سیاست / شناسه خبر: 160956 / تاریخ انتشار : 1402/8/11 16:56
|

استاندار بوشهر در نشست با اصحاب رسانه؛ وضعیت تجهیزات پزشکی بیمارستان های استان مطلوب نیست/پروژه سد دالکی چهار نعل می تازد

استاندار بوشهر گفت: یکی از عقب ماندگی های ما در حوزه بهداشت و درمان است و وضع تجهیزات پزشکی در استان خوب نیست.

بوشهری ها /اسماء بوستانی: استاندار بوشهر گفت: یکی از عقب ماندگی های ما در حوزه بهداشت و درمان است و وضع تجهیزات پزشکی در استان خوب نیست.

احمد محمدی زاده ۱۱ آبان ماه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: کل تخت های بیمارستانی در استان هزار و ۵۰۰ است که بیش از پنج دهم کل کشور کمتر است.
 
محمدی زاده با اعلام اینکه برای جبران این کسری بیش از  ۶۱۰ تخت به بیمارستان های استان اضاف شده است، افزود: ۴۶۰ تخت به بیمارستان مادر و کودک بوشهر، ۶۰ تخت به بخش اورژانس بیمارستان شهید گنجی برازجان و به مرکز بیماری های خاص ۵۶ تخت اختصاص داده شده است. 
 
وی افزود: در این حوزه به بخش خصوصی جهت ساخت بیمارستان در استان کمک کردیم تا بدین وسیله از پزشکان متخصص بیشتری بهره مند شویم.
 
استاندار بوشهر از وجود ۳ بیمارستان خصوصی در آینده نزدیک در استان خبر داد و بیان کرد: فعالیت دو بیمارستان شروع شده و یک بیمارستان دیگر نیز به زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
 
محمدی زاده وضعیت تجهیزات پزشکی استان را بسیار ضعیف اعلام کرد و افزود: فرمانداران را موظف کردیم که از مصوبات سفر و تحققات وزارت نفت جهت تکمیل تجهیزات پزشکی بیمارستان ها اقدام نمایند.
 
استاندار بوشهر از درخواست خود به شرکت های پتروشمی در خصوص خرید کالاهای تولیدی استان خبر داد و افزود: در این خصوص مصوبات لازم نیز گرفته شده است. در خصوص سرمایه گذاری بخشی از منابع شرکت های پتروشیمی در بانک های استان مصوبه ای صادر شد تا دست بانک ها جهت ارائه تسهیلات به مردم باز باشد.
 
محمدی زاده پیشرفت سد دالکی از ابتدای این دولت را ۲۱ درصد اعلام کرد و ادامه داد: اما با تلاش های متعدد پس از یک سال و نیم شاهد پیشرفت ۳۱ درصدی این پروژه هستیم که تاکنون ۵۲ درصد این پروژه پیشرفت داشته است.
 
وی افزود: اختلال در وصول به موقع اعتبارات در تمامی پروژه ها وجود دارد؛ سد دالکی ۴ نعل می تازد و از یکسال و نیم گذشته ۳۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیمانگار قول داده که تا پایان سال ۱۴۰۳  این سد آبگیری خواهد شد.
 
 
استاندار بوشهر از تخصیص تسهیلات تبصره ۱۸ برای دومین بار به خبرنگاران استان خبر داد و افزود: در سال گذشته تسهیلات تبصره ۱۶ در اختیار خبرنگاران استان قرار گرفت و به محض تخصیص اعتبار مجدد در سال جاری نیز خبرنگاران می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.
 

کلیدواژه

بوشهر

استان بوشهر

استاندار بوشهر

احمد محمدی زاده

نشست خبری

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی