جامعه / شناسه خبر: 171261 / تاریخ انتشار : 1402/11/9 17:04
|
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

بوشهری‌ها از مصرف نمک دریا پرهیز کنند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بدلیل وحود فلزات سنگین و سمی از جمله سرب و ناخالصی‌های شن و ماسه در نمک دریایی بوشهریها از مصرف آن در برنامه غذایی خود پرهیز کنند.

بوشهری ها / معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بدلیل وحود فلزات سنگین و سمی از جمله سرب و ناخالصی‌های شن و ماسه در نمک دریایی بوشهریها از مصرف آن در برنامه غذایی خود پرهیز کنند.

قاسم برجویی فرد " روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: باتوجه به ارتباط مستقیم افزایش مصرف نمک ، ابتلا و تشدید بیماری فشار خون در افراد و نگرانی بابت وارد شدن نمک‌های تصفیه نشده به سفره خانواده ها آگاهی بخشی در این زمینه ضروری است.

وی افزود: خانواده ها در انتخاب نوع نمک و مقدار آن دقت کنند و سلامت شان را به تبلیغات ناسالم و مطالب غیر علمی گره نزنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآور شد: مقدار توصیه شده مصرف نمک برای یک شاخص بالغ روزانه پنج گرم یا یک قاشق چای خوری است .

برجویی فرد ادامه داد: این میزان شامل مقدار نمکی که از طریق غذا و نوشیدنی های مختلف در طول روز وارد بدن می شود نیز هست.

وی تصریح کرد: ضروری است نمک خام سفره حذف و مقدار نمک پخت و پز در راستای سلامت بیشتر خانواده کمتر شود.

این مقام بهداشتی گفت: باتوجه به نقش پررنگ مصرف لبنیات در سلامت افراد و الگوی مصرف نمک در خاتواده ها امسال " پویش ملی سلامت، اطلاع رسانی تغذیه سالم " ۲ محور نمک و لبنیات از طرف دفتر بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در دستور کار و اجرا قرار دارد.

برجویی فرد افزود: این برنامه با شعار " انتخاب همه، نمک کم اما تصفیه شده ید دار" و " از کودکی تا پیری ، لبنیات دوست سلامتی" بهمن ماه در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: مردم از همه زیر مجموعه گروه لبنیات شامل شیر و ماست کم چرب و دوغ کم نمک جهت تنوع و مطلوبیت بیشتر در رژیم غذایی خود استفاده کنند.

برجویی فرد اظهار داشت: با تغییرات مثبت در سبک زندگی و سالم تر کردن الگوی غذایی می‌توان از بروز بسیاری از بیماری‌های غیر واگیر از جمله فشار خون، دیابت ، اختلال چربی خون ، چاقی و بیماری های قلبی و عروقی پیشگیری کرد.

 

کلیدواژه

نمک دریا

برجویی

بوشهری ها

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی