سیاست / شناسه خبر: 171098 / تاریخ انتشار : 1402/8/27 09:53
|

افزایش ۲۰ درصدی تولید خرما در استان بوشهر/فروش بیش از ۶۰ درصد محصول

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برداشت خرما از سطح ۳۴ هزار هکتار از نخیلات استان با افزایش تولید ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته پایان یافت.

بوشهری ها /کبری توکلی در گفت‌وگو بوشهر را یکی از 4 استان برتر در عرصه تولید خرما دانست و اظهار داشت: سطح زیر کشت، میزان تولید و همچنین از نظر میزان عملکرد، استان بوشهر با حدود 34 هزار هکتار مساحت نخلستان‌ها و با تولید حدود 200 هزار تن خرما از استان‌های مهم در این عرصه است.

 

 

وی عمده مزارع نخلستان‌های استان بوشهر را در شهرستان‌های دشتستان، تنگستان، جم، دشتی، بوشهر و گناوه اعلام و تصریح کرد: با توجه به کیفیت خوب خرما امسال علاوه بر کیفیت دارای افزایش کمی هم بوده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه برداشت خرما از سطح 34 هزار هکتار از نخیلات استان پایان یافت، اضافه کرد: تولید خرما در استان بوشهر امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی از افزایش 20 درصدی تولید خرما نسبت به سال گذشته خبر داد و بیان کرد: باغداران استان بوشهر امسال با توجه به تمامی محدودیت‌های منابع آب توانستند با تغذیه بهینه و مبارزه با آفات و بیماری با بهره‌وری این محصول 20 درصد تولید خرما را افزایش دهند.

توکلی تصریح کرد: با گذشت تنها 2 ماه از برداشت خرما 60 درصد تولید در مراحل مختلف، فروش رفته و تنها 74 هزار تن در سردخانه‌های استان ذخیره برای عرضه با بازار هستند. امید است با توجه به کیفیت عالی کبکاب امسال شاهد برندسازی و بسته‌بندی استاندارد برای افزایش صادرات این محصول در استان باشیم.

کلیدواژه

سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر

تولید خرما

کبری توکلی

رشد صادرات غیرنفتی

بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی