سیاست / شناسه خبر: 150622 / تاریخ انتشار : 1402/6/28 10:08
|
با بهره گیری از توان شرکت های دانش بنیان

تجهیزات سخت و نرم افزاری پالایشگاه دهم پارس جنوبی بروز رسانی شد

بوشهری ها / مدیرپالایشگاه دهم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با تکیه بر توان و دانش شرکت‌های دانش‌بنیان، عملیات انجام بروزرسانی سخت و نرم افزاری و کالیبراسیون بردهای الکترونیکی مربوط به منابع تغذیه بدون وقفه جریان مستقیم (DCP) و جریان متناوب (UPS)، برای نخستین بار در مجتمع گاز پارس جنوبی توسط متخصصان این پالایشگاه انجام شد.

محمد نعمتی روز سه شنبه اظهار کرد:با توجه به رسالت کارکنان در پالایشگاه‌های گازی کشور و ضرورت حفظ تداوم تولید پایدار گاز و در راستای داشتن بالاترین ضریب اطمینان و پایداری در فصل زمستان، واحد تعمیرات پالایشگاه دهم پارس جنوبی با هماهنگی و اخذ مجوزهای لازم، ضمن تدوین برنامه زمان‌بندی و مشارکت شرکت سازنده ایرانی این تجهیزات، در بازه تعمیرات اساسی سال جاری، اقدام به بروزرسانی تجهیزات سخت‌ و نرم‌افزاری و کالیبراسیون بردهای الکترونیکی مربوط به این تجهیزات کرد.

وی افزود: با گذشت بیش از ۷ سال از بهره‌برداری از تجهیزات یادشده در پالایشگاه دهم پارس جنوبی و نقش حیاتی این تجهیزات در تامین بدون وقفه برق سیستم‌های مانیتورینگ، کنترلی، ابزار دقیق، سیستم‌های F&G، مدارهای فرمان و به طور کلی سیستم برق حیاتی پالایشگاه، طی هماهنگی با شرکت سازنده و اعلام فعالیت‌های مورد نیاز جهت تامین قطعات مصرفی، تخصیص کارشناسان متخصص مربوطه و همچنین هماهنگی عملیاتی با واحدهای مختلف پالایشگاه به منظور انجام کار بدون ایجاد وقفه در تولید گاز و کمترین قطعی ممکن این عملیات کلید خورد.

مدیر پالایشگاه دهم پارس جنوبی یادآورشد: برای اولین بار در مجتمع گاز پارس جنوبی این عملیات تخصصی در این سطح، با حضور نفرات متخصص شرکت سازنده و همچنین نفرات تخصصی واحد برق پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی همزمان بصورت آنلاین در شرایطی که تمامی تجهیزات پالایشگاه در سرویس و برقدار بودند، شروع گردید.

نعمتی گفت: این عملیات با همکاری و هماهنگی واحدهای مختلف مطابق با برنامه زمان بندی اعلام شده، در مدت ۲۰ روز کاری بدون ایجاد وقفه در روند تولید، به اتمام رسید.

وی ادامه داد: انجام عملیات فوق، قابلیت اطمینان تجهیزات برقی را ارتقا و به دنبال آن، پایداری تولید پالایشگاه بویژه در فصل سرد سال را افزایش خواهد داد.

کلیدواژه

بوشهر

پارس جنوبی

گاز

میدان گازی پارس جنوبی

دانش بنیان

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی