سیاست / شناسه خبر: 171100 / تاریخ انتشار : 1402/8/27 12:08
|

سامانه بارشی جدید در راه استان بوشهر

هواشناسی بوشهر از ورود سامانه بارشی جدیدی از اواخر وقت یک‌شنبه به استان بوشهر و شروع بارندگی‌ها از روز دوشنبه خبر داد.

بوشهری ها /معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در اواخر هفته گذشته، گفت: این سامانه در بیشتر نقاط استان فعال بود و باعث بارش‌های خوبی در برخی نقاط استان شد.

 
زهرا راستگو افزود: البته فعالیت این سامانه بارشی که همراه با رعدوبرق و وزش تندباد‌های لحظه‌ای بود باعث آبگرفتگی معابر عمومی در برخی و شهر‌ها و روستا‌ها شد و خسارت‌هایی نیز از جمله در بخش راه داشت.
 
وی گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از اواخر وقت فردا (یک‌شنبه) با نفوذ سامانه بارشی جدیدی به استان و تداوم فعالیت آن در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه، ضمن افزایش سرعت وزش باد، وقوع بارش باران، گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.
 
معاون پیش‌بینی هواشناسی بوشهر  اضافه کرد: همچنین از روز دوشنبه تا پایان هفته خلیج‌فارس به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود.
 
وی با اشاره به وضعیت جوی و دریایی استان تا ظهر فردا، گفت: آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی و افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.
 
راستگو افزود: جهت وزش باد بیشتر شمال غربی تا غربی از فردا جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
 
وی ادامه داد: ارتفاع موج دریا هم ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.
 
معاون هواشناسی بوشهر گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۶:۱۷ دقیقه بامداد، مد اول دریا ۱۳:۴۲، جزر دوم ساعت ۱۴:۴۸ و مد دوم ساعت ۲۲:۵۳ دقیقه خواهد بود.
 
 
 

کلیدواژه

سازمان هواشناسی استان بوشهر

استان بوشهر

بارش باران

فصل بارنندگی

هواشناسی بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی