سیاست / شناسه خبر: 160773 / تاریخ انتشار : 1402/7/17 12:26
|

تولید ۶۱ میلیارد کیلو وات ساعت برق در نیروگاه اتمی بوشهر

معاون سازمان انرژی اتمی گفت: نیروگاه اتمی بوشهر از زمان بهره‌برداری تا کنون بالغ‌بر ۶۱ میلیارد کیلو وات ساعت برق تولید کرده که ۹۳ درصد آن تحویل شبکه سراسری شده است.

بوشهری ها / حسین درخشنده در آیین جشن دهمین سال بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهربا قدردانی از کسانی که در به ثمر نشستن تولید برق هسته‌ای تلاش کردند، افزود: این میزان تولید برق نقش اساسی در تامین برق کشور در اوج تابستان و حتی زمستان داشته است.

 
وی افزود: در این ۱۰ سال توانستیم با تولید برق از انرژی هسته‌ای از مصرف میلیون‌ها تن سوخت فسیلی و تولید۶۰ میلیون تن آلاینده‌ها جلوگیری کنیم.
 
معاون سازمان انرژی اتمی با تاکید بر توسعه استفاده از انرژی هسته‌ای، گفت: امیدواریم شاهد راه‌اندازی واحد‌های دوم و سوم در موعد مقرر باشین، چون نقش اساسی در تولید برق هسته‌ای دارند.
 
وی با بیان این‌که نیروگاه اتمی بوشهر جزء محدود صنایع با تکنولوژی بالاست که با کمک نیرو‌های متخصص ایرانی به بهره‌برداری رسیده، اضافه کرد: آنچه که در نیروگاه اتمی به دست آمده حاصل تلاش و بردباری با وجود تمام مشکلات بوده است.
 
درخشنده گفت: یکی از برکات جانبی ساخت نیروگاه و تولید برق هسته‌ای ایجاد یک سری مراکز و شرکت‌های دانش‌بنیان بوده که در تعمیرات اساسی و بومی سازی خدمات و قطعات مورد نیاز نیروگاه شرکت دارند.
 
وی تاکید کرد: تلاش کردیم آنچه که در نیروگاه انجام می‌شود با رعایت عالی‌ترین استاندارد‌های صنعت باشد و برق هسته‌ای با رعایت تمامی موازین ایمنی تولید  شود.
 
معاون سازمان انرژی اتمی گفت: در ۱۰ سالگی نیروگاه ۳ نسل مختلف از همکاران در کنار هم کار کردند که نسل اول در خارج از کشور دوره دیدند و اکنون در حال بازنشستگی هستند، و نسل دوم و سوم در داخل کشور و در دوره‌های نیروگاه شرکت کرده و آموزش دیدند.
 
وی ادامه داد: با بازنشستگی نسل اول باید یک برنامه‌ریزی اساسی برای انتقال دانش و تجربه به نسل‌های بعدی انجام شود.

کلیدواژه

نیروگاه اتمی بوشهر

سازمان انرژی اتمی

عسلویه

بوشهر

برق هسته‌ای

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی