سیاست / شناسه خبر: 160931 / تاریخ انتشار : 1402/8/3 09:42
|

کیف‌سازی آب شرب شهر « بنک » با ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: با هزینه کرد ۲۵۰ میلیارد ریال در «بنک» شهرستان کنگان از توابع استان بوشهر شاهد کیفی‌سازی آب شرب این شهر به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم هستیم.

بوشهری ها /ابوالحسن عالی روز چهارشنبه در گفت‌وگو اظهار کرد: طرح ارتقا سطح کیفی آب شهر «بنک » در شهرستان کنگان مشتمل بر احداث ۲ باب ایستگاه پمپاژ، حفر و تجهیز یک حلقه چاه و همچنین اجرا خط انتقال بین مخازن کنگان و بنک بطول ۶ کیلومتر بوده است.

 

وی بیان کرد: « ای . سی » متوسط آب شهر بنک قبل از شروع طرح بالای پنج هزار «میکروزیمنس» بر سانتی متر بود که با اجرا پروژه یاد شده هم اکنون به حدود ۲ هزار «میکروزیمنس» بر سانتی متر کاهش یافته و پس از اتمام آن به زیر یکهزار «میکروزیمنس» بر سانتی متر کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: در اجرا این طرح همچنین ۲ حلقه چاه تاکنون به دلیل بالا بودن شوری از مدار بهره برداری خارج شده که این فرایند کمک بسیار زیادی به تقویت کیفیت آب شهر «بنک» است و در انتهای طرح یک حلقه چاه دیگر نیز از مدار تولید خارج خواهد شد.

عالی ادامه داد: آزمون های میکروبی کیفیت آب و فاضلاب، آزمون فیزیکی و شیمیایی (شامل۲۴ پارامتر) و آزمون فلزات سنگین (شامل ۱۰ پارامتر) انجام شده که همگی نشان از سلامت آب شرب مشترکان استان بوشهر است.

وی عنوان کرد: همچنین براساس ارزیابی‌های انجام گرفته بوشهر جزو استان های پیشرو در کسب گواهینامه کشوری ایمنی آب است.

عالی یادآور شد: در نیمه نخست امسال نیز حدود ۵۰ هزار آزمایش کلرسنجی در مناطق شهری و بیش از ۱۳۰ هزار آزمایش در روستاهای استان بوشهر انجام شده است.

کلیدواژه

شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر

شهرستان کنگان

بوشهر

ابوالحسن عالی

آبرسانی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی