سیاست / شناسه خبر: 171085 / تاریخ انتشار : 1402/8/24 11:18
|

برای شهرداری که کار می کند؛ زنگ خطر قطع جریان توسعه و پیشرفت برازجان

بوشهری ها /اسماء بوستانی: دوسال از تصدی پست شهرداری برازجان توسط مرتضی قدوسی میگذرد.دوسال پیش که شورای کنونی تصمیم به انتخاب وی به عنوان شهردار برازجان گرفت کمتر کسی گمان می‌کرد این انتخاب یکی از بهترین انتصابات چند دهه اخیر باشد.

بوشهری ها /اسماء بوستانی: دوسال از تصدی پست شهرداری برازجان توسط مرتضی قدوسی میگذرد.دوسال پیش که شورای کنونی تصمیم به انتخاب وی به عنوان شهردار برازجان گرفت کمتر کسی گمان می‌کرد این انتخاب یکی از بهترین انتصابات چند دهه اخیر باشد.

کسانی که وضعیت مدیریت شهری برازجان در یکی دو دهه اخیر را رصد کرده اند گواهی می دهند که روند توسعه و تغییر در چهره شهر در این دوسال آن‌قدر پر شتاب و جهادگونه بوده است که امروز شاهد برازجانی متفاوت از چند سال قبل هستیم. روزگاری که طرح های اصلاحی یا کارهای روتین شهرداری به عنوان «پروژه» های شهری معرفی می شدند را فراموش نکرده ایم. کارهایی که صرفاً خوراک رسانه های حامی شهرداران قبلی بود و در عمل تغییری در مدل زیست شهری به همراه نداشت.

فارغ از نگاه یک جانبه و تبلیغاتی، در این دو سال شاهد اجرا و به ثمر رسیدن پروژه هایی بوده ایم که سال‌ها فقط در حد یک وعده بود. از پروژه بزرگ دیوار کشی دره های فصلی که مطالبه همیشگی ساکنین محلات کم برخوردار بود تا اصلاح نقاط پرترافیک شهری همچون میدان بیمارستان سابق و کوهنورد.

از پروژه عظیم اصلاح بولوارهای فرسوده و پر از ایراد سطح شهر تا تغییر و نوسازی اِلمان های شهری که از ابعاد مختلف عمرانی گرفته تا بالابردن کیفیت زیست شهری قابل بررسی است، همه و همه در همین مدت کوتاه یا پایان گرفته اند یا در حال اجرا هستند.

نکته حائز اهمیت اینکه شهر برازجان از حالت خمودگی و رخوت تبدیل به یک کارگاه بزرگ و پر جنب و جوش شده است که اگر از مردم کوچه و بازار سراغ بگیرید شاهد رضایت عمومی از عملکرد شهردار خواهید بود. این روزها هیچ محله و خیابانی در برازجان نیست که شاهد کار و فعالیت عمرانی شهرداری نباشد. تغییر شگفت انگیز بسیاری از معابر و خیابان های سطح شهر نه تنها به عنوان یک الگوی موفق عمرانی می تواند معرفی شود که تأثیر آن بر ارتقاء سطح کیفی زندگی شهری و روحیه جمعی مردم نیز قابل بررسی است.

شهرها به واسطه میزان پیشرفت و توسعه ای که خواهند داشت می توانند مناسب زیست جمعی باشند. از همین رو شادابی، نشاط و شادی عمومی یکی از تأثیرات جانبی توسعه یافتگی است. به همین جهت حمایت از روند فعلی شهرداری برازجان از آن سو که رضایت عمومی را نیز به همراه داشته است می تواند میراث نیک شورای کنونی باشد. قطع این جریان و ایجاد وقفه در مسیری که شهرداری در پیش گرفته می تواند به دلسردی و یأس عمومی و البته بی انگیزگی مسئولینی باشد که در آینده خواهند آمد.

طرح پرسش و خواست شفافیت از شهردار البته حق مسلم اعضای شورای شهر است، اما در همین حال انتظار مردم از منتخبین خود حمایت از روند کنونی مدیریت شهری است. اگرچه مطابق آنچه که «محراب بنافی» عضو شورای شهر در مراسم افتتاح میدان حافظ گفت،اعضای شورای شهر همراه و همگام شهردار هستند. در این شرایط نیز خواست عمومی از اعضای شورا تداوم این همراهی است. قطع جریان توسعه و آبادانی یک نتیجه بیشتر نخواهد داشت، آنچه در این میان لطمه خواهد دید، امید و نشاط اجتماعی است.

چنانچه به فرموده رهبر معظم انقلاب «امید مهم‌ترین ابزار پیشرفت است.»امیدی که با انتخاب قدوسی توسط شورای شهر برازجان رقم خورد و امروز شاهد ثمرات این انتخاب و همدلی هستیم. سزاست که این حمایت و پشتیبانی از شهردار برازجان همچون گذشته ادامه داشته باشد و گره کور توسعه و تحول شهر در سالیان گذشته باز شود.

برازجان در یکی دو دهه گذشته لطمات بسیاری از قطع جریان توسعه یا کج شدن مسیر پیشرفت از این شهر دیده است، اندک بارقه امیدی اگر بوده با کج سلیقگی برخی از مسئولین به ناامیدی منتج شده است. لذا در این روزها که دوباره خون تازه ای به رگهای برازجان جاری شده است همه ما باید در این راه همگام باشیم.

کلیدواژه

شهردار برازجان

مرتضی قدوسی

شورای شهر

نظرات شما

1 نظر
جواد / 1402/8/25 - 08:30
با حذف میدان ها و بلوار ها فقط به شهر ارواح تبدیل شده و هرچی پول قبلا ی جا خرج شده رو دوباره از بین بردن و دوباره تو همون جا خرج کردن بجایی که ی چیز جدیدی یا پارک بزرگ جدیدی ایجاد کنند فقط پولایی که قبلا خرج شده رو مجدد همون جا خرج می‌کنند
rateup 0
 ratedown 0

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی