سیاست / شناسه خبر: 160825 / تاریخ انتشار : 1402/7/23 11:48
|

عملیات موفق پهلودهی سکوی حفاری در مجتمع بندری پارس عسلویه

مدیر اداره بنادر و دریانوردی عسلویه گفت: با همت راهنمایان مجرب و یدک کش‌های سازمان بنادر و دریانوردی، یکی از بزرگترین سکوهای حفاری در مجتمع بندری پارس در عسلویه پهلو داده شد.

بوشهری ها /عمران مرادپور طیبی روز یکشنبه در گفت و گو اظهار کرد: سکوی پهلو داده شده یکی از بزرگترین سکوهای حفاری با طول ۱۰۲، عرض ۸۰ و ۸.۵ متر آب‌خور است.

وی بیان کرد: این سکوی حفاری با کمک و همت تیم دریایی بنادر و دریانوردی عسلویه پهلو داده شد که به واسطه ارتفاع زیاد در نوع خود یکی از عملیات‌های مهم و حساس به شمار می‌رود.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی عسلویه تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی و بویژه تیم‌های اداره کل استان با برخورداری از ظرفیت های مناسب و تیم متخصص دریایی آماده نقش آفرینی در کمک به پروژه های دریایی و بندری شرکت ملی نفت ایران است‌.

مرادپور طیبی عنوان کرد: این سکوی تازه خریداری شده پس از حدود یک ماه استقرار در مجتمع بندری پارس در میدان گازی پارس برای پروژه‌های حفاری و اکتشافات این منطقه بکارگیری خواهد شد.

گفتنی است ابتدای مهرماه نیز عملیات هدایت دکل حفاری در کانال دسترسی بندر بوشهر انجام شد.

ارتفاع این دکل ۱۱۲، طول ۷۹ و عرض آن ۵۴ متر بود که عملیات هدایت آن با چهار فروند شناور یدک کش و ۲ قایق طناب گیر انجام شد.

کلیدواژه

بنادر و دریانوردی عسلویه

سکوی حفاری

مجتمع بندری پارس عسلویه

بوشهر

میدان گازی پارس

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی