سیاست / شناسه خبر: 160985 / تاریخ انتشار : 1402/8/15 09:35
|

افزایش ظرفیت تولید گاز و محصولات جانبی در پالایشگاه هشتم پارس جنوبی

مدیر پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تولید گاز به میزان ١٣.٥ درصد و تولید گاز مایع (LPG) به میزان ٢٧ درصد در این پالایشگاه افزایش و میزان مشعل سوزی نیز به میزان ٩١ درصد کاهش یافته است.

بوشهری ها /هادی چابوک روز دوشنبه درجمع مدیران و کارکنان این پالایشگاه اظهار کرد: با تامین به موقع قطعات یدکی و انجام به موقع تعمیرات کمپرسورهای off gas، پالایشگاه هشتم همچون گذشته متعهدانه در راستای حداقل نمودن مشعل‌سوزی گازهای آلاینده قدم برداشته است.

مشعل سوزی در پالایشگاه هشتم پارس جنوبی ۹۱درصد کاهش یافت

وی افزود: از دیگر اقدامات زیست محیطی، تعمیرات کامل واحد تصفیه پساب و تخلیه، لایروبی و امحای بخش قابل توجه‌ای لجن و رسوبات از این واحد بوده که این مهم کمک شایانی در راستای کاهش بار آلودگی محیط زیست دریایی است.

مدیر پالایشگاه هشتم پارس جنوبی اظهار کرد:با انجام اقدامات شاخص و نوآور، تکیه بر توان و دانش بومی، پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی با آمادگی کامل جهت تولید حداکثری و پایدار گاز و محصولات جانبی به استقبال فصل زمستان پیش رو می رود.وی افزود: در راستای پایداری و حفظ تولید، متخصصان و کارکنان این مجموعه با اجرایی نمودن رویکرد جدید اتخاذ شده در انجام عملیات تعمیرات اساسی در کوتاه‌ترین زمان ممکن و کمترین فرصت از دست رفته تولید، ضمن افزایش قابل توجه تولید در شش‌ماهه ابتدایی سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در تمامی واحدهای تولیدی آمادگی لازم جهت تولیدی پایدار را در فصل سرد پیش رو را ایجاد نموده اند.

چابوک یادآورشد: انجام تعمیرات اساسی و تعویض کاتالیست بسترهای نم زدایی در هر چهار ردیف و همچنین تعمیرات و اصلاحات انجام شده بر روی تجهیزات کولد باکس تمامی ردیف‌های شیرین سازی گاز یکی از اقدام های شاخص جهت افزایش پایداری تولید گاز در روزهای سرد سال است.

وی ادامه داد: با استفاده از توان ۱۰۰‌ درصدی شرکت های دانش‌بنیان و سازندگان داخلی، تعمیرات اساسی۲ دستگاه توربوکمپرسور صادرات گاز پالایشگاه هشتم پارس جنوبی با موفقیت به انجام رسیده که گامی بزرگ برای آغاز فصل نو در تولید پایدار گاز خواهد بود.

مدیر پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: با اقدام های انجام شده در جهت تامین اقلام یدکی مورد نیاز برای تجهیزات حیاتی و موثر پالایشگاه بیشتر از طریق سازندگان دانش بنیان داخلی ، کمبودها تاحد قابل توجهی رفع شده و در این زمینه مشکلی درروزهای پیش رو نخواهیم داشت.

وی گفت: با استفاده از روش‌های نو و در کوتاه‌ترین زمان ممکن،تعمیرات اساسی تجهیزات مهمی همچون کمپرسورهای سردساز پروپان، کمپرسورهای احیای گاز و هوای ابزار دقیق، بویلرها، پکیج‌های آب شیرین کن و بازیافت گلایکول با بهترین سطح کیفیت به پایان رسیده است.

کلیدواژه

شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی

تولید گاز

بوشهر

عسلویه

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی