سیاست / شناسه خبر: 181596 / تاریخ انتشار : 1403/5/30 09:00
|
مدیر آموزش و پرورش دشتستان؛

دانشگاه فرهنگیان در برازجان راه اندازی شد/تخصیص بیشترین اعتبارات سال جاری برای آموزش و پرورش

بوشهری ها /اسماء بوستانی: مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان گفت: دانشگاه فرهنگیان در برازجان راه اندازی شد.

بوشهری ها /اسماء بوستانی: مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان گفت: دانشگاه فرهنگیان در برازجان راه اندازی شد.

سلیمان حیاتی اصل 29 مردادماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال تامین نیروی انسانی دانشگاه فرهنگیان هستیم، اظهار کرد: با برگزاری آزمون استخدامی در سال گذشته تا سال های آتی با مشکل کمبود نیروی انسانی مواجه نخواهیم بود.

حیاتی از عدم وجود مدارس کانکسی در بخش مرکزی، ارم و بوشکان خبر داد و در این خصوص عنوان کرد: در دولت سیزدهم مدارس زیادی تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفتند؛ از جمله مدارس روستاهای بنار ابشیرین، منصورآباد، چهوک، تنگ زرد، بیدو و نی نیزک تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفتند.

وی افزود: مدرسه 12 کلاسه حجاب در برازجان، 12 کلاسه کلمه، 12 کلاسه دالکی، مدرسه روستای حسن آباد، مدرسه روستای دهقائد و مدرسه شهر تنگ ارم از جمله پروژه های فعال آموزش و پرورش دشتستان هستند.

 حیاتی با اعلام اینکه در دولت سیزدهم 3 چمن مصنوعی افتتاح شده است، افزود: استخر دانش آموزی نیز که 10 سال غیرفعال بود اکنون با اتمام فاز اول آن و آغاز فاز دوم با اعتبار 75 میلیارد ریال  فعال شده است.

مدیر آموزش پرورش دشتستان افزود: 81 میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز مدارس در سال جاری تخصیص یافته که 64 میلیارد از این اعتبار برای ساخت مدارس در نظر گرفته شده است.

وی از مشکلاتی در خصوص تجهیزات سرمایشی مدارس گفت: پیشهناد خرید و تعمیر کولر برای هزار و 273 کلاس درس دادیم که متاسفانه با آن موافقت نشد.

وی از ثبت نام 3 هزار و 600 دانش آموز پایه اولی خبر داد و در خصوص فعالیت غیر قانونی برخی مدارس های غیر دولتی عنوان کرد: این مدارس که به صورت غیر قانونی و بدون مجوز قصد انجام فعالیت را دارند شناسایی و مورد برخوردهای قانونی قرار خواهند گرفت.

وی از حضور 2 هزار و 500 نیروی مجموعه آموزش و پرورش خبر داد و اعلام کرد که تاکنون 2 هزار و 100 نفر از این نیروها رتبه بندی شده اند.

حیاتی با اعلام اینکه فرماندار بیشترین اعتبارات سال جاری را برای آموزش و پرورش در نظر گرفته است، افزود: طی سه سال 11 مدرسه آسفالت و 40 مدرسه رنگ آمیزی شده است.

وی در خصوص دانش آموزان اتباع خارجه عنوان کرد: در این خصوص نامه نگاری ها جهت کاهش این قشر انجام شده، اما برخلاف شیوه نامه است و این دانش آموزان باید در محدوده محل سکونت خود ثبت نام شوند.

وی در پاسخ به خبرنگار پایگاه خبری بوشهری ها در خصوص شهریه مدارس غیر دولتی عنوان کرد: تمام مدیران مدارس دولتی موظفند اطلاعات خود و مدرسه را به طور کامل در سامانه مشارکت ها وارد کرده و از سوی آموزش و پروش راستی آزمایی انجام شود، مبلغ شهریه توسط سامانه مشخص می شود و مابقی مبالغ به عنوان فوق برنامه تعیین می شود، که در این خصوص دو قرارداد بسته می شود قرارداد شهریه ثابت که اجبار است و شهریه فوق برنامه که برای عموم اختیاری است..

کلیدواژه

برازجان

دشتستان

آموزش و پرورش

سلیمان حیاتی

ارسال نظرات

captcha
دانشگاه