سیاست / شناسه خبر: 181556 / تاریخ انتشار : 1403/4/31 12:57
|

اعلام نارضایتی رئیس مرکز بهزیستی دشتستان از آمار مشارکتی مردم/ جعفر کمالی؛ اعتبارات سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشت

بوشهری ها /اســـماء بوستـــانی: رئیس اداره بهزیستی شهرستان دشتستان گفت: اعتبارات سال گذشته با ۳۰ درصد افزایش به ۵۰ میلیارد تومان رسید.

بوشهری ها /اســـماء بوستـــانی: رئیس اداره بهزیستی شهرستان دشتستان گفت: اعتبارات سال گذشته با ۳۰ درصد افزایش به ۵۰ میلیارد تومان رسید.

جعفر کمالی ۳۱ تیرماه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بهزیستی، این اعتبار را جدای از اعتبارات حوزه اشتغال اعلام کرد و ادامه داد: در سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به جامعه هدف ارائه شده است.

کمالی هزینه کرد این مرکز در حوزه مسکن را ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و در این خصوص افزود: در این حوزه ۲۶۳ پرونده تشکیل و  ۲۵۰ مورد پرداخت شده که یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در حوزه ودیعه مسکن و مابقی بلاعوض بوده است.

وی افزود: از این ۲۵۰ مورد ۳۵ نفر خانواده دو معلولی به بالا، صد و ۱۹ نفر خانواده تک معلولی و ۹۶ نفر از زنان سرپرست خانوار بوده اند.

کمالی یکی از مشکلات این مرکز را آمار پایین مشارکت های مردمی اعلام کرد و در این خصوص گفت: در سال ۱۴۰۲ اعتبارات مشارکت های مردمی یک میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان به صورت نقدی و غیر نقدی با ده درصد افزایش نسبت به سال های گذشته بوده است و این آمار رضایت بخش نیست.

رئیس مرکز بهزیستی دشتستان در خصوص طرح سی بی آر« برنامه نجات معلولین از انزوا و محرومیت اجتماعی»  عنوان کرد: این طرح در ۹۳ روستا و کل شهرهای حاشیه ای شهرستان اجرا شده و در سال گذشته به بخش  خصوصی جهت اجرای این طرح  دو میلیارد و یکصد میلیون تومان اختصاص یافته است.

کمالی ادامه داد: در این حوزه ۳ هزار و ۲۶۶ نفر در حوزه شهری و ۴۷۵ نفر در حوزه روستایی شامل دریافت خدمات در این حوزه شده اند.

وی هزینه های خاص معلولین در سال گذشته را یک میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض اعلام کرد و اعتبارات تخصیص یافته به دو مرکز سالمندان برازجان که شامل ۴۶ نفر و مرکز اعصاب و روان خلیج فارس با ۱۲۶ نفر بستری را ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بیان کرد.

کمالی معلولین تحت پوشش این مرکز را ۷ هزار و ۶۶۲ معلول اعلام کرد و ادامه داد: ۴هزار و ۵۲۵ نفز از این آمار مستمری بگیر هستند و سالیانه ۶ میلیارد و ۳۸۲ میلیون تومان مستمری دریافت می کنند.

وی ادامه داد:  ۱۳۳ نفز از این معلولین حق پرستاری ضایع نخایی دریافت می کنند و ۱۳ هزار و ۶۷۵ نفر در حوزه توانبخشی و ۳ هزار و ۴۹۶ نفر شامل دو هزار و ۷۶۰خانوار هستند شامل دریافت خدمات از این مرکز هستند.

رئیس مرکز بهزیستی دشتستان آمار مراجعه معلولین به این مرکز جهت تشخیص معلولیت و تحت پوشش شدن این مرکز را ۸۳۰ نفراعلام کرد و افزود: معلولین ۹۰ درصد این آمار توسط کمیسیون پزشکی تایید شده است.

 

 

 

 

 

کلیدواژه

برازجان

دشتستان

بهزیستی برازجان

جعفر کمالی

ارسال نظرات

captcha