سیاست / شناسه خبر: 149877 / تاریخ انتشار : 1402/4/24 23:30
|
رئیس اداره بهزیستی شهرستان دشتستان؛

پذیرش بیماران ماده 15 و 16 در مرکز ترک اعتیاد میلاد مشکل ساز شده است/ مرکز ترک اعتیاد بانوان برازجان تعطیل شد+ جزئیات خبر

بوشهری ها /اسماء بوستانی: رئیس اداره بهزیستی شهرستان دشتستان گفت: سال گذشته ۴۲ هزار و ۸۲۹ نفر از این اداره خدمات دریافت کردند که از این آمار ۷ هزار و ۸۳۱ نفر معلول.............

بوشهری ها /اسماء بوستانی: رئیس اداره بهزیستی شهرستان دشتستان گفت: سال گذشته ۴۲ هزار و ۸۲۹ نفر از این اداره خدمات دریافت کردند که از این آمار ۷ هزار و ۸۳۱ نفر معلول، ۴ هزار ۷۲۶ نفر زنان بی سرپرست و بد سرپرست و ۱۰۵ کودک بی سرپرست بودند. 

جعفر کمالی ۲۴ تیرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به  شرکت ۸۷۵  نفر در دوره مهارت های زندگی در محلات مختلف شهر عنوان کرد: در دوره های برگزار شده پیشگیری از اعتیاد نیز ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر در رده های سنی مختلف شرکت کردند.
 
ولی افراد تحت پوشش حوزه توانبخشی را ۷ هزار و ۸۳۱ معلول اعلام کرد و ادامه داد: در سطح شهرستان ۲۱۰ خانواده دو معلولی، ۶۵ خانواده سه معلولی، ۴۲ خانواده ۴ معلولی، ۳ خانواده پنج معلولی و ۱ خانواده شش معلولی وجود دارد.
 
رئیس اداره بهزیستی شهرستان دشتستان از واریز اعتبار ۳ میلیارد تومانی به یکی از مراکز توانبخشی این شهرستان خبر داد و در این خصوص افزود: این مرکز در حال حاضر ۱۲۲ بیمار اعصاب و روان را نگهداری می کند.
 
کمالی ادامه داد: سه مرکز توانبخشی دیگر این شهرستان آموزش پذیرند و مددجویان در این مرکز حرفه آموزی می کنند که در سال گذشته به این ۳ مرکز اعتبار ۲ میلیارد و ۱۷۴ میلیون تومان یارانه پرداخت شده است.
 
وی یکی دیگر از مراکز این شهرستان را مرکز آموزشی خانواده و کودک کم شنوا و ناشنوا اعلام کرد و افزود: این مرکز در زمینه شنوایی و صوتی فعالیت می کند و ۸۳۴ میلیون تومان در سال گذشته یارانه دریافت کرده است.
 
کمالی با اشاره به فعالیت ۱۰ پرستار در خدمت رسانی به معلولین در منزل عنوان کرد: در سال گذشته این ده نفر ۱ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان یارانه دریافت کرده اند.
 
رئیس اداره بهزیستی شهرستان دشتستان با بیان اینکه توانمند سازی سالمندان را اولویت قرار داده ایم بیان کرد: در خصوص مناسب سازی خودرو و منازل معلولین ۱۶۹ میلیون تومان هزینه شده است.
 
کمالی از وجود ۳۴۸ دانش آموز معلول در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: ۱۰۴ میلیون تومان در حوزه های مختلف به این دانش آموزان کمک شده است.
 
وی با اعلام وجود دانشجویان معلول در دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی ۳۶ معلول وجود دارد که ۷ نفر در مقطع کاردانی، ۲۵ نفر در مقطع کارشناسی، ۱ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و یک نفر در مقطع دکترا فعالیت دارند که جمعا ۲۹۸ میلیون تومان به این دانشجویان پرداخت شده است.
 
رئیس اداره بهزیستی شهرستان دشتستان تعداد معتادین مشمول خدمات این اداره را ۲ هزار و ۶۹ نفر اعلام کرد و در این خصوص گفت: از این آمار هزار و ۲۲ نفر در مرکز اقامتی هستند که از این آمار ۱۹۰ نفر معتادین متجاهر و کارتن خواب بودند که بیشتر ساکن شهر برازجان و ۴۷۴ نفر را مرکز ترک اعتیاد میلاد، ۳۳۹ نفر  مرکز ارمغان، ۲۲۰ نفر را مرکز ترک اعتیاد سعدآباد و ۱۷۹ نفر را مرکز شبانکاره پذیرش کردند.
 
وی افزود: کمپ میلاد شهر برازجان مرکز اقامتی ماده ۱۵ است اما بنا به دستور قضایی ماده ۱۶ را نیز پذیرش می کند به همین دلیل شاهد بروز مشکلاتی در این مرکز هستیم.
 
کمالی ادامه داد: چندین نفر در خصوص رفتار نامناسب مرکز میلاد  به این اداره  مراجعه کرده اند؛ مشاوره و راهنمایی های لازم به آن ها داده شد و پس از شکایت به دلیل عدم اثبات گفته هایشان پرونده بسته شد.
 
رئیس اداره بهزیستی این شهرستان از تعطیلی کمپ ترک اعتیاد بانوان در شهر برازجان خبر داد و افزود: بنا به عدم درخواست به این مرکز، با تعطیلی مرکز مواجه شده ایم.
 
کمالی در خصوص بیماران مبتلا یه ایدز گفت: بیماران مبتلا به ایدز که تحت پوشش اداره بهزیستی هستند ۹۶ نفر اند که آمار کل این بیماران را باید از شبکه بهداشت و درمان شهرستان دریافت کرد.
 
کمالی از وجود ۳۸۶ کودک کار در این شهرستان خبر داد و افزود: اکثر این کودکان کار اتباع خارجه هستند و تنها ۱۲۵ نفر لیرانی هستند که با پرداخت تسهیلات کم بهره و کمک های بلاعوض موفق به بازتوانی ۲۶ نفر از این کودکان شده ایم.
وی ادامه داد: ادارات گاز، برق، آب و شهرداری برازجان همکاری های لازم جهت مناسب سازی و سهولت در عبور و مرور معلولین را در سطح شهر برازجان فراهم کرده و بیشترین همکاری را با این اداره داشته اند.
 
 
 

کلیدواژه

دشتستان

برازجان

هفته بهزیستی

جعفرکمالی

بوشهری ها

روزنامه پیام عسلویه

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی