سیاست / شناسه خبر: 150214 / تاریخ انتشار : 1402/5/18 13:31
|

کشف سوخت قاچاق از ۴ شناور صیادی در خلیج‌ فارس توسط مرزبانی استان بوشهر

فرمانده مرزبانی استان بوشهر از کشف سوخت قاچاق از ۴ فروند شناور صیادی فاقد مجوز صید در خلیج‌ فارس توسط ماموران مرزبانی استان خبر داد.

بوشهری ها /سرهنگ یدالله شرفی در گفت‌وگو در تنگستان، با اشاره به رصد شبانه‌روزی در برخورد با متخلفان در عرصه سواحل خلیج‌ فارس، اظهار داشت: برخورد قاطع با قاچاق کالا، سوخت و مواد مخدر در اولویت برنامه مرزبانی قرار دارد.

کشف سوخت قاچاق از 4 شناور صیادی در خلیج‌ فارس توسط مرزبانی استان بوشهر

فرمانده مرزبانی استان بوشهر با اشاره به شناسایی محموله قاچاق از 4 فروند شناور خاطرنشان کرد: در اجرا طرح پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت و در یک اقدام اطلاعاتی و عملیاتی هدفمند، مرزبانان موفق شدند با تشدید گشت‌های دریایی و ساحلی، 4 فروند شناور صیادی حامل سوخت قاچاق در خلیج‌ فارس شناسایی و توقیف کنند.

شرفی  از کشف بیش از 29 هزار لیتر سوخت قاچاق از این 4 شناور خبر داد و افزود: در بازرسی از 4 شناور توقیفی، 29 هزار و 400 لیتر گازوئیل قاچاق به ارزش بیش از 6 میلیارد ریال کشف شد.

وی در ادامه ضمن اشاره به دستگیری 4 نفر متهم در این عملیات افزود: متهمین فاقد مجوز صید بودند که به همراه سوخت مکشوفه تحویل مقامات قضایی شدند.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر در پایان افزود: سود سرشار حاصل از فروش محموله سوخت قاچاق، افزایش تقاضا از سوی دلالان قاچاق سوخت در دریا، کاهش صید ناشی از کم شدن منابع آبزیان خلیج فارس و دیگر عوامل باعث شده تا بسیاری از صیادان به قاچاق سوخت روی آوردند، اما مأموران مرزبانی با تلاش شبانه‌روزی مانع از فعالیت‌های قاچاقچیان سوخت می‌شوند.

 

کلیدواژه

فرمانده مرزبانی استان بوشهر

سرهنگ یدالله شرفی

خلیج‌ فارس

مبارزه با قاچاق

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی