سیاست / شناسه خبر: 150606 / تاریخ انتشار : 1402/6/20 10:37
|

توصیه‌های کارشناس سلامت برای مراقبت‌های پیش از بارداری

کارشناس واحد سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: برای داشتن فرزندی سالم، ضروری است که خانم‌ها توصیه‌ها و مراقبت‌های پیش از بارداری را جدی بگیرند.

بوشهری ها /مکیه ستارزاده روز دوشنبه در گفت‌وگو اظهار کرد: داشتن تغذیه سالم، خواب مناسب، ورزش‌های سبک، استراحت کافی و رفتارهای مناسب بهداشتی می تواند فرزندی سالم را نوید دهد.

مادران مراقبت‌ها و مشاوره‌های پیش از بارداری را جدی بگیرند

وی افزود: از آنجا که دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی تاثیر منفی بر رشد جنین و امکان ایجاد مشکلاتی غیرقابل جبران بر سلامت مادر و فرزند همراه داشته باشد، توصیه می‌شود که خانم ها قبل از بارداری آن را کنار بگذارند.

کارشناس سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان تنگستان تصریح کرد: مشکلات رشدی مانند اختلالات شناختی، ناتوانی های یادگیری، سقط جنین، زایمان زودرس و نقص هنگام تولد فقط بخشی از مشکلاتی است که گریبانگیر نوزادانی می‌شود که مادر آنها در حین بارداری اقدام به مصرف الکل و دخانیات می‌کند.

ستارزاده ادامه داد: همچنین به مادران باردار توصیه می شود از سه ماه پیش از بارداری روزانه اقدام به استفاده از ۴۰۰ میکروگرم فولیک اسید کنند.

وی عنوان کرد: استفاده از غذاهای سبوس‌دارو مصرف بیشتر میوه‌ها و سبزی‌ها در دوران بارداری مفید بوده اما از خوردن چربی‌های بد مانند غذاهای سرخ‌شده، چربی‌های اشباع‌شده مانند مغزها، غذاها و نوشیدنی‌های قندی مانند شیرینی و نوشیدنی‌های گازدار اجتناب کنند.

کارشناس سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان تنگستان تاکید کرد: تغییرات هورمونی در دوران بارداری سبب مشکلاتی برای لثه و دندان مادران می‌شود که نیاز است پیش از اقدام به بارداری، با ویزیت دندانپزشکی، اقدامات مورد نیاز انجام دهند.

کلیدواژه

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر

تنگستان

بوشهر

مراقبت های بارداری

ارسال نظرات

captcha