سیاست / شناسه خبر: 150730 / تاریخ انتشار : 1402/7/8 11:40
|

۵ هزار نفر در صنعت شناورسازی استان بوشهر اشتغال دارند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: بوشهر از استان‌های توانمند کشور در صنعت کشتی‌ و شناورسازی است که پنج هزار نفر بطور مستقیم در این صنعت اشتغال دارند.

بوشهری ها /مهدی صفوی روز شنبه در حاشیه بازدید مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی از واحدهای شناورسازی بوشهر در گفت‌وگو اظهار کرد: شمار پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در صنعت شناورسازی این استان اکنون به ۲۶ فقره رسیده و با برنامه‌ریزی انجام شده شرایط برای توسعه این صنعت بخوبی فراهم است.

۵۰۰۰ نفر در حوزه کشتی‌سازی بوشهر اشتغال دارند | خبرگزاری فارس

وی بیان کرد: از مجموع ۲۶ واحد شناورسازی استان سهم شهرستان بوشهر، تنگستان و دیلم ۱۶، ۶ و ۲ واحد و شهرستان‌های کنگان و دیر هر کدام یک واحد است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تصریح کرد: واحدهای فعال در صنعت شناورسازی در این استان شامل واحدهای تعمیر کشتی، سکوسازی و شناورسازی در مقیاس مختلف در حوزه‌های فلزی و فایبرگلاس است.

صفوی ادامه داد: بوشهر اکنون از نظر توان زیرساختی، فنی، مهندسی و نیروی انسانی متخصص در صنعت کشتی سازی بوشهر از استان‌های توانمند کشور است.

وی عنوان کرد: حضور مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی در استان بوشهر و بازدید از واحدهای مختلف شناورسازی نشان از همت و جدیت وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حمایت از سرمایه گذاران حوزه صنایع دریایی و تعمیق ساخت داخل و حمایت از واحدهای دانش بنیان خبر می‌دهد.

 

کلیدواژه

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر

مهدی صفوی

صنعت شناورسازی

صندوق توسعه صنایع دریایی

ارسال نظرات

captcha