سیاست / شناسه خبر: 150050 / تاریخ انتشار : 1402/5/3 14:23
|
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ؛

آمار واحدهای صنعتی راکد نزولی است

بوشهری ها /اسماء بوستانی: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: ۸۵ جواز تاسیس برای واحد های صنعتی صادر شده، و اشتغال هزار و ۷۰۸ نفر با صدور این جوازهای تاسیس صورت گرفته است.

بوشهری ها /اسماء بوستانیمدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت:  ۸۵ جواز تاسیس برای واحد های صنعتی صادر شده، و  اشتغال هزار و ۷۰۸ نفر با صدور این جوازهای تاسیس صورت گرفته است.

مهدی صفوی 3 مردادماه در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه از آغاز بکار این دولت تاکنون ۵۰۴ جواز و در سه ماه اول سال ۱۱ پروانه بهره برداری صادر شده است، اظهار کرد:  9 پروانه بهره برداری دیگر نیزدر دست بررسی است.

صفوی با بیان اینکه با برگرداندن 3 واحد تولیدی به چرخه تولید موفق به اشتغال ۴۰ نفر شده ایم، ادامه داد: هزار و ۵۹۶ پروانه کسب صنفی ثبت شده و ۳ هزار و ۹۹۰ نفر مشغول به کار شدند. در سال جاری ۲ هزار نفر و در سال گذشته ۱۰ هزار نفر در سامانه رصد ثبت شدند.

 

  وی ازصدور یک پروانه معدنی در سال جاری خبر داد و در این خصوص بیان کرد: مراحل صدور پروانه های معدنی زمان بر است به صورتی که صدور هر پروانه معدن به دو سال زمان نیاز دارد‌.

صفوی  فعال سازی معادن کوچک مقیاس را در اولویت فعالیت اداره صمت اعلام کرد و افزود: جلسات اولیه در این خصوص برگزار شده است. در سال گذشته نیز ۴۰ مورد ماشین آلات با هدف افزایش بهره وری و ظرفیت واحدها به آن ها تعلق گرفته است.

وی با اعلام اینکه سال گذشته استان بوشهر در حوزه صادرات غیرنفتی در کشور رتبه اول را کسب کرد، ادامه داد:  هر فرد اقتصادی نیاز به کارت بازرگانی دارد، در ۳ ماه اول سال ۱۲۰ کارت برای فعالین این حوزه صادر و ۲۰۳ کارت نیز تمدید شده است.

وی از تشکیل ۱۷ جلسه برای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید  در سه ماه اول سال خبر داد و افزود: در این کارگروه ۱۵۳ پرونده مورد بررسی و ۱۶۹ مصوبه در زمینه تامین مالی، زیرساخت ها  و رفع موانع و مشکلات تولید انجام شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به۴۰ میلیارد تومان تسهیلات برای فعالین مشاغل خانگی، اظهار کرد: از آغاز بکار این دولت نیز ۴۶ تفاهم نامه با ۲۰ هلدینگ امضا شد که به رشد صنعت استان کمک کرد و این تفاهم نامه ها منجر به  جواز تاسیس و زیرساخت های مختلف شده است.

صفوی در خصوص واحدهای راکد صنعتی استان گفت:  در حال حاضر در استان بوشهر ۳۷ واحد صنعتی راکد وجود دارد، با بررسی های انجام شده قادر به فعال کردن ۱۲ واحد هستیم.

وی افزود:  آمار واحد های صنعتی راکد نزولی است و سال به سال شاهد کاهش واحدهای راکد نسبت به سال های گذشته هستیم.

کلیدواژه

صنعت و معدن استان بوشهر

بوشهری ها

روزنامه پیام عسلویه

مهدی صفوی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی