سیاست / شناسه خبر: 181555 / تاریخ انتشار : 1403/4/28 12:17
|

اما جمعه دشتستان؛ نماز جمعه برازجان دارای رتبه برتر کشوری است

بوشهری ها /اسمــاء بوستــانی: امام جمعه دشتستان با بیان اینکه نمازجمعه برازجان رتبه برتر کشوری را دارد گفت: در دوره مسئولیتم 15 مسجد در برازجان احداث شد.

بوشهری ها /اسمــاء بوستــانی: امام جمعه دشتستان با بیان اینکه نمازجمعه برازجان رتبه برتر کشوری را دارد گفت: در دوره مسئولیتم 15 مسجد در برازجان احداث شد.

حجت الاسلام حسن مصلح پنجشنبه 28 تیرماه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه شهرستان دشتستان به مناسبت پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نمازجمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، اظهار کرد: توسعه و بازسازی مساجد را در اولویت فعالیت خود قرار دادم و موفق به بازسازی و توسعه مساجدی از جمله تکمیل ساخت جایگاه نماز جمعه، احداث مساجدی از جمله انقلاب، امام هادی «ع»، جوادلائمه، سلمان، پیامبر اعظم،  و ..... در برازجان و در روستاها شدم که عمده این مساجد از وجود خانه عالم بهره مند هستند.

مصلح مصلای نماز جمعه برازجان را در کشور کم نظیر دانست و در این خصوص عنوان کرد: این مصلی مسجد جامع است و در تمامی روزهای هفته 3 وعده نماز جماعت در آن برگزار می شود.

وی افزود: این مصلی به نوعی قرارگاهی فعال است که تمام فعالیت ها و تشکل های فرهنگی و انقلابی در این مکان مشغول به فعالیت هستند و چندین بار در کشور عنوان نماز جمعه برتر معرفی شده، در سال گذشته نیز به عنوان ستاد برتر کشوری معرفی شد.

امام جمعه دشتستان با اشاره به نقش بسزای مردم در تاسیس نماز عبادی جمعه، بیان کرد: 5 مردادماه سال 1358 با حکم اما خمینی «ره» آیت الله طالقانی به عنوان اولین امام جمعه تهران  منصوب شد که پس از آن بنا به درخواست بزرگان دشتستان برای امام جمعه و برپایی نماز جمعه در برازجان، در خرداد ماذه سال 1359 اولین امام جمعه برازجان « شیخ غلامحسین رحیمی» منصوب شد.

«حجت الاسلام حسن مصلح» که پنجمین امام جمعه این شهراستان با 17 سال سابقه فعالیت است در خصوص برپایی نماز جمعه این شهرستان عنوان کرد: کمتر شهرستانی در کشور ۶ محل برای اقامه نماز جمعه داشته که ما از این نعمت بهره مند هستیم و در بخش ارم و بوشکان نیز در حال پیگیری برای اقامه نماز جمعه در آینده هستیم.

مصلح با بیان اینکه مواردی را که در خطبه‌های نمازجمعه مطرح می‌کنم، مشکلات مردم بوده و پیگیر مسائل مردم هستم، افزود: پیگیری مطالبات مردم از اولویت های ماست و تا حدالامکان در خطبه ها برای رفع مشکلات مردم تلاش خواهم کرد.

وی از فعالیت 100 جلسه خانگی قرآن در سراسر شهرستان خبر داد و افزود: روضه های خانگی نیز ترویج دادیم و این جلسات مورد حمایت ما قرار گرفته اند به صورتی که دشتستان شاهد آمار قابل قبولی در سراسر استان است.

مصلح بر تقویت و رشد جوانگرایی در مساجد تاکید کرد و در این خصوص عنوان کرد: علی رغم تمام تبلیغات منفی دشمن اما شاهد حضور پرشور جوانان در مراسمات عزاداری امام حسین «ع» هستیم که همین جوانان مسبب باشکوه تر برگزار شدن این مراسمات هستند. از این رو اگر مساجد در محلات تقویت شوند و جوانگرایی در آن رشد کند قطعا شاهد رشد فرهنگی و اجتماعی نیز خواهیم بود.

وی یکی از اولویت های خود را ترویج فرهنگ جوانی جمعیت اعلام کرد و ادامه داد: در این حوزه احساس خطر می کنیم. اگر در این حوزه خوب عمل نکنیم در آینده شاهد جامعه ای پیر و کهنسال خواهیم بود که در جهان به عنوان یک قدرت نمی تواند فعال باشد.

امام جمعه دشتستان افزود: مشکلات اقتصادی، کم رغبتی جوانان به ازدواج و آمار بالای طلاق را دلایل عدم رشد جوانی جمعیت هستند که در سراسر استان در خصوص رفع این مشکلات باید تلاش کرد.

حجت الاسلام حسن مصلح رسانه ها را بازوی توانمند نظام دانست و اظهار کرد: رسانه ها برای رفع مشکلات آن ها را نقد کنند و تا وصول نتیجه پیگیری های لازم را انجام دهند.

وی افزود: برخی ادارات با سرپرستی مدیریت می شوند و همین امر باعث می شود آن اداره دلسوزانه مدیریت نشود. در این خصوص نیز در خطبه ها خواستار پیگیری و رفع این مشکلات بودم اما رسانه ها نیز پیگیر باشند.

 

 

 

 

 

 

 

کلیدواژه

برازجان

دشتستان

امام جمعه دشتستان

حجت الاسلام حسن مصلح

نماز جمعه

ارسال نظرات

captcha