سیاست / شناسه خبر: 181586 / تاریخ انتشار : 1403/5/23 09:15
|

پروژه « زیرگذر مجموعه میادین امام خمینی «ره» و شهید چمران» برازجان توسط مدیر اجرایی آن تشریح شد

بوشهری ها /اسماء بوستانی: مدیر اجرایی پروژه « زیرگذر مجموعه میادین امام خمینی «ره» و شهید چمران» در گفتگو با پایگاه خبری بوشهری ها گفت: پروژه بزرگ «زیر گذر محورهای متصل به میادین امام خمینی (ره) و شهید چمران» پروژه ای است که

بوشهری ها /اسماء بوستانی: مدیرن اجرایی پروژه « زیرگذر مجموعه میادین امام خمینی «ره» و شهید چمران» در گفتگو با پایگاه خبری بوشهری ها گفت: پروژه بزرگ «زیر گذر محورهای متصل به میادین امام خمینی (ره) و شهید چمران» پروژه ای است که در راستای اجرای اهداف طرح بالا دست یعنی طرح جامع و تفصیلی شهر که در دو دوره گذشته محورهای هسته مرکزی شامل محور بازار و میدان امام و میدان شهید چمران را با نگاه اولویتی به پیاده پیش بینی کرده است.

 شهریار اخلاقی بهرم آبادی با بیان اینکه شهرداری برازجان با اولویت دادن به این مهم و توجه ویژه به کاروانسرای مشیرالملک که به عنوان یک عنصر مهم و هویتی و در قامت یک شاخص و نشانه شهری است در برنامه کاری خود قرار داده است، ادامه داد: شهرداری در سال ۱۴۰۲با جذب مشاوری صاحب صلاحیت و توانمند در عرصه مطالعه و طراحی شهری و معماری و راه و سازه اقدام به طراحی این ابر پروژه شهری نموده است که بزودی فاز اول آن جهت انجام فرایند قانونی اجرا و به مرحله مناقصه جهت اجرا گذاشته می شود..

وی افزود: این پروژه بزرگ شامل محور ورودی از بلوار پاسداران می‌باشد که از روبروی بازار کویتها با دو مسیر رفت و‌ بر گشت شروع می شود و وارد میدان شهید چمران می گردد و با تقسیم ترافیک به خیابان شهید چمران به عنوان محور یک‌ طرفه خروجی امتداد می‌یابد که بعد از تقاطع خیابان ماحوزی به سطح هدایت می شود و همچنین به سمت خیابان جمهوری اسلامی به صورت محور رفت و برگشت امتداد می یابد که از روبروی دخانیات خیز آن شروع می شود.

اخلاقی ادامه داد: محور دیگر به صورت رفت و برگشت  از خیابان هفت تیر و از مقابل مسجد فردوس شروع می شود و بعد از عبور از تقاطع چهار راه مخابرات که به صورت تقاطع غیر همسطح و در دو سطح مجزا طراحی شده به میدان امام خمینی متصل و از طریق خیابان جماران مجاورت بازار رضا به میدان شهید چمران متصل و از آنجا تقسیم ترافیک صورت می گیرد..

وی با بیان اینکه محور دیگر از خیابان بازار به صورت یک طرفه از مقابل ورودی بازار شروع و وارد میدان امام خمینی می شود، ادامه داد: پس از تقسیم ترافیک به میدان شهید چمران و به سمت خیابان هفت تیر ادامه حرکت داده می شود.

 

مدیر اجرایی این پروژه یادآور شد: محورهای مذکور بطور کامل از ابتدای نقاط گفته شده به زیر سطح می‌باشد و هر دو میدان نیز کاملا به زیر سطح اجرا می شود و در این محورها هیچ ‌ترافیکی در سطح نخواهد بود مگر در موارد ضروری و اورژانسی.

 

اخلاقی از طراحی تمام تمهیدات ترافیکی و ایمنی ترافیک، تهویه و روشنایی در این پروژه خبر داد و افزود: در دو میدان نیز محل های سوار و پیاده شدن شهروندان  در نظر گرفته شده که از طریق پل های برقی به سطح  دسترسی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: از طریق میدان شهید چمران نیز جهت دسترسی به دو طبقه پارکینگ شهرداری در زیر زمین مجتمع بازار رضا طراحی و اجرا می شود.

اخلاقی از طراحی مبلمان شهری بسیار زیبا در سطح محورهای ذکر شده جهت بهره برداری عموم خبر داد و افزود: هر دو میدان با توجه به موقعیت جایگاه نماز جمعه و کاروانسرای مشیر نظیر طراحی محیطی مناسب برای برقراری تعاملات اجتماعی شهروندان و تقویت فضای گردشگری و‌گذران اوقات فراقت برای کاروانسرا را فراهم می یابد. با این فرایند به تقویت جایگاه کاروانسرا و‌ایحاد فرصت های لازم در بهره برداری از آن  می انجامد.

 

وی از اهمیت این پروژه  در توجه به کاروانسرای مشیرالملک چنین گفت: برای افزایش ضریب ایمنی و استحکام بخشیدن به کاروانسرا از روشهای مهندسی به روز استفاده خواهد شد و قبل از هر گونه خاک برداری نسبت به اجرای شمع های متعدد با دستگاهی پیشرفته و بدون هر گونه ضربه اقدام می شود و سپس دال پروژه (سقف) با اجرای ارماتور بندی و بتن ریزی اجرا و بعد از آن خاک بردار انجام می شود و حد فاصل شمع ها نیز با ارماتور بندی و‌مش بتن ریزی صورت می گیرد..

اخلاقی با بیان اینکه این سازه باعث تقویت ایستایی و مقاومت زمین در درازمدت می شود، عنوان کرد: اجازه هر گونه حرکت و لرزش را به صفر می رساند و در نتیجه ضریب امنیتی کاروانسرا را بسیار تقویت می کند.

اخلاقی توسعه و ساماندهی کاروانسرای مشیر را یکی از اولویتهای مهم مجموعه مدیریت شهری عنوان کرد و ادامه داد: همان گونه که با اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان و وزارت میراث فرهنگی در خصوص اجرای این پروژه هماهنگ هستیم همچنان هماهنگ‌تر خواهیم بود تا به امید خدا بتوانیم با اجرای این پروژه  به بهبود راندمان کاری کاروانسرا و استفاده بیشتر میهمانان و‌شهروندان منجر و منتج شود.

کلیدواژه

برازجان

شهرداری برازجان

« زیرگذر مجموعه میادین امام خمینی «ره» و شهید چمران»

شهریار اخلاقی

ارسال نظرات

captcha
دانشگاه