سیاست / شناسه خبر: 160769 / تاریخ انتشار : 1402/7/17 11:47
|

تزریق بیش از ۹هزار میلیون متر مکعب گاز تولیدی پارس جنوبی به شبکه سراسری

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: در شش ماه نخست امسال، ۹ هزار و ۵۵۰ میلیون مترمکعب گاز در پالایشگاه‌های ۱۳ گانه این مجموعه شیرین‌سازی و به خط سراسری گاز تزریق شد.

بوشهری ها /احمد باهوش، روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی با تولید روزانه ۵۷۰ میلیون مترمکعب گاز، بیش از ۷۵ درصد سهم تولید و تامین گاز کشور را در اختیار دارد.

تزریق بیش از ۹هزار میلیون متر مکعب گاز تولیدی پارس جنوبی به شبکه سراسری

وی افزود: بزرگترین مرکز تولید انرژی کشور علاوه بر تولید گاز، محصولات اتان، پروپان، بوتان، میعانات گازی و گوگرد نیز تولید می‌کند و نقش مهمی در چرخش و شکوفایی اقتصاد کشور دارد.

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی یادآورشد: با تلاش متخصصان و کارکنان پالایشگاه‌های این مجموعه و با تکیه بر توان و دانش بومی، از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه ۱۲۴ میلیون و ۹۶۹ هزار و ۴۷۳ بشکه میعانات گازی تولید شده است.

وی ادامه داد: عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی نیز در ۶ ماه سال جاری انجام شده است و فقط پالایشگاه پنجم طبق برنامه در مهرماه آغاز و تا ۲۴ همین ماه نیز پایان خواهد یافت.

باهوش گفت: با تمهیداتی که صورت گرفته با ارسال گاز از طریق خطوط بین پالایشگاهی برای پالایشگاه‌های ششم، هفتم، هشتم، و چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی بدون کاهش خوراک دریافتی از سکو، عملیات تعمیرات اساسی انجام شد.

کلیدواژه

مجتمع گاز پارس جنوبی

عسلویه

بوشهر

میدان گازی پارس جنوبی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی