سیاست / شناسه خبر: 181543 / تاریخ انتشار : 1403/4/22 20:01
|
در گفتگوی با استاندار بوشهر مطرح شد

مسئولیت های اجتماعی، التماسی بود/مجوزهای صنایع سبز پتروشیمی ها را باطل کردیم/از سربرگ منطقه ویژه در اشتغالزایی غیر بومی ها سوء استفاده شده بود

احمد محمدی زاده یکی از موارد مهم حوزه فرهنگی و اجتماعی را وحدت و همدلی دانست، و در این خصوص اظهار کرد: برای ایجاد این دو مهم در استان تلاش کردم و اکنون شاهد فضای همدلی در استان هستیم.

بوشهری ها / اسما ء بوستانی :  استاندار بوشهر گفت: اختلاف در هر جامعه مانند آتش در خرمن است.

احمد محمدی زاده 21 تیرماه با حضور در دفتر روزنامه پیام عسلویه ضمن تشکر از همکاری این مجموعه ، یکی از موارد مهم حوزه فرهنگی و اجتماعی را وحدت و همدلی دانست، و در این خصوص اظهار کرد: برای ایجاد این دو مهم در استان تلاش کردم  و اکنون شاهد فضای همدلی در استان هستیم
 

محمدی زاده رقابت سالم اصلاح طلب و اصولگرایان در انتخابات را قابل تحسین دانست و از وحدت و همدلی بزرگان سیاسی استان تشکر کرد.

وی با اشاره به برگزاری 15 مراسم ازدواج آسان در استان، عنوان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون با افزایش 20 درصدی ازدواج و کاهش 30 درصدی طلاق روبرو هستیم. در حوزه جوانی جمعیت نیز به 2 هزار و 400 نفر زمین اختصاص داده شد.

 مسئولیت های اجتماعی، التماسی بود

محمدی زاده با بیان اینکه مسئولیت های اجتماعی در استان التماسی بود، عنوان کرد: در سفر اول برای نفت بیش از هزار پروژه تعریف کردیم و درخواستمان فقط حمایت از پروژه ها بود.

وی افزود: در سفر دوم 5 هزار و 440 میلیارد تومان اختصاص یافت که در پروژه هایی از جمله بیمارستان کنگان، سدسازی، بیمارستان عسلویه و ... استفاده شد و مسئولیت های اجتماعی سامان گرفت.

مجوزهای صنایع سبز پتروشیمی ها را باطل کردیم

استاندار بوشهر در خصوص حق آلایندگی حوزه نفت و گاز نیز بیان کرد: مجوزهای صنایع سبز برخی پتروشیمی ها را حذف و آن ها ر ا محکوم به پرداخت حق آلایندگی کردیم و جمع حق آلایندگی تمامی شرکت ها 20 هزار میلیارد است.

وی با اعلام اینکه برای دو هزار میلیارد تومان از این مبلغ رای نهایی صادر و از حساب شرکت ها برداشت خواهد شد، ادامه داد: در هفته جاری 800 میلیارد تومان از این مبلغ واریز و مابقی تا پایان مرداد ماه پرداخت می شود.

محمدی زاده با اشاره به تخصیص اعتبار 4 هزار و 300 میلیارد تومانی مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های استان در سال گذشته، بیان کرد: سال هاست که استان بوشهر یا حق آلایندگی نداشت یا بسیار اندک بود. الحمدلله اکنون حق آلایندگی در استان فعال شده است

از سربرگ منطقه ویژه در اشتغالزایی غیر بومی ها سوء استفاده شده بود

محمدی زاده در خصوص سهم 50 درصدی اشتغال بومی های استان در پارس جنوبی عنوان کرد: این مهم یکی از اولویت های ما بود از این رو در دستور کار قرار گرفت و برای سر و سامان دادن در این حوزه تمامی آزمون های استخدامی نفت، گاز و پتروشیمی را در جهاددانشگاهی استان بوشهر برگزار کردیم.

وی از جذب 38 درصدی بومی های استان در پارس جنوبی خبر داد و افزود: این آمار رضایت بخش نیست و تا جذب 50 درصد از نیروهای استان، این صنعت را رها نخواهیم کرد.

استاندار بوشهر ادامه داد: در این خصوص کارگروه نظارتی جهت بررسی آمار اشتغالزایی بومی ها تشکیل شد و پس از بررسی متوجه شدیم از سربرگ منطقه ویژه سوء استفاده شده و از این طریق غیربومی ها استخدام شده اند.

محمدی زاده با تاکید بر مطالبه رسانه ها برای جذب 50 درصدی نیروهای بومی در دولت چهاردهم تاکید کرد و افزود: ارزش گازی که سالانه در فلرهای عسلویه می سوزد معادل 5 میلیارد دلار است و ارزش سالانه گازی که در جزیره خارگ می سوزد نیز به اندازه گاز مصرفی کل استان اصفهان است.

وی با بیان اینکه یکی از مطالبات مهم رسانه ها از دولت چهاردهم باید تکمیل فاز 11 پارس جنوبی باشد، در خصوص لایه های نفتی بیان کرد: در لایه نفتی پارس جنوبی دچار عقب ماندگی هستیم به صورتی که تولید ما از 28 هزار بشکه به 8 هزار بشکه رسیده است

2هزار و 400 هکتار به شهرهای استان الحاق شد

استاندار بوشهر ضمن برشمردن اقدامات انجام شده در حوزه مسکن بیان کرد: در دولت سیزدهم 2 هزار و 400 هکتار زمین به شهر ها و هزار و 200 هکتار زمین به روستاهای استان الحاق شده است.

وی واحدهای مسکونی در حال ساخت استان را 13 هزار واحد اعلام کرد و افزود: از این آمار 5 هزار واحد برای روستائیان است و به 6 هزار و 400 جوان واجد شرایط زمین تعلق یافته است و اولویت واکذاری زمین با تحت پوششین کمیته امداد، بهزیستی و خانواده شهدا بودند.

آینده نخلستان های استان وابسته به آب است

محمدی زاده با بیان اینکه سد دالکی را با 23 درصد پیشرفت که حاصل 7 سال فعالیت بود تحویل گرفتیم و اکنون با گذشت 3 سال شاهد پیشرفت 56 درصدی آن هستیم، ادامه داد: در 3 سال اخیر شاهد پیشرفت 32 درصدی این سد بودیم و به امید حق این سد باید تا پایان سال جاری آبگیری شود

وی با اشاره به آبگیری سد خائیز، افزود: این سد با ظرفیت 16 میلیون متر مکعب برای اولین بار در سال گذشته نخیلات تنگستان را آبیاری کرد.

وی از پیشرفت فیزیکی 23 درصدی سد باهوش با 50 میلیون متر مکعب ظرفیت نیز خبر داد
 

---

راه آهن استان بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

استاندار بوشهر در خصوص وضعیت راه آهن بوشهر نیز بیان کرد: با به روی کار آمدن دولت سیزدهم، مهم ترین پروژه استان که راه آهن بود را پیگیری کردم، این راه آهن در شیراز- بوشهر- عسلویه بود که عسلویه را حذف کرده بودند و با پیگیری های لازم عسلویه را اضاف کردیم.

وی ادامه داد: این پروژه 14 سال بود که در 17 قطعه شروع شده بود. دو قطعه در استان فارس و دو قطعه در استان بوشهر است. پس از بازدید از این پروژه به تعطیل بودن آن پی بردم و به جد پیگیر جذب اعتبار و فعال شدن این پروژه شدم.

محمدی زاده جذب اعتبار 14 ساله این پروژه را 350 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: این پروژه از یک و دو دهم میلیارد یورو اعتبار فروش نفت دارد و موفق به جذب اولین واریزی هایش از سال جاری تاکنون به مبلغ هزار و 500 میلیارد تومان از محل فروش نفت بوده است.

استاندار بوشهر افزود: از این 17 قطعه فقط 4 قطعه پیمانکار داشت و 13 قطعه فاقد پیمانکار بود. اما اکنون از 13 قطعه 12 قطعه پیمانکارش تعیین شده و فعالیت خود را آغاز کرده اند

محمدی زاده یک قطعه از این پروژه را فاقد پیمانکار اعلام کرد و ادامه داد: دو قطعه استان بوشهر به جدیت در حال انجام است به صورتی که شاهد پیشرفت 40 درصدی آن هستیم.
 

---

کلیدواژه

استاندار بوشهر

محمدی زاده

استان بوشهر

ارسال نظرات

captcha