سیاست / شناسه خبر: 181501 / تاریخ انتشار : 1403/3/16 12:23
|

مدیر کل راه و شهرسازی بوشهر؛ عدم اعتبار جهت تملک املاک کمربندی آب پخش / شرح جزئیات پروژه محور دالکی به کنارتخته

بوشهری ها /اسمـــاء بوسـتانی: مدیر کل راه و شهرسازی بوشهر گفت: 8 هزار قطعه زمین به متقاضیان در قالب قانون جوانی جمعیت واگذار شده است.

بوشهری ها /اسمـــاء بوسـتانی: مدیر کل راه و شهرسازی بوشهر گفت: 8 هزار قطعه زمین به متقاضیان در قالب قانون جوانی جمعیت واگذار شده است.

به گزارش بوشهری ها، سید محمود دستغیبی 16 خردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون ۹۴ هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که ۷۵ هزار متقاضی حائز شرایط هستند.

دستغیبی  ۱۹ هزار نفر را حائز شرایط برتر اعلام کرد و افزود:  ۸ هزار و ۳۰۰ نفر وجه اولیه را پرداخت و متقاضی موثر در سیستم هستند.
 
وی در خصوص روند اجرایی محور دالکی به کنارتخته گفت: این محور در دو قطعه در حال انجام است، قطعه اول با ۲۲ کیلومتر طول شامل ۱۴ کیلومتر مسیر اصلی و ۸ کیلومتر مسیر اتصالی است.
 
دستغیبی افزود: در قطعه اول ۴ کیلومتر انجام شده و ۷/۵ کیلومتر در تعهد شرکت جهاد نصر خراسان است که تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
 
 وی با بیان اینگه قطعه دوم این محور ۶/۵ کیلومتر مسیر اصلی و ۴ کیلومتر مسیر اتصالی است، ادامه داد:  این قطعه با ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی روبرو است. قطعه دوم با وجود  پل بزرگ و تونل هایی با طول ۵۰۰  و ۵۰ متری از قطعه اول سنگین تر است.
 
دستغیبی  در خصوص اتمام این پروژه عنوان کرد: این پروژه به تامین مالی برمی گردد و قرارداد آن از سال ۱۴۰۲ سه ساله بوده است.
 
مدیر کل راه و شهرسازی بوشهر از از عدم اعتبار جهت تملک املاک کمربندی آب پخش خبر داد و افزود: این کمربندی سابقه ۱۳ ساله دارد و برای اجرا اول باید تملک املاک این مسیر انجام شود که نیاز به رضایت مالکان و اعتباری حدود ۴۰ میلیارد تومان دارد که با تامین اعتبار این مشکل رفع خواهد شد و اکنون هیچ اعتباری برای این کمربندی در نظر گرفته نشده است.
 
 
مدیر کل راه و شهرسازی استان در خصوص الحاق زمین به استان بیان کرد:  ۲ هزار هکتار زمین با ظرفیت ۵۰ هزار واحد مسکونی به استان الحاق شده  که بیشتر این مساحت به بوشهر بوده است.
دستغیبی افزود: در فاز اول  ۳۳۶ هکتار توسط شورای عالی کشور مورد تایید قرار گرفته  و مابقی بر اساس نیاز سنجی انجام خواهد شد.
 
وی در خصوص پروژه های راه و شهرسازی استان بیان کرد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون احداث و بهره برداری ۷۳ کیلومتر بزرگراه با ارزش ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان، ۳ تقاطع غیر همسطح با ارزش ۴۵۰ میلیارد تومان، بهره برداری ۱۳ کیلومتر راه اصلی با ارزش ۵۰ میلیارد تومان، آغاز عملیات اجرایی ۱۶/۵ کیلومتر راه اصلی با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان، آغاز عملیات اجرایی ۶۶/۸ کیلومتر راه آهن بوشهر- شیراز با اعتبار ۱۶۴۰ میلیارد تومان، بهره برداری از بزرگراه اهرم- برازجان به طول ۱۱ کیلومتر است.
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کلیدواژه

برازجان

دشتستان

برازجان بوشهر

محمود دستغیبی

راه و شهرسازی

ارسال نظرات

captcha