سیاست / شناسه خبر: 160953 / تاریخ انتشار : 1402/8/8 08:30
|

مانور آمادگی برای وقوع زلزله در شهر جدید عالیشهر برگزار شد+ تصاویر

بوشهری ها /مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر از برگزاری موفق آمادگی برای وقوع زلزله در هنرستان شهید خسرو دروازه‌بان شهرجدید عالیشهر خبر داد.

 مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر از برگزاری موفق آمادگی برای وقوع زلزله در هنرستان شهید خسرو دروازه‌بان شهرجدید عالیشهر خبر داد.بوشهری ها

جهانبخش تل اشکی در تشریح این خبر با گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل اظهار کرد: براساس سناریو تعریف شده برای مانور پس از وقوع زلزله فرضی و تخریب مدرسه بلافاصله اطلاع رسانی انجام و کمیته های مربوطه در محل فرمانداری حضور پیدا کردند.

وی بیان کرد: در مرحله اول تیم ارزیابی مدیریت بحران جهت ارزیابی سریع حادثه و گزارش وضعیت محل آسیب دیده به مرکز عملیات اضطراری شدند.

تل اشکی ادامه داد: با رسیدن تیم ارزیاب گزارش مشخصات زلزله و خسارت های مالی و جانی تهیه و اقدام های لازم برای نجات آسیب دیدگان و انتقال آنها به مراکز درمانی، رفع قطعی برق و آب و تلفن، اسکان اضطراری برای آوارگان، آمارگیری و تعیین وضعیت جسمی آوارگان، کنترل وضعیت بهداشتی، توزیع تغذیه رایگان و فراخوان کلیه نیروها و امکانات دستگاهها برای آوار برداری اجرایی شد.

وی با اشاره به حضور 15 تیم در مانور آمادگی در برابر زلزله ادامه داد: جمعیت هلال احمر، فوریت های پزشکی، سپاه و نیروی بسیج شهرستان، نیروی انتظامی، راه وشهر سازی، آبفا، آموزش وپرورش، شهرداری، شرکت مخابرات و شرکت توزیع نیروی برق دستگاه های مشارکت کننده در مانور بودند.

تل اشکی افزود: فرارسیدن هفته پدافند غیرعامل فرصت ارزشمندی است تا برگزاری مانور و آموزش های لازم سطح آمادگی شهروندان برای مواجهه با حوادث غیرمترقبه افزایش یابد که مانور آمادگی در برابر زلزله نیز در همین راستا اجرا شد.

بهروز ابوالفتحی کارشناس ایمنی و مدیریت بحران استانداری بوشهر نیز گفت: با توجه به زلزله‌هایی که در کشور رخ می دهد می بایست میزان آمادگی مردم و نیروهای عملیاتی افزایش یابد تا در صورت وقوع حادثه آمادگی لازم را داشته باشند.

ابوالفتحی افزود: هر چه آموزش به شهروندان بیشتر و آگاهی آنان نسبت به حوادثی مانند زلزله بالا باشد در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه می توانند خود حوادث را مدیریت کنند.وی اظهار کرد: یکی از پیام های مهم این مانورها هشدار به ساخت و سازهای غیرمجاز است چراکه در احداث ساختمان ها رعایت استانداردهای تعریف شده بسیار الزامی است.

 

---
---
---
---

کلیدواژه

عالیشهر

زلزله

مانور زلزله

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی