سیاست / شناسه خبر: 181473 / تاریخ انتشار : 1403/2/30 13:44
|

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر؛ ظرفیت تولید آب از تاسیسات آب شیرین کن افزایش می یابد/ اجرای طرح جهاد آبرسانی در استان

بوشهری ها /اســــما بوستانی: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: : تا پایان سال جاری ۲۰ هزار مترمکعب به ظرفیت تولید آب از تاسیسات آب‌شیرین‌کن استان بوشهر افزوده می‌شود.

بوشهری ها /اســــما بوستانی: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: : تا پایان سال جاری ۲۰ هزار مترمکعب به ظرفیت تولید آب از تاسیسات آب‌شیرین‌کن استان بوشهر افزوده می‌شود.

به گزارش بوشهری ها، « ابوالحسن عالی» 30 اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  هم اینک طرح جهاد آبرسانی با اعتبار هشت هزار میلیارد ریال در ۱۹۳ روستای استان در حال اجراست، اظهار کرد: با اتمام این طرح ۱۵۳ روستا از تنش کم‌آبی خارج می‌شوند.

«عالی»  ادامه داد:  در این خصوص مخازن ذخیره آب به ظرفیت ۳۰ هزار مترمکعب، ایجاد ۲۰۰ کیلومتر خط انتقال و ۲۰۰ کیلومتر شبکه آبرسانی ایجاد و نوسازی می‌شود.

وی با بیان اینکه آب شرب مشترکین بخش مرکزی جم و انارستان شهرستان جم، بخش های ارم و بوشکان دشتستان از منابع زیر زمینی تامین می شود، افزود: با اجرای طرح های جهاد آبرسانی از بن‌بست تامین آب خارج می‌شود. اکنون بخش مرکزی جم و بخش ارم دشتستان با اجرای خط انتقال به طول ۳۳ کیلومتر از سد ساخته شده از آب شرب بهره‌مند شدند و دو  بخش ریز و انارستان نیز به تکمیل طرح‌ها از سد باغان استفاده می‌کنند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر پروژه های حوزه آب را 75 پروژه اعلام کرد و ادامه داد: درحوزه فاضلاب 16 پروژه و در حوزه اب شیرین کن ۷ پروژه عمده در حال ساخت وجود دارد..

عالی سرانه تولید اب برای هر نفر در هر شبانه روز را ۳۲۰ لیتر اعلام کرد و در این خصوص گفت: با توجه به ارزیابی های انجام شده اگر این مقدار آب به  ۶۰۰ لیتر که دو برابر سرانه تولید برای هر نفر است، برسد شاهد رضایت کامل مردم در این حوزه هستیم.آب شیرین کن

 

وی با اعلام اینکه اگر آب ۴ برابر بالای الگو تولید شود بهای هر متر مکعب آب برای استان بوشهر یک دلار است، افزود: در خصوص مدیریت مصرف نیز یک چهارم مردم در محدوده الگوی مصرف، نیمی از مشترکین دو برابر الگوی مصرف و یک پنجم نیز از دو برابر الگو به بالا مصرف می کنند و هزینه میزان آب مصرفی خود را پرداخت می کنند..

۹۰ 90  درصد بار درآمدی در حوزه شهری و ۱۰ درصد قبوض در حوزه روستایی است که متوسط پرداخت اب به ازای هر خانوار در استان روزانه هزار تومان است..

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ظرفیت تولید آب شیرین کن در استان بوشهر را 105 هزار مترمکعب در شبانه‌روز اعلام کرد و ادامه داد: : با توجه به برنامه‌ریزی تا سال ۱۴۰۴ حدودا ۱۰۰ هزار مترمکعب به ظرفیت تولید آب از تاسیسات آب‌شیرین‌کن به استان بوشهر افزوده خواهد شد.

عالی از اجرای طرح‌های آبرسانی و جمع‌آوری فاضلاب در شهرهای بوشهر، گناوه و دیلم  خبر داد و عنوان کرد: انجام این طرح با روند خوبی در حال اجرا است .

وی افزود: طرح شبکه‌های فاضلاب در مناطق جنوبی شهر بوشهر تسریع یافته و بر اساس برنامه زمان‌بندی وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد..

کلیدواژه

آب و فاضلاب استان بوشهر

آب شیرین‌کن

آب شرب

ارسال نظرات

captcha