سیاست / شناسه خبر: 150664 / تاریخ انتشار : 1402/7/1 10:59
|

تدابیر شیلات گناوه برای مقابله با بیماری‌ها در مزارع پرورش میگو

رئیس اداره شیلات گناوه گفت: این اداره، برنامه‌ریزی لازم برای پرورش دهندگان میگو در سایت های این شهرستان با اجرای دوره‌های آموزشی تخصصی و مطابق با سرفصل‌های استاندارد مقابله با بیماری‌های تهدیدزا در مزارع را در دستور کار خود قرار داده است.

بوشهری ها /عبدالمجید امینی روز شنبه در گفت وگو اظهار کرد: در این ارتباط با تمهیدات به عمل آمده برگزاری همایش‌ها و دوره‌های آموزشی حرفه‌ای و تخصصی برای پرورش دهندگان این شهرستان در طول سال پیش بینی شده است.

تدابیر شیلات گناوه برای مقابله با بیماری‌ها در مزارع پرورش میگو

وی گفت: هدف از این برنامه ، آشنایی بیشتر فعالان صنعت پرورش میگو با اصول و روش های نوین مدیریت بهینه تولید و ارایه راهکارهای لازم جهت مقابله با بیماری‌های میگوی پرورشی است.

رئیس اداره شیلات گناوه بیان کرد: پرورش دهندگان در این دوره ها نحوه مقابله با بیماری‌هایی که مزارع پرورش میگو را دچار تهدید و آسیب خواهد کرد، فرا خواهند گرفت تا در صورت شیوع اقدام لازم به عمل آورند.

امینی افزود: این اداره با همکاری شبکه دامپزشکی شهرستان در فصل کشت امسال تمهیدات لازم برای به حداقل رساندن آسیب‌های ناشی از بیماری که امسال در مزارع استان نمود پیدا کرد، با انجام قرنطینه و دوره‌های آموزشی توسط شیلات استان بوشهر اجرایی کرد.

وی بیان داشت: از مجموع ۱۱۳ مزرعه پرورش میگوی شهرستان، تعدادی از مزارع در معرض آسیب قرار گرفتند که با مشاوره و انجام مراقبت های لازم تلاش شد برای جلوگیری از بروز آسیب های جدی سریع اقدام به برداشت کنند.

امینی افزود: تعداد ۶۴۲ میلیون قطعه و از گونه وانامی در حدود ۲ هزار هکتار از سایت‌های پرورش میگوی شهرستان گناوه امسال زیرکشت رفت و کار برداشت نیز از ماه گذشته آغاز شده است.

شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر دارای چهار سایت پرورش میگوی فعال در بندرریگ، حله، رودشور جنوبی و شمالی است.

کلیدواژه

اداره شیلات گناوه

بوشهر

عبدالمجید امینی

گناوه

پرورش میگو

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی