سیاست / شناسه خبر: 150689 / تاریخ انتشار : 1402/7/4 09:28
|

شنا کردن در ساحل بندر گناوه ممنوع شد

روابط عمومی‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر و اداره حفاظت محیط زیست گناوه در اطلاعیه‌ای هشداردهنده، شنا کردن در سرتاسر ساحل این بندر را به علت آلودگی نفتی ممنوع اعلام کردند.

بوشهری ها /در این اطلاعیه مشترک از اهالی این شهرستان خواسته شده است به علت رسیدن آلودگی نفتی ناشی از نشت خط لوله به ساحل این بندر از شنا کردن در ساحل تا اطلاع ثانوی به جد خودداری کنند.

 

 

این اطلاعیه که به صورت بنر در سه نقطه خیابان ساحلی مشرف به ورودی دریا نصب شده است، پس از گذشت یک ماه از آلودگی نفتی این نقطه گردشگرپذیر به اطلاع مردم رسانده شده است.

بنا به گفته مسئولان مربوطه، نشت نفت از یکی از خطوط انتقال زیر دریا در مسیر بندر گناوه به جزیره خارگ علت آلودگی ساحل بوده است که بر اثر مد دریا به ساحل و خشکی این بندر سرازیر شده است.

ماسه های ساحل بندر گناوه از یک ماه پیش به لکه‌های نفتی تخمیر شده آغشته شده است که نیاز به پاکسازی و جمع آوری دارد.

ساحل بندر گناوه علاوه بر اینکه در طول سال بویژه ماه‌های پایانی و تعطیلات نوروز میزبان هموطنان از نقاط مختلف کشور است، به مکانی مفرح و مناسب برای پرکردن اوقات فراغت اهالی این شهرستان از جمله شناکردن و انجام ورزش های ساحلی نظیر فوتبال و والیبال در فصل بهار، تابستان و پاییز تبدیل شده‌ است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر با ۱۱۰ کیلومتر نوار ساحلی در کنار تاسیسات مهم نفتی و در مسیر خطوط اصلی لوله انتقال نفت به جزیره خارگ واقع است.

کلیدواژه

بندر گناوه

اداره حفاظت محیط زیست گناوه

آلودگی نفتی

شنا

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی