیط پیرامونی و نیروهای بومی باشد. در پتروشیمی پارس یک مدیر توانمند بومی در راس حوزه روابط عمومی در کنار تفکر و توجه مدیرعامل کهنه کار این شرکت، توانسته حلقه ارتباطی محکمی بین صنعت و جامعه محلی برقرار کند، که این الگوی کاری میتواند برای مهندس صانعی و سایر مدیران عامل مستقر در منطقه یک کلاس درس آموزنده باشد.
عکس